سرنوشت شوری در انتظار ج.ا ایران؟!،  در مطلب قبل مطالب خلاصه وار از چندین موضع درباره بازدارندگی خارجی و اسلحه قاره پیما گفتم، اما متذکر شدم بدون بازدارندگی داخلی، بی‌فایده از تمام کارهای بازدارندگی خارجی.

نکاتی درباره اسلحه قاره پیما، بدون بازدارندگی داخلی، بازدارندگی خارجی بیفایده است، ویرایش ۲

 

مثال واضح این نکات، سرنوشت شوروی بود، تشابهات عجیب حال و روز نظام “جمهوری اسلامی” در ایران با نظام کمونیستی شوروی، می‌تواند آینده هولناک برای افراد نظام و عامه مردم را پیش بینی کرد!

تیتروار نکاتی مطلب قبلی:

۱– پیش‌نیاز هرگونه توسعه سیاسی و اقتصادی و امنیتی در خارج منوط و مشروط به توسعه داخلی در همه زمینه‌ها است. به صرف داشتن یک سری نیروهای امنیتی و توان سرکوب مخالفان و منتقدان از آنهایی که صرفا خواهان غیر ایدئلوژیک شدن نظام و عقلایی شدن حکمرانی، و خواهان اصلاحات در راستای حکمرانی مردمی بر پایه عدالت و آزادی حقوق بشری و دمکراسی هستند و لزوما خواهان براندازی نظام و حاکمان نیستند!

سرکوب اصلاح خواهان و کسانی تغییر نظام از ایدئلوژیک به غیر ایدئولوژیک هستند و نه براندازی، نهایت به اکثریت مردم به سمت جذب شدن به نیورهای براندازی خواه خواهد برد و هر سال شاهد افزایش این روند تغییر حرکت مردم به سوی براندازی هستیم.
ماقله اشخاصی همچون “محسن رنانی” تا امثال منتقد من نوعی ناشناس،نظام باید جدی بگیرد و بداند زمان فرصت کمی دارد برای تغییر شیوه حکمرانی و غیر ایدئولوژیک شدن خود.

۲– بازدارندگی داخلی، همان طور رد بند ۱ اشاره شدن تنها به امنت پلیسی و استخباراتی نیست، امنیت چندین لایه دارد، امنیت اجتماعی و شهروندی و قانون‌مندی، امنیت غذایی، امنیت آزادی حقوق بشری و سبک زندگی، امنیت حق یدیهی همچون حق زندگی و ازدواج (برخلاف تصور برخی حکومتیانف مشکل نخست مسئله ازدواج و کاهش زادو ولد اقتصادی ینست، بلکه مسائل حقوقی ازدواج است، اینکه مردم بین چهار گزینه دینی (اسلام، مسحیت، کلیمی، زرتشتی) گذاشته و در عمل با حکم اعدام ارتداد تغییر دین و یا ناباور به رسمیت نشناخته! و در این حالی است عملا بخش برگی و شاید اکثریت شیعه زادگان در سنین باروری و ازدواج از دهه ۵۰ تا ۸۰ و بزودی ۹۰ اعتقادی به اسلام و تشیع ندارند و براوردها نیز روند به سمت بیاعتقادی به هر دین از اسلام و تشیع تا هر چه استف عملا با با نسل های میلیونی نابور روبرو هستیم، اجبار به انتخاب اسلام زادگی و یا چهار دین یدگر جز روفتن بهز ندگی مخفی و ازدواج سفید و در نهایت عدم زاد و ولد می‌شود و این خوشبینانه است، در حالی افزایش فشار بر متاهلان و امنیت جنسی، فجایع بیشتری در پیش رو است و این نه با وام ازدواج و نه برخورد پلیسی و ستاد امر به معروف… که امروزه عامل بحران مهسا بوده بایست تعطیل شود.
پیشنهاد اصلاح در قوانین برای محدودیت مهریه (سقف مهریه دختر
پیامبر) و حق ثبت ازدواج آزاد (مانند کشورهای مترقی، نماینده حاکمیتی حقوقی متقضای ثبت ازواج آزاد زن و شوهر اعلام کنند و کاری به دین و خطبه عقد و اینها نداشته باشند)، تا امکان افزایش ازدواج و فرزندآوری فراهم شود و آثار مثبتش در امنیت اجتماعی و سلامت و بهداشت و روانی و .. تا بهبود بزارهای جانبی مرتبط به ازدواج از مسکن و خانه تا جهیزیه و امکانات زندگی مشترک و غیره شود.
این امرف ضمن بهبود وضعیت حقوق بشری و افزایش محبوبیت و قبولیت نظام در بین مردم، عامل تقویت بازدارندگی داخلی می‌شود.

ایران ۱۵۰ میلیون نفری هرگز نشاید(؟!) سیاه چاله نابودی جمعیتی ملیت ایرانی، حاصل کار نظام ج.ا و معاندان شیعه اصیل اصلاح‌گر عقل‌گرا (شیعه سکولاریزه هم‌زیست با هویت ایرانی)!

 

۳– وضعیت ناکارامدی در امور کشور، فساد سیستمی، از آموزش و پرروش تا نهادهای اقتصادی و نظارتی بر فساد، تورم ناشی فساد در سیستم بانکی و کسری بودجه که قطعا بخشی از برمیگردد به بکارگیری افراد نالایق (کم سواد مدرک گرفته از فساد آموزشی و با پارتی استخدام و ارتقاء شغلی یافته) و نفوذی‌های اجانب و دشمنان وجودی کشور و ملت ایران است.

۴– افزایش بودجه ۱۴۰۲ بویژه در بخش‌های سربار مانند نهادهای فرهنگی و مذهبی، عدم تنظیم صرفه جویی و تخصیص افزایش حقوق زیر ۲۰% صرفا به کارمندان حکومتی با حقوق زیر ۲۰ میلیون تومان (پیشنهاد شده این افزایش حقوق در اواسط سال آینده باشد و نه ابتدا، تا از افزایش و تامین درامد دولت اطمینان حاصل شود)، عملا با کسری بودجه پنهان آشکار، تورم و کاهش ملی شددیتر خواهد شد اگر دقت نشود. نفوذ مافیایی در اقتصاد بایست جدی جلویش گرفته شود.

۵- در این میان اگر هنوز اورجینال “جمهوری اسلامی” توان دارند و خائنان نفوذی های اجانب ضد ایرانی جای انها در نهادها نگرفتند، تقاضا می‌شود مطالب این سری اکانت “به مردم” خوانش و مطالعه وبه سرعت بکار گیرند، بعضی مانند جلوگیری از افزایش بودجه ۱۴۰۲ و کسری بودجه و کاهش ارزش پول فوری است و به سرعت سایر پیشنهادها بکرا به بنند، دشمنان وجودی ایران از تجزیه طلبان تا اجانب منتظرند که نظام اخرین اشتباهاتش بکند!

وقتی وکیل مردم، وکیل دیگران است، لابی‌گری جایش را می‌گیرد!، وقتی مردم (ملت) در خانه ملت (پارلمان/مجلس) لابی ندارد چه می‌شود؟!

 

کلید قفل‌های نظام ج.ا داده شده، یا نظام ج.ا قفل‌هایش باز می‌کند یا فرومی‌پاشد

 

 

به نظر می رسد ج.ا پلان ب تهیه کرده، پس ج.ا بایست از ظرفیت نیروهای نیابتی، ضربات مهلکی به ساختار تولید انرژی متحدان غربی بزند. وگرنه شانس نذارد و در این میان چین ثابت کرد هیج حسابی درباره شان نمی شود کرد.

 

دست از توهم شکست کامل و نابودی دیگران بردارند و از دم دست‌ترین موارد برای کار مصالحه و برقراری صلح را شروع کنند، قطعا دست برداشتن از اتهام زنی در مواردی خودشان بهتر می‌دانند مسئله نیست مانند اتهامات ساخت سلاح هسته و مواد با غنای بالا!، مثل روز روشن است چند ذره اورانیوم بالا پیدا شده می‌تواند کار عوامل خرابکار باشد در محلی بگذارند، واقعا این قدر مردم اگاه را احمق فرض کردنده اند به همین راحتی باور کنند این اتهامات مضحک را؟!

اگر واقعا نگران اشاعه سلاح‌های هسته ای هستند، فورا مذاکرات آژانس و احیای برجام و ملاقات از سر بگیرند. اگر حقیقتا و واقعا خواهان صلح هستند نگذارند تندروها در ج.ا، کشور ایران نامید از توافق احیای برجام و گشودن باب رابطه نرمال با غرب نکنند و اجازه دهند ایران به سمت بی‌طرفی مفید در توازن با سایر شبه قطب‌های دیگر جهان برود. بهترین گزینه برای همه شبه قطب‌ها و خود ایران، بی‌طرفی ایران و حفظ تمامیت  ارضی و ثبات و حکمرانی مردمی است و استفاده هم‌زمان مردم ایران و جهان از مزایای ژئوپلتیک و ژئواکونومی ایران است.

 

از فشار حداکثری تا آرزوهای حداقلی

 

 

 

 

لینک مطالب زیر همگی مملو از کلیدها برای باز کردن قفل های نظام ج.ا است.

 

اینجاست بار دیگر رجوع می‌دهم تمام طالب و لینک مطالب و از جمله پشت این اکانت بازخوانی مجدد کنند، اسم این اکانت “به مردم” انتخاب کردم، چون حقیقتا دیگر چندان امیدی به نه حاکمیت است و نه به اپوزیسیون و نه به اجانب، مردم م ملت ایران در یک تنهایی عجیبی گرفتارند، متاسفانه فعلا به جز خودشان به غیر دیگر نمی‎شود حسابی باز کرد برای حل مشکلاتشان، برای همین در اولین مطلب اکانت گفتم مردم خودتان هوای همدیگر را داشته باشید!

 

 

 

پیش‌نویس مانیفست گذار به حکمرانی ملی و مردمی ایران، بعنوان آخرین فرصت پیشهاد هم‌زمان به نظام ج.ا و مردم عادی، برای حفظ کشور و ملت ایران بعنوان کهن‌ترین در تاریخ بشریت

 

  1. روسیه می تواند به سرعت پیروز جنگ علیه امپرالیسم ناتو شود؟
  2. درباره فرمانروایی مردمی (سکولار دمکراسی)؟، اسیرکُشی (امثال محسن شکاری)، نمونه‌ای دیگری بر نانظامی ج.ا؟!
  3. هم‌زمان می‌توان خواهان احیای برجام بود و هم اپوزیسیون ج.ا و…، بررسی چگونگی رفع سوءتفاهمات ضد کشور و ملت ایران (بخش سوم)؟! از سرنگونی ایرباس تا بوئینگ، از غرب و متحدان تاکتیکی شرقی و غیره، و اسرائیل و کشورهای عرب‌زبان تا حاکمیت ج.ا و سمپات‌هایش…

https://www.tribunezamaneh.com/archives/330140

 

https://www.tribunezamaneh.com/archives/331075

 

https://www.tribunezamaneh.com/archives/337229

 

 

 

  1. دنده معکوس بزن غربی!، عمل با سیگنال علنی و توقف تحریم‌هاست، وگرنه غرب و امریکا و معقولان اسرائیلی بداند با حرافی‌های ضد و نقیض یا تهدید و تشدید تحریم نمی‌توانند جلوی ساخت سلاح هسته‌ای توسط تندورهای فاسد مافیایی نفوذی در ج.ا بگیرند!
  2. فرصت صلح را تراژدی نکنید، ارزش ندارد بوسه عاشقانه در خاکستر شدن حماسه فیلم پمپئی!
  3. ژئواکونومی‌پُلتیکو‌لوژی معاصر(۷): سپاه پاسداران ملی کشور ایران ذیل ارتش ملی ایران، انقلاب تدریجی بُردبُرد همه طرفین!، مصالحه بخش اصلی از مبارزه برای نجات ایران و جهان و حکمرانی مردمی است(ویرایش ۲)
  4. ای غرب احمق نباش در قبال تندروهای اسرائیلی و منطقه ای! خِرَدسنجی و تشخیص درستی سخن منتقدان ناشاس، محتوا را با بدیهیات خِرَد و دانش بنسجید، راه اصلی اعتماد به منتقدان، ملاک عقلانیت اعم از ناشناس و یا مشهور بودن
  5. به مردم ایران: خطر تبدیل ایران به زامبی ستان! خودتان هوای همدیگر داشته باشید تا دچار مرض توحش نشوید مثل بسیاری کشورهای منطقه و جهان!
  6. آیا در غرب، ائتلاف احمقان و مافیا حکومت می‌کند؟!، آیا قدرت‌های هسته ای و مخالفان تبدیل ایران به قدرت دارنده سلاح هسته‌ای، ج.ا ایران به سوی ساخت سلاح هسته‌ای تشویق و تحریک می‌کنند؟! و…
  7. بر اساس توصیه راست گرایان حاکمیت (هر چه دشمن گفت برعکسش کند ج.ا)،جناب های ج.ا چرا خودکشی نمی کنید؟!
  8. رابطه کورعقلی و بدعملی رئوس ج.ا ایدئولوژیک‌زده با واقعیت‌های ژئواکونومی و ژئوپلتیکی منطقه ای و جهانی!

  9. روز صفر نابودی اهریمن های صهیونیستی تا داعشی…اینها (مظلومیت ها تا توحش ها) واقعی اند!

  10. پیشنهادهایی برای گذار مسالمت‌آمیز به حکمرانی مردمی نوین به جناب ج.ا و مخالفانش!

  11. مطالب تکمیلی، از اکبر گنجی تا پان ها، به مردم ایران: خطر تبدیل ایران به زامبی ستان! خودتان هوای همدیگر داشته باشید تا دچار مرض توحش نشوید مثل بسیاری کشورهای منطقه و جهان!

 

https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/bemardom

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)