الف- مصالحه و آشتی ملی حاکمیت ج.ا با عموم مردم، به رسمیت شناختن آزادی‎‌های بدیهی حقوق بشری مصرح در اصول قانون ج.ا (زندگی، اشتغال، ازدواج (اعم شرعی چهار دین و آزاد برای سایر شهروندان و فرزندآوری که نقش اساسی در افزایش جمعیت و چلوگیری از سیاه چاله جمیعتی)، فرزندآوری و داشتن شناسنامه به تمام متولدین ایرانی حتی از مادران ایرانی ازدواج کرده با اتباع خارجی، محدودیت و سخت گیری در چند همسری توسط مردان(شرط زن برای ازدواج مجدد شوهر)

ب- ادامه آزادی حقوق بشری، آزادی بیان و عدم تفتیش عقیده و مظاهر و مصادیق آن، مانند اجبار و اعترف گیری سیستمایتک مانند وجود پرسش به نوع دین و مذهب (با توجه احکام ارتداد و خطر اعدام و محرومیت اجتماعی و سایر حقوق) مجبور شدن به پُر کردن فُرم‎‌های حاوی تفتیش عقاید (طبق قانون ج.ا اساس ممنوع است) از فُرم‎های ثبت نام مدارس و دانشگاه‎ها تا استخدام و گذرنامه و غیره، شریعت اجبارای بویژه در امور حق اللهی، وظیفه حکومت درس اخلاق دادن به ملت نیست و بلکه امنیت است، وظیفه حکومت ایجاد امنیت در تامین حقوق بشری از اقتصادی و روانی و سلامتی و بهداشتی و مواد غذایی و حفظ کرامت انسانی و فعالیت اجتماعی و فرهنگی هنری و… است

ج- برقراری سیستم کامل جمهوریت و دمکراسی و انتخابات آزاد، مجلس بایست با توجه بی کیافتی دولت، علاوه برکناری وزرای خاطی یا بدکارامد همچون اقتصادی‌ها، حتی به عدم کفایت سیاسی و عزل رئیسی اقدام و پیشنهاد می‌شود -حتی شده با اجازه رهبری- انتخابات زودهنگام و همزمان ریاست جمهوری و مجلس اواسط تابستان ۱۴۰۲ انجام شود.

پ- محدود کردن افرایش بودجه (به جز موارد حیاتی و مهم خرید تسلیحانی و ساخت اسلحه و  موارد پدافندی و بازدارنگی) هر گونه افزایش بودجه اجرایی و مزدبیگران حکومتی ممنوع شود، فقط از محل صرفه جویی، به کارمندان با مجموع حقوق و مزایا زیر ۲۰ میلیون تومان کمتر از ۲۰% افزایش دهند آن هم از محل صرفه جویی و بدون فشار بر منابع ملی یا کسری بودجه، ممنوع کردن افزایش بودجه نهادها و اشخاص حقیقی و حقوقی در امور مذهبی و فرهنگی، بویژه آنهایی که خروجی نامناسب و بحران داشتند از جمله ستاد به امر معروف… و در عوض خواستار تغییر کاربری و شغل افراد این ستاد و سایر موارد مشابه به بخش اداری دیگر شوند. مبارزه جدی با فساد اموزشی و استخدام.
در  مورد زمان پرداخت افزایش مزدها و مزایای کارمندان حکومتی (اعم از دولتی و عمومی و خصولتی) پیشنهاد می‌شود این را به اوسط سال آینده موکول کنند.

ت- مبارزه با انواع فساد (رانت، انحصار، احتکار، گران فروشی و کم فروشی و…) و ایجاد بازار قابتی با آزادی واردات کالا بویژه از محل ارز منشاء خارجی و اشباع بازار از کالاهای مود نیاز کشور، چون به نوعی باعث کاهش تورم و در نتیجه افزایش پول ملی می‎شود. به هیمن منظور وادرات همه نوع کالای دست دوم آزاد و با حداقل نرخ گمرکی و عوارض، هم جلوی افزایش قاچاق می گیرد و هم نیاز افراد فرودست که توانایی خرید گران اجناس نو را ندارند.
واردات خودروها و لوازم برفی دست دوم کم کارکرده خارجی ارزان، موجب استفاده فرودستان و جایگزینی آنها با انواع فرسوده پرمصرف شده و در نهایت باعث کاهش مصرف انرژی برق و گاز و بنزنین و گازوئیل و غیره خواهد شد.

د- تلاش برای برجام همزمان خنثی سازی تحریم، گسترش روابط با کشورهای خارجی، قطعا مذاکرات برای با امریکا و ایجاد روابط نرمال سیاسی و اقتصادی و جذب سرمایه گذاری از همه کشورها از جمله امریکا بایست انجام شود. پایان دادن به سیاست‌های مداخله گرایانه در خارج و دیگرستیزی مانند غرب‌ستیزی و امریکاستیزی و…

ه- اعلام عفو عمومی- بدون هیچ شرطی مانند تعهد و اعتراف گیری یا اقرار به جرم- به همه زندانیان عقیدتی و سیاسی و اعترضات گذشته و ایرانیان خارج، برای بازگشت به ایران و زندگی و ایجاد تحول برای شکوفایی اقتصادی و فعالیت مولد و مفید اقتصادی و غیره، تعطیلی حکم اعدام بویژه برای کسانی که مستقیما مرتکب جرم نشدند از اتهام محاربه و مفسد فی الارض تا مواد مخدر و غیره و حذف مجازات خشن که موجب وهن دین و نظام و ایران می‌شود مانند شلاق و قطع عضو و…، برای قاتلین حبس ابد پیشنهاد می‌شود

ی- محور قرار دادن امنیت داروی و غذایی در داخل با حمایت از تولید داخلی (با باز بودن وادرات کنرل شده جهت رقابتی بودن بازار و عدم سوءاستفاده تولیدکننده داخلی برای اجحاف به مصرف کننده)، بازار آزاد رقابتی بدون باز بودن واردات کالاها ممکن نیست. مبارزه فساد اموزشی (مدرک گرایی و مدرک فروشی) و استخدام بر اساس شایستگی علمی و تجربی و حسن سابقه. حمایت از فرودستان و توزیع یارانه به همه ملت تا زمانی واقعا هیچ سیستم شناسایی نیست، بازنشتگی به افراد کهن سال فاقد بیمه فرودست در شهرها مانند طرح مشابه در روستاها، معیار تشخیص فرودست بازتر کرده و صرفا سهام عدالت به افزاد پوشش نهادهای حمایت نکنید، سهام عدالت به همه ایرانیان برابر توزیع کنید و برای این مبلغ چندغاز یارانه نقدی و سهام عدالت میلیون‌ها نفررا  ناراضی نکنید!

و- ارج گذاشتن به آثار تمدنی تاریخی و اشخاص ملی و فرهنگی و هنری ایران پیش از اسلام و بکار گیری تمام ظرفیت فرهنگیو تمدنی هنری ایران برای جذف توریسم و گردگشر خراجی، قطعا سهل کردن پذیرایی در پوشش و ئ خوراک و نوشیدنی، لاقل در مناطق آزاد ویژه. برگزرای جشن و موسقی، نمایش آالات موسقی (از جمله در صدا و سیما)، آزادی خوانندگی زنان (که همراه موسقی است) و مسئله شرعی نخواهد داشت، ترکیب صدای زن و موسقی دیگر غنا نیست. چون همراهی صدای موسیقی عملا مانند چند خوانی است و تک خوانی زن نیست.

باز هم تاکیید می‌شود، این بازدارندگی خارجی وقتی مفید است از نظر داخلی بازدارندگی باشد وگرنه عاقبت سرنوشت شوروی در انتظار چ.ا ایران است!

 

رگه‌هایی از امید(قاهر پهپاد میشود) تا بررسی پیشنهاد غنی‌سازی ۹۰% یا اجاره زیردریایی اتمی؟!

نکاتی بیشتر درباره اهمیت بازدارندگی داخلی، چرا عبرت نمی‌گیرند از سرنوشت شوروی؟!

نکاتی درباره اسلحه قاره پیما، بدون بازدارندگی داخلی، بازدارندگی خارجی بیفایده است، ویرایش ۲

پانوشت از اگر بجای حکومت ج.ا، یک رژیم ملی‌گرای حقیقی ایرانی سر کار بود

نقد و ریشه‌یابی بازی با کلمه‌ها برای غرض‌ها و منفعت‌های نادرست و ناحق؛

مصالحه و صلح، یک نیکوکاری بُرد-بُرد است…

از فشار حداکثری تا آرزوهای حداقلی

با یک دُرود به جناب رنانی، مقاله اش را مطالعه فرمایید

کلید قفل‌های نظام ج.ا داده شده، یا نظام ج.ا قفل‌هایش باز می‌کند یا فرومی‌پاشد

وقتی وکیل مردم، وکیل دیگران است، لابی‌گری جایش را می‌گیرد!، وقتی مردم (ملت) در خانه ملت (پارلمان/مجلس) لابی ندارد چه می‌شود؟!

نقش نام و نمادها در رفع سوءتفاهم بین ایران و متقابلینش؟

ایران ۱۵۰ میلیون نفری هرگز نشاید(؟!) سیاه چاله نابودی جمعیتی ملیت ایرانی، حاصل کار نظام ج.ا و معاندان شیعه اصیل اصلاح‌گر عقل‌گرا (شیعه سکولاریزه هم‌زیست با هویت ایرانی)!

پیش‌نویس مانیفست گذار به حکمرانی ملی و مردمی ایران، بعنوان آخرین فرصت پیشهاد هم‌زمان به نظام ج.ا و مردم عادی، برای حفظ کشور و ملت ایران بعنوان کهن‌ترین در تاریخ بشریت

آیا مخالفان ج.ا نیز گرفتار بیماری “وارونه کُنشی” شده اند مانند تندروهای ج.ا؟! بررسی چگونگی رفع سوءتفاهمات ضد کشور و ملت ایران

ایران می‌تواند ناجی جهان باشد!، چرا شانس نجات ایران از نابودی بیشتر امثال روسیه و چین و غرب و…است؟! بررسی چگونگی رفع سوءتفاهمات ضد کشور و ملت ایران (بخش سوم)؟!

هم‌زمان می‌توان خواهان احیای برجام بود و هم اپوزیسیون ج.ا و…، بررسی چگونگی رفع سوءتفاهمات ضد کشور و ملت ایران (بخش سوم)؟! از سرنگونی ایرباس تا بوئینگ، از غرب و متحدان تاکتیکی شرقی و غیره، و اسرائیل و کشورهای عرب‌زبان تا حاکمیت ج.ا و سمپات‌هایش…

بازنشر:بررسی چگونگی رفع سوءتفاهمات ضد کشور و ملت ایران (بخش سوم)؟! از سرنگونی ایرباس تا بوئینگ، از غرب و متحدان تاکتیکی شرقی و غیره، و اسرائیل و کشورهای عرب‌زبان تا حاکمیت ج.ا و سمپات‌هایش…

بررسی چگونگی رفع سوءتفاهمات ضد کشور و ملت ایران (بخش دوم)؟! از حاکمیت ج.ا و سمپات‌هایش تا غرب و متحدان تاکتیکی شرقی و غیره، و اسرائیل و کشورهای عرب‌زبان…

بررسی چگونگی رفع سوءتفاهمات ضد کشور و ملت ایران (ویرایش ۲)؟! از حاکمیت ج.ا و سمپات‌هایش تا غرب و متحدان تاکتیکی شرقی و غیره، و اسرائیل و کشورهای عرب‌زبان….(بخش اول)

حماقت باهوش‌های غربی! چند نکته در توهم تاکتیک تحریم‌گری غربیان

دنده معکوس بزن غربی!، عمل با سیگنال علنی و توقف تحریم‌هاست، وگرنه غرب و امریکا و معقولان اسرائیلی بداند با حرافی‌های ضد و نقیض یا تهدید و تشدید تحریم نمی‌توانند جلوی ساخت سلاح هسته‌ای توسط تندورهای فاسد مافیایی نفوذی در ج.ا بگیرند!

فرصت صلح را تراژدی نکنید، ارزش ندارد بوسه عاشقانه در خاکستر شدن حماسه فیلم پمپئی!

ای غرب احمق نباش در قبال تندروهای اسرائیلی و منطقه ای! خِرَدسنجی و تشخیص درستی سخن منتقدان ناشاس، محتوا را با بدیهیات خِرَد و دانش بنسجید، راه اصلی اعتماد به منتقدان، ملاک عقلانیت اعم از ناشناس و یا مشهور بودن.

آیا در غرب، ائتلاف احمقان و مافیا حکومت می‌کند؟!، آیا قدرت‌های هسته ای و مخالفان تبدیل ایران به قدرت دارنده سلاح هسته‌ای، ج.ا ایران به سوی ساخت سلاح هسته‌ای تشویق و تحریک می‌کنند؟! و…

بر اساس توصیه راست گرایان حاکمیت (هر چه دشمن گفت برعکسش کند ج.ا)،جناب های ج.ا چرا خودکشی نمی کنید؟!

فهرست مبارزات صلح آمیز و باطل‌هایی که ممانعت می‌کنند

 

  1. روسیه می تواند به سرعت پیروز جنگ علیه امپرالیسم ناتو شود؟
  2. درباره فرمانروایی مردمی (سکولار دمکراسی)؟، اسیرکُشی (امثال محسن شکاری)، نمونه‌ای دیگری بر نانظامی ج.ا؟!
  3. هم‌زمان می‌توان خواهان احیای برجام بود و هم اپوزیسیون ج.ا و…، بررسی چگونگی رفع سوءتفاهمات ضد کشور و ملت ایران (بخش سوم)؟! از سرنگونی ایرباس تا بوئینگ، از غرب و متحدان تاکتیکی شرقی و غیره، و اسرائیل و کشورهای عرب‌زبان تا حاکمیت ج.ا و سمپات‌هایش…

https://www.tribunezamaneh.com/archives/330140

 

https://www.tribunezamaneh.com/archives/331075

 

https://www.tribunezamaneh.com/archives/337229

 

 

 

  1. دنده معکوس بزن غربی!، عمل با سیگنال علنی و توقف تحریم‌هاست، وگرنه غرب و امریکا و معقولان اسرائیلی بداند با حرافی‌های ضد و نقیض یا تهدید و تشدید تحریم نمی‌توانند جلوی ساخت سلاح هسته‌ای توسط تندورهای فاسد مافیایی نفوذی در ج.ا بگیرند!
  2. فرصت صلح را تراژدی نکنید، ارزش ندارد بوسه عاشقانه در خاکستر شدن حماسه فیلم پمپئی!
  3. ژئواکونومی‌پُلتیکو‌لوژی معاصر(۷): سپاه پاسداران ملی کشور ایران ذیل ارتش ملی ایران، انقلاب تدریجی بُردبُرد همه طرفین!، مصالحه بخش اصلی از مبارزه برای نجات ایران و جهان و حکمرانی مردمی است(ویرایش ۲)
  4. ای غرب احمق نباش در قبال تندروهای اسرائیلی و منطقه ای! خِرَدسنجی و تشخیص درستی سخن منتقدان ناشاس، محتوا را با بدیهیات خِرَد و دانش بنسجید، راه اصلی اعتماد به منتقدان، ملاک عقلانیت اعم از ناشناس و یا مشهور بودن
  5. به مردم ایران: خطر تبدیل ایران به زامبی ستان! خودتان هوای همدیگر داشته باشید تا دچار مرض توحش نشوید مثل بسیاری کشورهای منطقه و جهان!
  6. آیا در غرب، ائتلاف احمقان و مافیا حکومت می‌کند؟!، آیا قدرت‌های هسته ای و مخالفان تبدیل ایران به قدرت دارنده سلاح هسته‌ای، ج.ا ایران به سوی ساخت سلاح هسته‌ای تشویق و تحریک می‌کنند؟! و…
  7. بر اساس توصیه راست گرایان حاکمیت (هر چه دشمن گفت برعکسش کند ج.ا)،جناب های ج.ا چرا خودکشی نمی کنید؟!
  8. رابطه کورعقلی و بدعملی رئوس ج.ا ایدئولوژیک‌زده با واقعیت‌های ژئواکونومی و ژئوپلتیکی منطقه ای و جهانی!

  9. روز صفر نابودی اهریمن های صهیونیستی تا داعشی…اینها (مظلومیت ها تا توحش ها) واقعی اند!

  10. پیشنهادهایی برای گذار مسالمت‌آمیز به حکمرانی مردمی نوین به جناب ج.ا و مخالفانش!

  11. مطالب تکمیلی، از اکبر گنجی تا پان ها، به مردم ایران: خطر تبدیل ایران به زامبی ستان! خودتان هوای همدیگر داشته باشید تا دچار مرض توحش نشوید مثل بسیاری کشورهای منطقه و جهان!

 

https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/bemardom

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)