ده‌ها سال بلوک موسوم به غرب (اتحادیه اروپا، امریکا و برخی از ائتلافیانش)، یک سری نهادهای بین المللی بوجود آودند با ادعای برای برقراری صلح و عدالت و حقوق بشر و مبارزه با فساد، قاچاق، پول‌شویی و…

مسابقات بین المللی ورزشی و المیپک، برای ادعای صلح و دوستی، اما بارها با تحریم و یا اخراج برخی کشورها نشان دادند از این نهادها، برای اغراض سیاسی استفاده می‌کنند

عملا عامل اصلی سازمان ملل بودند که حتی با حق وتو، مدعی ضمانت صلح و حقوق بشر در جهان، اما به فاصله بعد فروپاشی بلوک شرق و پایان جنگ سرد، شروع تک‌روی و سوءاستفاده از سازمان ملل کردند برای اغرض و منافع نامشروع خودشان، بارها با تقاض در موارد مشابه، ثبات کردند هدفششان تامین منافع نامشروعشان است.

مثلا هر جا که منافعشان ایجاب می‌کرده، علیه فلان کشورها قطع‌نامه صادر و اقدام انواه تنیهات و مزاجات کشورهای خاطی کردند از تحریم‌های ظالمانه تا حمله نظامی، باعث کشته زخمی و اوارگی میلیون‌ها انشان غیرنظامی و بی‌گناه حتی کودکان شدند! و اما هم‌زمان از حکومت و شکورهایی در راستای منافع انها بود، همان اعمال ضد حقوق بشری و برخلاف قوانی سازمان ملل، حمایت کرده و یا سکوت کردند، مثلا تا زمانی رژیم بعثی پان‌عربیستی (نژادگرا) صدام به کشور ایران تجاوز نظامی کرد و هزاران میلیارد یورو خسارت زد و هزاران ایرانی از جمله غیر نظامیان و کودکان کشته و زخمی و میلیون نفر آواره کرد، بلوک غرب برخی سکوت و برخی متجاوز (عراق) آشکار و پنهان حمایت کردند تا جایی لوازم ساخت سلاح کشتار جمعی شیمایی و میکروبی در اختیار رژیم صدام گذاشتند!، و این رژیم نژادپرست پان‌عربی علیه نظامیان و حتی غیرنظامیان ایران و برخی از مردم عراق مانند حلبچه استفاده کرد!

البته بلوک شرق هم در این نقض آشکار همراهی کرد بلوک غرب را!، اما اکنون در قضیه جنگ اوکراین علیه ایران موضع گرفته برای اتهامات به مراتب کمتر، امثالهم بارها تاکید بر صلح کرده و نقد منصفانه طرفین کرده ایم، اکنون حکومت ج.ا ایران، به صراحت اعلام بی‌طرفی کرده و بر عدم مداخله نظامی به نفع هیچ کدام دارد، بهترین کار همین است بلوک غرب بجای ادامه اقدامات خصمانه، از این موضع حکومت ج.ا استقبال کند و در عمل نشان دهند قدردان بی‌طرفی هستند.

در قضیه مسئله هسته‌ای ایران، حکومت ج.ا ایران چندین بار حسن نیت نشان داد و با وجود مخالفت و کارشنکنی تندورها و جناح موسوم به راست، با تحمل خسارت زیاد ناشی تحریم و تخریب بسیاری زیرساخت‌ها هسته ای اش، برجام کاملا اجرا کرد، اما حتی بلوک غرب اجازه نداد دو سال کشور و مردم ایران از برجام استفاده کنند، اشتباه بسیار بد بود حتی به زیان منافع خود غربی‌ها- که از نظر بسیاری ناشی از حماقت یا رذالت برخی سیاسی‌کاران حکومت‌های غربی است- چرا که بدون اینکه متحمل جنگ و خسارت به صلح و اقتصاد جهانی بشود، حکومت ج.ا را راضی کردند از توسعه برنامه هسته ای که باعث سوءتفاهم شده بود کنار بگذارد، بالاترین حد بازرسی و کنترل در تاریخ این نوع صنعت بگذارد.

خروج امریکا و نقض برجام توسط این کشور که در عمل با همراهی و مماشات و انفعال اتحادیه اروپا و متاسفانه تا حدی شرقیان و کشورهای منطقه خاورمیانه و غرب آسیا بود، بار دیگر این دوگانگی در استاندارد و رفتارها در موارد صلح و حقوق بشر نشان دادند.

هر چند تحریم‌های ظالمانه علیه کشور و مردم ایران، موجب خسارت و رنج بسیاری شد، اما جهانیان متوجه هدف پنهان بوجود آمدن نهادهای به ظاهر صلح‌خواه و مبارزه با فساد قاچاق و پول‌شویی شدند، مانند بانک جهانی تا سوئیفت و…
وقتی بلوک غرب از سازوکار فنی تعاملات بانکی جهانی سوءاستفاده می‌کند برای تحریم حتی کالاهای بشردوستانه!، وقتی بانک جهانی به بهانه تحریم سوئیفت و تبدالات دلار (چون دلار پول واسطه در این نهادها است) برای دریافت وام در بحران ایپدمی کرونا به ایران مخالفت می‌کند و در حالی ایران سرمایه گذار در این بانک است و وام گرفتن حق طبیعی است حتی در شرایط عادی و اما در بحران کرونا تحت فشار امریکا و غرب این اقدام بشردوستانه را انجام نداد!، نشان داد کشورهای مستقل و بزرگ و جدیدا صنعتی شده و مدرن شده، که بایست به فکر نهادهای مستقل از دلار امریکا، بانک جهانی، صندوق بین المللی پول، سوئیفت، FATF و NPT و غیره بروند.

همیشه بهانه سوءاستفاده حکومت ج.ا است، و این در حالی است به راحتی می‌شود مسئله سوءاستفاده کنترل کرد، وام داده می‌شد و کالاهای دارویی خریداری و تحت نظارت نهادهای مستقل به بیماران و نیازمندان می‌رسید، در قضیه برجام همین گونه است، سال‌ها تندورهای داخل حکومت ج.ا- همیشه علیه جمهوریت و دمکراسی و حقوق بشر و نابودی حقوق حداقلی مردم که قانون اساسی ج.ا بوده فعالیت می‌کنند، آژانس و غرب متهم می‌کردند به دوگانگی و ضدیت با حقوق بشر و صلح، اما خود غرب با نقض برجام بدعهدی وضع تحریم‌های ظالمانه و بی‌رحمی عجیب علیه غیرنظامیان و مردم عادی (که شاید اکثر این مردم اساسا مخالف ج.ا باشند!) نشان دادند برای منافع ضد بشری شان حتی حاضرند مخالفان ج.ا را هم قربانی کنند! نشان داد داستان NPT هم مثل سایر نهادها برای کنترل و تحمیل تبعیض و ظلم است، قصد توزیع علم و فناوری صلح‌آمیز در جهان نیستند و تبعیض و انحصارگری حتی به ارتکاب جنایت دبنال می‌کنند! نشان دادند خطر تکرار فاجعه جنایت بمباران دو شهر ژاپن را این غربیان می‌توانند انجام دهند، از یک طرف مانع دس‌ یابی به فناوری هسته ای بشوند و از یک طرف خودشان سلاح هسته ای داشته باشند! این پیام بدی است که نقض برجام کارشکنی در احیای برجام به تمام جهانیان می‌دهد! اگر بقیه جهان دیگر به غرب و نهادهای تحت نفوذ و کنترل آنها اعتماد نکند طبیعی است.

در صورت ادامه این دوگانگی و ظلم بلوک غرب، در سال‌های آینده نزدیک، بیش از پیش اکثریت جهان که امروزه بیشتر منابع جمعتی و مادی را در اختیار دارند و دیگر بلوک غرب سلطه فناوری و اقتصادی ندارد، به سمت ایجاد نهادها و همکاری جدا نهادهای تحت کنترل بلوک غرب خواهند رفت، وقتی حماقت تا رذالت برخی حاکمان غرب مشاهده می‌کنند با وجودی امکان صلح و رفع بحران راه مسالمت‌آمیز وجود ارد مثلا قضیه هسته ای ایران مانند احیای برجام، اما بلوک غرب با اعمال نفوذ در آزانش اتمی، بهانه تراشی می‌کند .

در حالی ایران می‎توانست از همان اول به دلیل نقض برجام توسط بلوک غرب و امریکا، سراغ نود درصد غنی سازی برود، اما اینکار نکرد.

اینجا قصد دفاع افزایش غنی‌سازی نیست و شاید بهتر بود این قانون مجلس اصلا وضع و اجرا نمی‌شد و صبر می‌کردند تا تکلیف انتخابات امریکا و هر چند معلوم شد اقدامات قانون‌شکنانه و بدعهدی حکومت امریکا کلا چندان ربطی به حزب ندارد و محافل تندرو حتی خارج از امریکا بر حکومت امریکا چنان نفوذی دارند که حتی حاضرند منافع ملی امریکا و سایر کشورهای غربی و صلح جهانی را به خطر به اندازند تا اهدافشان برسند!

موضوع این است این بهانه‌تراشی و عدم بستن مسئله پادمانی و احیای برجام، در حالی اکنون بلوک غرب احساس قدرت می‌کند(؟!) و حکومت ج.ا طی سال‌های اخیر مکرر خواهان پایان دادن به اتهامات پادمانی و بستن این قضیه و احیای برجام است، کارشکنی عجیبی در بلوک غرب است! این خیلی عجیب است احیای برجام قضیه غنی‌سازی و سوءتفاهم برطرف می‌کند از راه مسالمت‌آمیز، اما در امریکا و لابی نفوذ تندروهای اسرائیل اصرار دارند به ادامه مسئله‌سازی و تهدید به حمله نظامی! در حالی اساسا نیازی به این کار نیست! این از چه روی است؟ حماقت یا رذالت آنها؟!

استانداردها و رفتارهای دوگانه، حماقت یا رذالت؟ در نهایت به زیان عاملان است

 

اکنون این فرصت هست بلوک غرب راه معقول و بشردوستانه و صلح در مورد قضیه هسته ای بگیرد، این قضیه به مسائل دیگر گره نزند و بجای تهدیدهای بیهوده، قضیه فیصله دهد. خودشان می‌دانند هرگونه حمله نظامی به ایران، با واکنش سخت و کوبنده نیروهای دفاعی ایران روبرو خواهد شد، شاید از حمله نتیجه ای نیگرند و این دانش با حمله گرفته نمی‌شود از ایران، و اما حق مقابله مثل و دفاع مشروع ایران، می‌تواند عواقب جبران ناپذیری برای مهاجمان داشته باشد، قسمت کمدی تراژیک این قضیه این است، مثلا در آینده مردم تاریخ این کمدی تراژدی بخوانند و تعجب کنند مردم غرب که چرا نیاکان آنها این قدر احمق یا دچار نفوذ تندروها رذل ضد صلح و حقوق بشری بودند، که گره ای با دست می‌شد باز کرد سعی کردند با دندان باز کنند!

راه حل مناقشات ایران و دوستان واقعی و دشمنان مصنوعی، صلح واقعی، یک بده و بستان بر اساس حداقل حواسته‌ها است، در روند و ادامه پایدار صلح، طرف‌ها در یک هم‌افزایی مشارکت، در بلند مدت حتی به منافع بیشتر می‎رسند

 


اگر امروز فرصت احیای برجام صلح را غربیان از بین ببرند، در آینده نزدیک پیش مردم رای دهنده خود مورد مضحکه و انتقاد خواهید گرفت که فریب تبلیغات اپوزیسیون قلابی خارج نشنی و بعضا تروریست و تجزیه طلب متوهم و مشتی مافیایی اقلیت داخل خوردید که منافعشان در گرانی دلار و کمبود است، یعنی خاک بر سر آن سیاستمدار غربی که نفهمد امثالهم چه می‌گویم!

نکاتی بیشتر درباره اهمیت بازدارندگی داخلی، چرا عبرت نمی‌گیرند از سرنوشت شوروی؟!

 

اشتباهات تبلیغاتی استراتژیک ج.ا در سخنان اتهام برانگیزی تروریستی از سوی اشخاص حقوقی ج.ا! سردار حاجی‌زاده: ما دنبال این هستیم که ترامپ و پمپئو را بکشیم! (متاسفم برای نظام ج.ا از این همه حماقت)

عامل نجات روسیه و چین و حتی جهان از نابودی صلح جهانی، حمایت امنیتی و اقتصادی از موجودیت ایران است

احیای برجام بهترین گزینه، اگر غرب و بقیه از نظام ج.ا (بستن دستان اهرمنی تندرهای داخلی ج.ا) همکاری و تعامل برای صلح و عدم مداخله در امور نامربوط و نامطلوب می‌خواهند.

راه‎های خنثی‌سازی تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران

رگه‌هایی از امید(قاهر پهپاد میشود) تا بررسی پیشنهاد غنی‌سازی ۹۰% یا اجاره زیردریایی اتمی؟!

نقد و ریشه‌یابی بازی با کلمه‌ها برای غرض‌ها و منفعت‌های نادرست و ناحق؛

نکاتی درباره اسلحه قاره پیما، بدون بازدارندگی داخلی، بازدارندگی خارجی بیفایده است، ویرایش ۲

پانوشت از اگر بجای حکومت ج.ا، یک رژیم ملی‌گرای حقیقی ایرانی سر کار بود

نقد و ریشه‌یابی بازی با کلمه‌ها برای غرض‌ها و منفعت‌های نادرست و ناحق؛

مصالحه و صلح، یک نیکوکاری بُرد-بُرد است…

از فشار حداکثری تا آرزوهای حداقلی

با یک دُرود به جناب رنانی، مقاله اش را مطالعه فرمایید

کلید قفل‌های نظام ج.ا داده شده، یا نظام ج.ا قفل‌هایش باز می‌کند یا فرومی‌پاشد

وقتی وکیل مردم، وکیل دیگران است، لابی‌گری جایش را می‌گیرد!، وقتی مردم (ملت) در خانه ملت (پارلمان/مجلس) لابی ندارد چه می‌شود؟!

نقش نام و نمادها در رفع سوءتفاهم بین ایران و متقابلینش؟

ایران ۱۵۰ میلیون نفری هرگز نشاید(؟!) سیاه چاله نابودی جمعیتی ملیت ایرانی، حاصل کار نظام ج.ا و معاندان شیعه اصیل اصلاح‌گر عقل‌گرا (شیعه سکولاریزه هم‌زیست با هویت ایرانی)!

پیش‌نویس مانیفست گذار به حکمرانی ملی و مردمی ایران، بعنوان آخرین فرصت پیشهاد هم‌زمان به نظام ج.ا و مردم عادی، برای حفظ کشور و ملت ایران بعنوان کهن‌ترین در تاریخ بشریت

آیا مخالفان ج.ا نیز گرفتار بیماری “وارونه کُنشی” شده اند مانند تندروهای ج.ا؟! بررسی چگونگی رفع سوءتفاهمات ضد کشور و ملت ایران

ایران می‌تواند ناجی جهان باشد!، چرا شانس نجات ایران از نابودی بیشتر امثال روسیه و چین و غرب و…است؟! بررسی چگونگی رفع سوءتفاهمات ضد کشور و ملت ایران (بخش سوم)؟!

 

هم‌زمان می‌توان خواهان احیای برجام بود و هم اپوزیسیون ج.ا و…، بررسی چگونگی رفع سوءتفاهمات ضد کشور و ملت ایران (بخش سوم)؟! از سرنگونی ایرباس تا بوئینگ، از غرب و متحدان تاکتیکی شرقی و غیره، و اسرائیل و کشورهای عرب‌زبان تا حاکمیت ج.ا و سمپات‌هایش…

بازنشر:بررسی چگونگی رفع سوءتفاهمات ضد کشور و ملت ایران (بخش سوم)؟! از سرنگونی ایرباس تا بوئینگ، از غرب و متحدان تاکتیکی شرقی و غیره، و اسرائیل و کشورهای عرب‌زبان تا حاکمیت ج.ا و سمپات‌هایش…

بررسی چگونگی رفع سوءتفاهمات ضد کشور و ملت ایران (بخش دوم)؟! از حاکمیت ج.ا و سمپات‌هایش تا غرب و متحدان تاکتیکی شرقی و غیره، و اسرائیل و کشورهای عرب‌زبان…

بررسی چگونگی رفع سوءتفاهمات ضد کشور و ملت ایران (ویرایش ۲)؟! از حاکمیت ج.ا و سمپات‌هایش تا غرب و متحدان تاکتیکی شرقی و غیره، و اسرائیل و کشورهای عرب‌زبان….(بخش اول)

حماقت باهوش‌های غربی! چند نکته در توهم تاکتیک تحریم‌گری غربیان

دنده معکوس بزن غربی!، عمل با سیگنال علنی و توقف تحریم‌هاست، وگرنه غرب و امریکا و معقولان اسرائیلی بداند با حرافی‌های ضد و نقیض یا تهدید و تشدید تحریم نمی‌توانند جلوی ساخت سلاح هسته‌ای توسط تندورهای فاسد مافیایی نفوذی در ج.ا بگیرند!

فرصت صلح را تراژدی نکنید، ارزش ندارد بوسه عاشقانه در خاکستر شدن حماسه فیلم پمپئی!

فرصت صلح را تراژدی نکنید، ارزش ندارد بوسه عاشقانه در خاکستر شدن حماسه فیلم پمپئی!

ای غرب احمق نباش در قبال تندروهای اسرائیلی و منطقه ای! خِرَدسنجی و تشخیص درستی سخن منتقدان ناشاس، محتوا را با بدیهیات خِرَد و دانش بنسجید، راه اصلی اعتماد به منتقدان، ملاک عقلانیت اعم از ناشناس و یا مشهور بودن.

آیا در غرب، ائتلاف احمقان و مافیا حکومت می‌کند؟!، آیا قدرت‌های هسته ای و مخالفان تبدیل ایران به قدرت دارنده سلاح هسته‌ای، ج.ا ایران به سوی ساخت سلاح هسته‌ای تشویق و تحریک می‌کنند؟! و…

بر اساس توصیه راست گرایان حاکمیت (هر چه دشمن گفت برعکسش کند ج.ا)،جناب های ج.ا چرا خودکشی نمی کنید؟!

فهرست مبارزات صلح آمیز و باطل‌هایی که ممانعت می‌کنند

 

  1. روسیه می تواند به سرعت پیروز جنگ علیه امپرالیسم ناتو شود؟
  2. درباره فرمانروایی مردمی (سکولار دمکراسی)؟، اسیرکُشی (امثال محسن شکاری)، نمونه‌ای دیگری بر نانظامی ج.ا؟!
  3. هم‌زمان می‌توان خواهان احیای برجام بود و هم اپوزیسیون ج.ا و…، بررسی چگونگی رفع سوءتفاهمات ضد کشور و ملت ایران (بخش سوم)؟! از سرنگونی ایرباس تا بوئینگ، از غرب و متحدان تاکتیکی شرقی و غیره، و اسرائیل و کشورهای عرب‌زبان تا حاکمیت ج.ا و سمپات‌هایش…

https://www.tribunezamaneh.com/archives/330140

 

https://www.tribunezamaneh.com/archives/331075

 

https://www.tribunezamaneh.com/archives/337229

 

 

 

  1. دنده معکوس بزن غربی!، عمل با سیگنال علنی و توقف تحریم‌هاست، وگرنه غرب و امریکا و معقولان اسرائیلی بداند با حرافی‌های ضد و نقیض یا تهدید و تشدید تحریم نمی‌توانند جلوی ساخت سلاح هسته‌ای توسط تندورهای فاسد مافیایی نفوذی در ج.ا بگیرند!
  2. فرصت صلح را تراژدی نکنید، ارزش ندارد بوسه عاشقانه در خاکستر شدن حماسه فیلم پمپئی!
  3. ژئواکونومی‌پُلتیکو‌لوژی معاصر(۷): سپاه پاسداران ملی کشور ایران ذیل ارتش ملی ایران، انقلاب تدریجی بُردبُرد همه طرفین!، مصالحه بخش اصلی از مبارزه برای نجات ایران و جهان و حکمرانی مردمی است(ویرایش ۲)
  4. ای غرب احمق نباش در قبال تندروهای اسرائیلی و منطقه ای! خِرَدسنجی و تشخیص درستی سخن منتقدان ناشاس، محتوا را با بدیهیات خِرَد و دانش بنسجید، راه اصلی اعتماد به منتقدان، ملاک عقلانیت اعم از ناشناس و یا مشهور بودن
  5. به مردم ایران: خطر تبدیل ایران به زامبی ستان! خودتان هوای همدیگر داشته باشید تا دچار مرض توحش نشوید مثل بسیاری کشورهای منطقه و جهان!
  6. آیا در غرب، ائتلاف احمقان و مافیا حکومت می‌کند؟!، آیا قدرت‌های هسته ای و مخالفان تبدیل ایران به قدرت دارنده سلاح هسته‌ای، ج.ا ایران به سوی ساخت سلاح هسته‌ای تشویق و تحریک می‌کنند؟! و…
  7. بر اساس توصیه راست گرایان حاکمیت (هر چه دشمن گفت برعکسش کند ج.ا)،جناب های ج.ا چرا خودکشی نمی کنید؟!
  8. رابطه کورعقلی و بدعملی رئوس ج.ا ایدئولوژیک‌زده با واقعیت‌های ژئواکونومی و ژئوپلتیکی منطقه ای و جهانی!

  9. روز صفر نابودی اهریمن های صهیونیستی تا داعشی…اینها (مظلومیت ها تا توحش ها) واقعی اند!

  10. پیشنهادهایی برای گذار مسالمت‌آمیز به حکمرانی مردمی نوین به جناب ج.ا و مخالفانش!

  11. مطالب تکمیلی، از اکبر گنجی تا پان ها، به مردم ایران: خطر تبدیل ایران به زامبی ستان! خودتان هوای همدیگر داشته باشید تا دچار مرض توحش نشوید مثل بسیاری کشورهای منطقه و جهان!

 

https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/bemardom

 

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)