دیگر نیازه به توضیح واحضات و تکرار در مطالب قبلی نیست و حتما توصیه می‌شود مطالب قبلی مطالع شود برای درک بهتر این مطلب.

تمام شواهد حاکی است اگر این مانیفست اجرا نشود هم‌زمان با نابودی نظام ج.ا کشور و ملت ایران نیز به احتمال به قریب به یقین متلاشی و تجزیه می‌شود، اما به توجه به سوابق تاریخی و قدرت نهفته و ظاهرا مرموز فرهنگی و اجتماعی ایرانی بودن بارها حکومت‌ها در ایران سرنگون شده و اما ایران دوباره سرپا گشتسه است، در نتیجه هر چند موقتا نظام ج.ا سرنگون شود (احتمالش در کوتاه مدت تا میان با ادامه این وضع محتمل است) و اما در مورد کشور و ملت ایران به آن اندازه محتمل نیست. اما فرض بر می‌گیریم امروز به ناخواسته ملت ایران سرنوشت به سرنوشت نظام ج.ا گره خورده است، پس نظام ج.ا و عوامل دی نفعش بجای ادامه کارهای ضد ملی و فساد و رانت و انحصار،  پروارکردن اقلیت انگل، به مردم و ملت برگردند و مبناع مشورعیتشان بجای ایدئلوژی ورشکسته پان اسلامی و التقاطی و برخلاف شیعه اورجینال (که ذات عقلانی و سکولاریزه دارد) بر ملیت ایرانی بگذارد. اگر شیعه و اسلامی اصلاح‌گراینه هم بخواهد در ایران بماند بایست اول ایران بماند، بدون ایران جمهوری اسلامی ایران هم بی‌معنی خواهد بود.

۱- اگر کشورهای منطقه و جهان برای خودشان حق حیات قائلند، بدانند نمی‌تواند منکر موجودیت کشور-ملت ایران باشند، هر کشور و ملتی به هر نحوی موجودیت کشور-ملت ایران تهدید و توطئه علیه آن ا عم از پنهان و اشار کند- بنا بر اصل بدیهی حقوق بین المللی و جهان‌شمولی، در جا حق موجودیت خودش منکر شده است. از بابت توقع است کشورهای کهن و قدیم همچون چین و هند و روسیه و بسیاری از کشورهای غربی و شرقی و منطقه که سابقه چندقنی تا چند هزارساله دارند، برای منافع خودشان احترام به تمامیت ارضی و یکپارچکی ایران بگذارند. ایران(پرشیا-عیلام تلفظ به چینی ایلون است و عملا همان کشور فلاتی و مرتفع می‌دهد و بر نگارنده و اکثر مردم عالم مسلم است نام آریایی به معنی مردم مرتفع نشین و فلاتی است که در نام‌های ایران و عیلام در معلوم است و این نام زیرساخت فرهنگی و تمدنی و جغارفیای دارد و نه نژادی و قومی و ایران ملتی از آمیخته تیره‌های نژادی و چند رگی و به شدت در هم میخته است با محوریت چندین نماد از جمله جشن‌ها و آیین‌های فولکوریک همچون نوروز و یلدا و غیره ) دارای تاریخ اولین تمدن یکجانشینی ۱۲۰۰۰ ساله و بیش از هشت ساله بعنوان “ارتته” به صورت صریح در قدیمی‌ترین متون خوانده سومری ثبت شده، البته خط هندسی کشف شده و هنوز کامل خوانش نشده در تمدن “جی” در جنوب فلات مرکزی ایران” بیش از هر کشور ملیت حق حیات دارد.

الف- تجدید نظر در طراحی پرچم ملی و بازگشت سه رنگ سبز و سفید و قرمز، با نشان پرچم شیر و خورشید

ب- حذف پسوندهای جمهوری سالامی و جایگزین فقط اسم ایران، البته در محتوا می توان نوع حکومت مشورطه پادشاهی و جمهوری و پارلمانی باشد، احترام به اسلام و تشیع بدوت اجبار شریعت

ج – پرهیز هرگونه التقاط ایدئولوژی های ورشکسته اسلامیسم و مارکسیستی و کمونیستیو کاپتالیستی و صدور انقلاب و مداخله در کشورهیا دیگر و کشورگشایی و عدم احترام مرزهای بین اللملی،  حکومت بدون ایدئولوژی رسمی و دین رسمی، مبتنی بر اقتصاد بازار آزاد رقباتی و با بهره گیری تجربیات موفق همه کشورهاهاف مثلا تجربیات موفق کشورهیا سوسیالیست شمال اروپا در تامین اجتماعی و انظباط مالی تا از سرمیاه داری در توسعه صنعتی و علمی رقابتی بدون فساد

د- استراژی بر مزیت نسبی اقتصادی بویزه گاز و نفت و معادن و فراروی و صادرات، صنایع دستی و توریسم

ی- ایجاد شرایط جذب اپوزیسیون ملیگرای خارج نشین به صورت حزب و شرکت آنها در انتخاباتآزاد دموکراتیک مجالس و شوراها و رداست جمهوری

۲– با توجه به لجاجت در دشمنی با موجودیت کشورو ملت ایران-متخاصمان تندرو اجنبی و نفوذی‌ها آنها و بخشی مردم ناآگاه سرخورده داخلی- باوسطه اقدامات تندروهای جاهل تحت تاثیر ایدئولوژی پان‌اسلامی، نظام ج.ا و آحاد مردم بایست متحد شوند و آشتی ملی و همبستگی ملی را دوباره آغاز کنند، البته لازمه ای اینکار نیازمند هم‌زمان چند کار است.
طرح عفو عمومی و پایان دادن به اعدام بویژه در مرود کسانی مستقیما مرتکب قتل عمد نشدند با اصلاح و حذف احکامی مانند قصاص و محاربه و مفسد فی الارض و بغی و… و جایگزین حتی موارد منجر به قتل به حبس ابد.
آزادی زندانیان سیاسی که بهانه های واهی اغتشاش (اعتراض) و راهپمایی است.

۳-وظایف و کارهای نظام ج.ا بایست انجام دهد، بازگشت به اصل جمهوریت و مردمسالاری (دمکراسی) است. اصول متعدد قانون اساسی جمهوری اسلامی، متضمن و متعهد به آزادی بیان و عقیده و حق تظاهرات و راهپمایی و همه گونه همایش و برگزاری تجمعات مسالمت آمیز است، نظام ج.ا بایست مصح در قانون اساسی و متعهد شده طبق قراردادهای بین المللی مانند از جمله منشور حقوق بشر ساطمان ملل کامل اجرا کند، از جمله عدم حق تفتیش عقاید، نمونه واضحش تفتیش عقاید به انحای مختلف از جمله پرسش‌نامه‌های پرسیدن عقیده و دین و مذهب مانند در فُرم‌های مختلف ثبت‌نامی است. از جمله استخدام، استخدام‌ها بایست بر اساس شایستگی علمی و مهاتری واقعی (و نه مدارک تهیه شده بزار فاسد مدرک فورشی مراکز اموزشی عمدتا خصوصی) باشد، ریکاری به مذهب کنار گذاشته شودف مدیران بر اسا سوابق طولانی موفق و کارامد انتخاب شوند و نه با پاتری و توصیه و تظاهر به زهد و مذهبی نمایی.

حتما مقدمات تحزب واقعی (که معمل شود در انتخابات کدام گروه رای آورده و مسئول عواقب تصمیماتش بشاد، این افتضاح صد دمکراسی تشکیل دولت فراجناحی، یک تجاهل و دهن کجی به دمکراسی است که متاسافنه چند دهه است وسط رئسای جمهور اعلام می‌شود، هر رئیس جمهور و مجلسی که ادعای فراجناحی و غیر حزبی کند خودش نخستین گام فرا از مسئولیت گریزی است، دیوانگی و حماقت حاکمیت یکدست و بدون رقبات و بدون اپوزیسوین داخلی، مساوی است با افزایش فساد اقتصادی ورانتف نمونه ا جولان مافیای و فساد د رمجلس و دولت یکدست اصول گرا امرز است که فرصت سوزی احییا برجام و خنثی سازی تحریم و خطر مجودیت تمامیت راضی منجر شد بخاطر این اشتباه استراتزیک سیاست داخلی، دشمن‌سازی و مواضع سوپر تندورها کامل شک است آنها تحت تاثیر و نفوذ اجانب هستند، هزینه تارشی و تنش آفریین ایجاد حباب در نرخ ارز و طلا و دلال بازی کاملا مشهود است در رساتی اداهف ضد بشری دشمنان خارجی است که متسفانه از سوی رسانه ها اشخاص اصول گرا و جناح راستی و سخنان غیر مسئولانه مقامات کشوری و لشکری است که بدون هیچ دستاوردی خطر در لیست تروریستی و اتهام و ایجاد ایران هراسی شده است!

در حالی با میلیاردها دلار خرج ایجاد نیروهای نیابتی کرده اند ج.ا، این نیورهای نیابتی از حشدالشعبی عرق و دولت ادعایی حامی ایران نه تنها کمکی در رفع محاصره و انزوا و رفع تحریم ایران نمی کنند وبلکه دهن کجی به تمامیت ارضی کرده و عبرت جعلی برای خلیج فارس می کنند و پان رعبیسم نژادپرستی فریاد می زنند، مافیای حج حاضر است برای حج عده ای پولدار مذهبی و کاروان گران، باج به سعدی برای حج بدهد و اما در کمال آرامش از بابت موشک و پهپاد یمنی ها روزانه و ماهانه چند برابر درامد ایران از نفت و گاز مشتریهای حتی ایران بقاپد! یمنی این همه کمک کرد ایران الان اندازه سر سوزنی حاضر نیت کمک ژئوپلتیک و ژئواکونومی کند به به ایران، اما همچنان مسئولان ج.ا خودشان به خواب زده اند و به مذاکرات بیهوده با سعودی (که نوچه صهونیستهای افراطی و غرب است) که حامی شورش و بی نظمی و تجزیه طلبی در ایران است باج مذاکره می دهند و اما حاضر نیست ج.ا با امریکا مذاکره مستقیک کند با برگ هایش بازی کند در کسب منافع ملی، این خود سند گویای از نفوذ پان‌عربیسم ضد ایرانی در نهادهای ج.ا است!

این عقده روان پریشانه و هیستریک و کذایی ضد امریکایی ج.ا، در نهایت ایران و ج.ا نابود می کند! امریکا با چین ورسیه فرق چندانی نداردف همه دنبال منافع ملی شان هستند، قطعا باید با چین ورسیه روابط خوب داشت، اما حتی دلایل بیشتری است بایست با اروپا و امریکا راوبط بهرت داشت تا موازنه ایجاد شود در سیاست خارجی، چیزی به نام دستوری و دشمنی دائمی در عالم سایتس نیست و فقط مغزهای بیمار یادئلوژیک زده پان اتسلامی تحت نقود پان های قومیت گرا چنین اوهام ضد عقلانی دارند.

این عدم توازن در روابط سیاست خارجی بین شرق و غربف موجب سوءاستفاده هر بی سرپا و آشغالی تازه به دورانر سیده شده با کارت استراتژیک ایران قمار کند و خاک بر سر آن مدعی ایرانی که این امر واضح نفهمد، البته تکلیف معلوم است برای تندروهای به ظاهر پان‌شیعی آخرالزمانی کذایی تحت نقوذ یا عامل ضد شیعه اصلاحگر اورجنال سکولاریزه همزیست با هویت ملی ایرانی (که از عهد صفویه تا پهلوی بوده) در نهادها جداست که از اول هم قصدشان نابودی کشور و ملت ایران هستند برای اربابان صهیوینست افراطی و ریاض و …

۴– نظام ج.ا نهادهای تحت حاکمیت بایست بلافاصله هرگونه هزینه کردن جیب مردم (بویژه فرودستان) مانند بودجه‌های سربار (نهادهای فرهنگی مذهبی بی‌‎خاصیت ممنوع و لااقل افزایش بودجه داده نشود در سال آینده وسال‎های دیگر بجایش انها ملکف به صرفه جوی و شفاف‌سازی مخارج کننند، آنها بایست بودجه خود را از طریق جذب سرمیاه گذاری مثلا در تولید تلویزیونی و سینمایی از منابع غیر حکومتی و بودحه بیت المل تهیه کنند) این دشمنانبا انواع دسایس ضد اقتصادی چون تورم‌زایی و کم ارزش کردن پول ملی را پایان دهد، با استفاده تجربیات موفق نسبی کشورها در مهار تورم و مبارزه با فساد اقتصادی بویزه در بخش‌های حکومتی، به قوی کردن اقتصاد ملی بپردازد.

الف- قطعا برای مبارزه با فساد بایست اقتصاد بار رقابتی حکم‌فرما شود، پس حمایت از تولید نبایست منجر ممنوعیت وورد کالاها مشابه داخلی شود و جریان تبدل کالاها و مواد اولیه سرمایه از خارج بایست تسهیل شود. مکانیسم بازار رقابتی بدون آزادی ورود کالاهای خراجی مشابه و بدون انحصار باشد، این فساد عظیم در کالهای مورد نیاز مردم که به بهانه حمایت تولید داخل شده، ضمن گرانی و کاهش کیفیت، موجب تنبلی و تورم‌خواری و ایجاد مافایا شده است و تنها راهش ایجاد فضای رقابتی بین تولیدکنندگان در داخل و ازادی وادرات کالا است.

ب- بارها پیشنهاد شده ممنوعیت وادرات خودرو و لوازم خانگی و موبایل امثالهم ازاد شود با حداقل مجموع عوارض و گمرکی (مثلا کمتر ۱۰%) تا بازار رقباتی حقیقی شکل بگیرد. این کالاهای مصفی از حالت سرمایه خارج شود. وادرات خودرهای دست دوم تمام موراد دیگر از دست دوم آزاد شود. بویژه با کرد زیر ۱۰ سال، عملا حتی خودرهای زیر ده سال مصرف سوختشان کمتر خودروهای بی کیفیت و گران تولید داخلی است، اشتباه استراتژیک حذف خودروهای ارزان چون خانواده پراید (۱۳۲ تا ساینا) موجب گرانی و حبا شد بدون انکه جیگزین تولید شود و کاملا محسوس بود توطئه در این کار است. از قیمت گذاری دستوری پرهیز و کالاها به شکل رقابتی در انواع بورس ها عرضه شود. قطعا کشف قیمت واقعی وقتی اطمینان بخش است مشابه خارجی هم وارد و در بورس عرضه شود.

۵-بایست این تبعیض پایین شهری و بالاشهری پایان یابد، بایست امکانات رفاهی و امنیت در تمام مطناطق محروم فعلی به سطح نقاط بلاشهری باشد، این اختلاف قیمت و تاثیر نامتوازن تورم برای هیمشه برچیده شود، در اقدام سریع تمام خانه‌های نقاط حاشیه شهر فاقد سند مالیکیت که به صورت قول‌نامه و وکالتی است بایست حتی با حکم حکومتی رهبر، هم ارزش با سند ملکی شود و قابلیت اکتزات چون وثیقه برای گفتن وام و اعتبار باشد، بایست این روند اترقاء این خانه بهر ایگان صورت گیرد، این یکی از حداقل‌های عدالت اقتصادی است. شهرداری‌ها با حتی حکم حکومتی سریع رهبری، تمام خانه‌های اغلب محرومین که بهانه‌های مختلف از نداشتن آسانسور و پایین کار مجوز و غیره از امتیاز خانه های سنددار مرحوم کردند، این حق به آنها بدهند. البته بایست از ساختن خانه جدید غیر استندارد جلوگیری شودف اما انهای یاسخته شده رفع تبعیض انجام شود.

۶– کاهش ارزش پول ملی ایران کاملا مصنوعی و حاصل توطئه اجانب تحریم چی ظالم و جنایتکار و همدستان داخلی است، بایست قیمت ارزش پول ملی به زیر ۲۰ هزار تومان برسد. هر گونه تلاش حکومتی یا غیر حکومتی برای تثبیت بالای ۲۰ هزار تومان چیزی جز دزدی از جیب فرودستان از جمله بیکران و پاره وقت (که تقریبا از بیمه اجتماعی و از حداقل حقوق قانونی ینز محرومند) و سایر مزدبگیران است. باید افزایش حقوق و کارمندان حکومیت اعم دولتی تا خصولتی از محل صرفه جویی از مخارج باشدف آنها مبالغ بالا بیست میلیون تومان مجموع حقوق مزایا (از مرد تا حق اولاد و مسکن) میگرند نتباید افزایش یابد حقوقشان، سایرین ده درصد بیشتر نباشد و آن هم از محل صرفه جویی مخارج جاری همان نهادها. تعریف شاغل و کار و قانون کار نابید بر اسا معیارهای نهادهای امپرالیستی و استثمار کاپیتلیستی باشد مانند تعریف ضد عقلانی ضد بشری دو ساعت در هفته! باید قانون معافیت مالیاتی از حداقل حقوق و تامین اجتماعی و بیمه در واحد تولید و خدماتی و صنغی زیر ده نفر لغو و این واخدها هم مانند سایر واحدهای اقتصادی شامل کامل قانون کار شوند.

پیشنهاد می‌شود افزایش حقوق‌ها از ابتدای سال به به ابتدای تابستان یا مهر انتقال یابد، به دو دلیل، جو روانی تورم‌زایی و دوم معلوم شدن بخش درامدزایی، تا درامدزایی مطمئن نشود نباید تعهد افزایش حقوق اعمال شود. عملا این افزایش حقوق به زیان خود مزدبگیران است، این سنت ضد اقتصادی تورم آخر سال و ابتدای سال بایست شکسته شود.

۷– سبک برنامه‌های متاثر سیستم کمونیستی ورشکسته پایان یابد، مانند برنامه های ۵ ساله، بودجه‌بندی کشور صرفا یک‌ساله و منعطف باشد. بانک مرکزی باید یک نهاد مستقل باشد از تمام نهادهای حاکمیتی و بازچه تامین بودجه از راه تسعیر ارز و استقراض دلت نباشد، سیستم بانکی با سوئاستافده از حقه های خلق پول الترونیک و وام سازی بدون پشتوانه، اقدام به خلق پول کاذب و نقدینگی بدون پشتوانه نکنند.

۸– مسئله استراتژیک ارزش پول ملی، بودن جلوگیری از خلق پول کاذب (نقدینگی بدون پشتوانه ماند انواع کسری بودجه آشکار و پنهان) پایان یابد.

۹– از هرگونه تنش‌افرینی با خارج برهیز شود (مااند شعارهای تنو و حمله به سفراتخانه ها و پرچم اتش زدن و این قبل کودک مزاجی ها!)، ملاک روابط با خارج منافع ملی و تمامیت ارضی و احترام متقابل باشد و نه ایدئولوژی مانند پان‌اسلامی یا دشمنی مثلا با اسرایئل، د قضیه اسرائیل و فلسطینی‌ها نبیاد کاسه داغ‌تر از اش بود و ایران به طور کامل خودش از درگیر یو دخالت در امور عرب زبان ها و عبری زبان‌ها منطقه اسارئیل و فلسطین کنار بکشد بی از این منف و موجودیت ایران بخاطر فلسطین به خطر نیاندزد و از صلح اسرائیل و کشورهیا عربی و فلسطینی حمایت کند و لااقل کارشکنی نکند.

۱۰– ضمن ادامه برنامه خنثی سازی تحریم، فورا احیای برجام و رفع تحریم هیا ظالمان غربیان علیه مردم ایران پیگیری واقعی کند و وارد گفتگوی مستقیم با امریکا شود ورابط دیپلماتیک و اقتصادی با غرب و بویژه با امرکیا فورا سر بگیرد. هم‌زمان روابط خوب و دوستانه کشورهای مهم شرقی مانند چین ورسیه را ادامه دهد و یک سیاست موازنه مثبت با غرب و شرق ایجاد کند برای کسب حداثکر منافع ملی و همچین سایر کشورهیا موسوم در حال توسعه از اسایی و افریقای و امریکای جنوبی و…

۱۱– دادن یارانه چهارصد هزار تومانی به همه و حتی دهک دهم و دادن سهام عدالت به بقیه حیت انهایی ثروتمند اعلام شده، چرا اثبات شده نتوانستند مستحقین شناسایی کنند و موجب ناراضیتی بین میلیون ها مستحق شدند. فقط یک نظام احمق برای چندر غاز یارانه و سهام عدالت ناراضی درست می کند.

۱۲– کنار گذاشتن شریعت اجباری بویژه در بحث حق اللهی جات مانند پوشش و سبک زندگی، باید در امور شخصی و زندگی خصوصی مردم دخالت نکند، از هرگونه شنود و جمع آوری اطلاعت شخصی مردم و روابط جنسی و عاطفی آنها پرهیز کند، در عقدنامه مهریه نمادین کند (مثلا معادل مهریه دختر پیامبر) این معضل مهریه باید به طور کامل حل و حذف شود به فور یو یا قانون و این کار با توصیه نمی شودف باید قانون مهریه به شکل نمادین و حداکثر در سقف مهریه دختر پیامبر اسلام اجباری شود و آن هم عندالسطاعه، اجازه دهد کسانی مایل نیستند به سبک اسلامی ازدواج کنند، با توجه به اشتباهات شریعت اجباری و کارهای چون گشت ارشاد و بگیر به بند و سرکوب به بهانه شریعت اسلامی، میلیون نفر جوا مجرد در خطر تجرد قطعی است (احتمال در عرض ۵ سال دیگر بیش از ۱۵ میلیون نفر در خطر تجرد قطعی و خطر انقطاع نسل شیعه زادگان خواهد شد!) در دفاتر رسمی صرفا با اعلام ثبت ازدواج و بدون هیچ پرسش از دین و مذهب و حتی خطبه عقد اسلامی،اجازه دهند حتی بدون اجازه پدر افراد به لای ۱۸ سال ازدواج کنند، لااقل جلوی تجرد قطعی و کاهش شددی جمعیت گرفته شود. وگرنه در یک سنل آینده ظرفیت افزایش بیست میلیون نوزاد محروم و ایران وارد سیاه چاله کاهش شدید جمعیت خواهد شد!

اقدامات شریعت اجباری (بویژه در بخش حق اللهی) موجب روی‌گردانی شیعه زادگان و متاسفانه انحطاطا اخلاقی و اجتماعی و فرهنگی و بدتر عرق ملی در آنها شده است!
ضرباتی ج.ا طی این ۴۴ سال شریعت اجباری به دیانت و اخلاق ملت ایران زد هیچ دشمن اسلام شیعه نمی توانست در این ۱۴۰۰ سال بزند! بی‌خود نیست بسیاری وطن دوست ایرانی، حتی به شک قریب به یقین افتادند کل داستان حکومت ج.ا دست پخت دشمنان شیعه بوده است! همان بلایی خواستند با داعش بیاورند یا طالبان در افغانستان!

حکومت که اسم جمهوری اسلامی یدک می‌کشد، وظیفه اجرای بخش مادی دفاع از حق الناس و عدالت است با تجربیات کشورهای مدرنف نه صرفا اتکا به فقه قدیم. بایست حکمرانی حالت پویا و با قابلیت ترمیم و تغییر و تعالی داشته باشد و نه دچار جمود و دگم اندیشی و خرافات آخرالزمانی و پروژه شکست خورده حکومت اسلامی که امثال طالبان داعش دنبالش بوده اند.

باید به کودکان حاصل ازدواج غیر رسمی یا اتباع ایرانی با خارجی، شناشنامه ایرانی داده شود، قطعا باید تمهیداتی گرفته شود اتباع خارجی سوءاستفاده کنند در جلب و جذب دختران زنان ایرانی بویژه چند همسری، به همین دلیل حق تابعیت ایرانی و شناسنامه صرفا به فرزندان آنها داده شود.
به اتباع خارجی فقط در صورت ده سال اقامت و داشتن شغل همراه دادن مالیات یا سرمایه گذاری مثلا ۲۵۰ هزار یورو حق اقامت دائم داده شود تا سربار کشور نباشند.

 

آیا مخالفان ج.ا نیز گرفتار بیماری “وارونه کُنشی” شده اند مانند تندروهای ج.ا؟! بررسی چگونگی رفع سوءتفاهمات ضد کشور و ملت ایران

 

 

https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/bemardom

 

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)