تکرار مکررات، توضیح واضحات، این وضعیت‌های کمدی‌تراژیک وقتی روی ‌می‌دهد که تبدیل وکیل مردم (نماینده مجلس) به عامل و مزدور و کارپرداز گروه‌های اقلیت و ذی‌نفوذ می‌شود، وقتی نظام یا حکومتی ادعای جمهوریت و اسلامیت دارد و منبع مشروعیتش اینها می‌داند، اما نه تنها به درد منافع عامه مردم (منافع ملی) نمی‌خورد، بلکه حتی قادر نیست مشکل فروپاشی خودش را حل کند!

این روزها شاهد تکرار ماجرای ارائه بودجه سالیانه و افزایش‌های بودجه و یا تعریف بودجه جدید بنا بر لابی‌گری هستیم، اتحادیه‌های کارفرمایان بخش خصوصی لاغر نسبت بدنه اقتصاد حکومتی که بنا اقوالی تا ۸۰% اقتصاد در کنترل دارد.

با توجه بند فوق، متاسفانه فساد از درون جامعه و مغزهای فسادخیز ایدئولوژیک زده حکومتی‌ها به عمق منشاء قدرت رخنه کرده است.

حالا همین مجلس نحیف و کوبیده شده توسط جریان ضد دمکراسی (پان اسلامی/مشهور به تندروها و جناح راست) و طیف نفوذی‌های اجنبی از صهیونی و سلفی و سعودی و پان‌های تجزیه‌طلب و… و جولانگاه مافیایی‌های حکومتی و خرده‌مافیاهایی بخش خصوصی اندک باقی‌مانده در ایران و عمدتا به خارج رفته و در ایران تنها یک خورده انگلی زیستی می‌کنند و مثلا بر اثر سیاست‌های اشتباه اقتصاد سیاسی حکمرانی ج.ا در حال خارج کردن سرمایه از ایران هستند و درست در راستای اهداف خصم خودساخته ج.ا در تشدید تحریم و بدتر بار روانی انتظارت تورمی.

باز با توجه به بند بالا، برای توضیح برخی چیزهای عجیب و به ظاهر پیچیده دائما واژه‌سازی می‌شود، انتظارات تورمی یکی از آنها است، کشور با بحران کسری پنهان بودجه و خلق پول بدون پشتوانه و کاهش ارزش پول ملی روبرو است، بر اثر اشتباهات استراژیک حکمرانی، فرصت‌های حل معضلات داخلی و خارجی معطل و بختش کمتر می‌شودف در همین وانفسا چرا بودجه نهادهای سربار به اصطلاح فرهنگی و مذهبی افزایش می‌یابد که بعد ۴۴ سال- با ضایعاتی همچون گشت ارشاد و ستاد امر به معروف .. تا دفاتر عقیدتی سیاسی در نهادها کشوری و لشکری و ائمه جمعه و تریبون آزاد برای ائمه جمعه و فرمانددهان سپاهی، خروجی اش بحران‌سازی برای کشور است، مثلا ۲۰ سال بحران هسته ای یا شاهکاری همچون بحران حوادث سیاسی منجر عاقب اجتماعی و اقتصادی فوت مهسا امینی!

خالا این نهادهای سربار فرهنگی و مذهبیف بخاطر شاهکار چند ماه بردن کشور در لبه پرتاگاه تجزیه و جنگ داخلی، تقاضای افزایش بدجه و مزدور و مخبر و ماله کش رسانه ای دارند؟! انتظار جایزه دارند که پروارتر شوند از رانت‌های کارمندی که خروجی اش دو قطبی و چند قطبی‌سازی جامعه بر سر مسائل حق اللهی و شخصی و احمقانه است! شاهکارهای همچون کشتار و قتل و زندانی کردن ده‌ها هزار نفر معترض و تبدیل نسل ده هفتاد هشتاد و حتی ده نود به نسل سوخته نمیه دوم ده پنجاه و کل دهه شصت! شاهکارهای هزینه‌سازی برای حاکمیت و ملت این نهادهای سربار فرهنگی و مذهبی پرشمار است و حالا ابیست جایزه بگیرند و افزایش بودجه!

انگار تا قبل از بوجود آمدن نظام مدهی “جمهوری اسلامی” اصلا اسلام و تشیع در ایران نبوده یهو ج.ا اختراع کرده، در این ۱۴۰۰ سال قبل از ج.ا نهادهای مردمی مانند هیئت‌های مذهبی، خودجوشی‌های محلات و مردم عادی در برگزاری مراسمات مذهبی و تربیت مذهبی تا اخلاقی فرزندان، از حکومت‌های سلطانی و پادشاهی بودجه مستقیم می‌گرفتند؟!

شاهکار این نهادهای سربار، این است که ماله کشی کنند ناکارمدی و فساد سیستمی از آموزش و پرورش تا کارخانجات تولیدی و حقیقی و حقوی‌هایی در شبکه‌های وادرات و صادرات و توزیعی کالاها، از ارشاد و اخلاق خبری نیستف اساسا چرندترین حرفی می‌توان زد همین است توقع داشته باشی از تاجر و کاسب بخاطر رضای خدا یا منافع عمومی و فرودستان از سود بیشتر چشم‌پوشی کند! وقتی حتی در یک خانواده بخاطر اندکی ارث، پشت پا به کانون خانواده و برادر یو خواهری می‌زنند و به هم خون و برادر و خواهر خود رحم نمی‌کنندف ان وقت انتظار دارند با توصیه‌ها اخلاقی و مذهبی از سودهای حلال یا حرام ناشی از رانت و فساد و حفره‌های فرار مالیاتی صرف نظر کنند؟! در عمل طی چند دهه دیده شد که چننی نمی‌کنند و فقط وقتی حاضرند اندکی همکاری کنند که باج بگیرند و منتفع شوندف مثل آب خوردن به وقتش و در هنگام فورپاشی نظام و حکومت(ها) پشت آنها را خالی می‌کنند و پاچه‌خواری قدرت‌طلبان جدید خواهند کرد. همیشه بهانه دمکراسی و حقوق بشر و عدالت دم دستی‌ترین کارشان است و راحت ژست اپوزیسیون و حامی مردم می‌گیرند!

حالا چرا این وسط نظام و حکومتی مدعی اصلاح و جلوگیری از انحراف از دین اسلام و مذهب تشیع استف حتی حاضر نیست یک قدم نیکو خیر در جهت یکی مهم‌ترین معضلات استراتژیک کشور بردارد یعنی مسئله ازدواج؟!

دیگر چقدر بگویند مسئله مهریه یک بحران است، بحرانی که با وضع قانون تقسیم نصف اموال مرد هنگام طلاق از سوی مرد به زنش باید بدهند (البته اموال و دارایی که بعد از اازدواج برای مرد ایجاد شده)ف بر فرض این قانون منصفانه بگیریم (که در این قضیه شک جدی است)، اما چرا چننی امتیاز بزرگی به زن دادند و اما این قدر عقل نداشتند لاقل این را منوط و مشروط به محدودیت مهریه به نمادین کنند؟!

آخوندها (روحانیت) شیعه مدعی فقه پویا هستند، وقتی سال‌هاست منتقدان می‌گویند خودتان کاسه داغ‌تر از آش نکنید، شما که از پیامب رو ائمه بالاتر نیستید، وقتی دختر پیامبر مهریه اش برابر پانصد درهم نقره بوده، چرا دختران مسلمان و شیعه باید مهریه‌شان بالتتر باشد و وقتی کاملا مشهود است این معضل به بحران جدی کاهش ازدواج و مشکلات طلاق انجامیده است و با وجود وضع قانون نصف اموال فوق الذکر دیگر این نامحدودی تعیین مهریه چرا همچنان ادامه دارد؟! نظام و جکومتی که در هر چیزی به زیان منافع ملی تمام شده از هسته ای تا دخالت در امور اسرائیل و فلسطین و… که برخی‌اش هیچ توجیه اقتصادی ندارد و برخی اش توجیه سیاسی جز بحران و تحریم و در نهایت دشمن‌تراشی برای موجودیت کشو رو ملت ایران!، اما حاضر نیست با یک حکمی قانون سقف مهریه معادل مهریه دختر پیامبر قرار دهد!

حالا در عمل، بخش بزرگی و شاید اکثریت مردم بویژه جوانان مجرد از اسلام شیعه روی‌گردان شدند و خطر افازیش مجردان قطعی شش میلیون نفر به بیست میلیون نفر می‌رود چرا لااقل اجازه نمی‌دهد ازدواج آزاد را ثبت کنند و فرصت تشکیل خانواده فزرندآوری بیاورند؟!

ایران ۱۵۰ میلیون نفری هرگز نشاید(؟!) سیاه چاله نابودی جمعیتی ملیت ایرانی، حاصل کار نظام ج.ا و معاندان شیعه اصیل اصلاح‌گر عقل‌گرا (شیعه سکولاریزه هم‌زیست با هویت ایرانی)!

 

شبانه روز می‌‎گویند صهیونیست‌ها، وهابی‌ها، سلفی‌های سنی و داعشی، غربی‌ها و… علیه ملت و (به قول مرتجعین پان‌اسلامی امت) دارند در سیاه چاله کاهش جمعیت فرو می‌روند، آفرین به نهادهای سربار فرهگ و مذهبیف آفرین بر مجلس و دولت و شوراهای موازی ضد دمکراسی، حتی قادر نیستند یک قانون ساده برای حل مشکل مهریه و ازدواج حل کنند، شما عرضه ندارید یک قانون ساده که هزینه و بودجه هم نمی‌خواهد وضع کنید از بس ترسو یا مغز قفل شده یا ایدئولوژیک یا مزدور نفوذی ضد ایرانی هستید، اما حاضرید تسعیر میلیاردها دلار (خیالی) بودجه بدون پشتوانه (کسری بودجه پنهان و آشکار) تصویب کنید و با ایجاد تورم، ثروتمندان ثرومتندتر و فقرا را فقیرتر کنید، اما حاضر نیستید که یک قدم بدون هزنیه تصویت قانون محدودیت مهریه به اندازه مهریه دختر پیامبر و یا قانون ثبت ازدواج آزاد (بدون خطبه و پرسش از دین و مذهب) کنید لااقل میلیون نفر از مردمی فرودست به یکی از بدیهی‌ترین حقوق بشری یعنی داشتن همسر و خانواده و فرزند آوری و داشت شناسنامه برای فرزند دست یابند و در عمل سودش به کلیت جامعه و حفظ موجودیت ملت ایران!

واقعا کی ظالم و خائن به کشور و ملت ایران است؟!

همیشه شاهکارسازان مدعی “جمهوری اسلامی” یک چیز است، حذف صورت مسئله یا عبور از بحران بدون حل مسئله یا بحران! تقریبا و کمابیش در همه مسائل و بحران‌ها داخلی و خارجی کار حاکمان عاملان حاکمان بی‌مسئولیتی در قبال مسائل و معضلات حیاتی و استراتژیک همین بوده و هی با با دزدین از جیب فقرا (تورم و کسری بودجه و چاپ پول بدون پشتوانه) و دادن باج به مفت‌خوران و سربارهای هزینه‌تراش بی‌خاصیت از مافیایی‌ها تا کارمندان حکومتی و نهادهای کذایی فرهنگی و مذهبی! کسانی از بودجه ملی مردم (بیت المال) حاضرند ۲۵۰ میلیون دلار خرج سریال موسی کنند که مثلا تحریف یهود و صهیونیست‌ها از دینشان ثابت کنند، اما حاضر نیستند یک قدم نیکو و خیر برای اصلاح یک انحراف بزرگ اجتماعی استراتژیک یعنی مهریه و ازدواج بردارند در حد دادن حق قانونی و طبیعی ازدواح رسمی و فرزندآور ی و داشتن شناسنامه به عموم مردم ایران بدون اینکه تبعیض عقیدتی کنند، بخشی از مردم به بهانه ایدئلوژی پان اسلامی و قرائت اشتباه از تشیع، به جرم و گناه ناکرده یعنی حق داشتن فرق در عقیده (دین، مذهب و یا ناباوری) از حق داشتن خانواده فرزند شناسنامه ایرانی محروم می‌کنند! چون اقلیتی دگم‌اندیش و مشکوک به خیانت و نفوذی اجنبی خوششان نمی‌آید ایران از سیاه چاله کاهش جمعیتی پیش رو در بیاید، چون منفعت دشمنان موجودیت ایران در نابودی جمعتی و جوانی ملت ایران است! منافعشان در مرگ تدریجی یک ملت کهن و به احتمال زیاد کهن‌ترین کشور و ملت جهان است!

لابد ترجیح می‌دهند بیست میلیون مجرد قطعی روی دست ملت بماند و افزایش و شدت دادن به بحران‌هاو مشکلات جنسی از خیانت متاهلان تا هرزگی جنسی و بیماری‌های مقاربتی و رونق بازار زنان برای روسپی‌گری و قاچاق برای حرالمسراهای مرتجخان جنوب خلیج فارس و روسپی‌خانه‌های شرق و غرب عالم و… مهم‌تر از حل مسائل ازدواج و فرزندآوری و شناسامه و حفظ جمعیت جوان کشور است؟!

همین نکته متذکر شوم، به عنوان یک منتقد مستقل؛ به هیچ وجه مخالف و یا موافق قضیه روسپی‌گری نظری ندارم، این قضیه حق شخصی افراد است، نه به من و نه به حکومت ربطی ندارد افراد در مورد فروش تن خویش (چه از روی کسب ثروت یا از روی فقر و…) تصمیم بیگرند، از نظر من نوعی، آنها در مورد خودشان تصمیم ‌می‌گیرند و مسئولیت و عواقبش به عهده خودشان است. ذکر قضیه روسپی‌گری اشاره مسئله ازدواج است و اینکه وقتی بخاطر حاکمیت بیمارگونه و مشکوک به نفوذی و خائن موسوم به اقلیت ایدئولوژیست پان‌اسلامی در ایران، مردان و زنانی که می‌توانند ازدواج کنند، برخی شان گاه مجبور می‌شوند نیاز جنسی و به عنوان یک مُکسن و مرهم موقتی روی به روسپیان بیاورند، این یک ظلم آشکار است که از سوی حاکمیت مدعی “جمهوری اسلامی” دارد به بخش بزرگی مردم وارد می‌کند!

واقعا کی ظالم و خائن به کشور و ملت ایران است؟!

اینجاست بار دیگر رجوع می‌دهم تمام طالب و لینک مطالب و از جمله پشت این اکانت بازخوانی مجدد کنند، اسم این اکانت “به مردم” انتخاب کردم، چون حقیقتا دیگر چندان امیدی به نه حاکمیت است و نه به اپوزیسیون و نه به اجانب، مردم م ملت ایران در یک تنهایی عجیبی گرفتارند، متاسفانه فعلا به جز خودشان به غیر دیگر نمی‎شود حسابی باز کرد برای حل مشکلاتشان، برای همین در اولین مطلب اکانت گفتم مردم خودتان هوای همدیگر را داشته باشید!

به مردم ایران: خطر تبدیل ایران به زامبی ستان! خودتان هوای همدیگر داشته باشید تا دچار مرض توحش نشوید مثل بسیاری کشورهای منطقه و جهان!

 

نقش نام و نمادها در رفع سوءتفاهم بین ایران و متقابلینش؟

پیش‌نویس مانیفست گذار به حکمرانی ملی و مردمی ایران، بعنوان آخرین فرصت پیشهاد هم‌زمان به نظام ج.ا و مردم عادی، برای حفظ کشور و ملت ایران بعنوان کهن‌ترین در تاریخ بشریت

 

 

 

 

 

https://www.tribunezamaneh.com/archives/337117

 

 

https://www.tribunezamaneh.com/archives/330140

 

 

https://www.tribunezamaneh.com/archives/331075

 

 

https://www.tribunezamaneh.com/archives/337229

 

 

  1. دنده معکوس بزن غربی!، عمل با سیگنال علنی و توقف تحریم‌هاست، وگرنه غرب و امریکا و معقولان اسرائیلی بداند با حرافی‌های ضد و نقیض یا تهدید و تشدید تحریم نمی‌توانند جلوی ساخت سلاح هسته‌ای توسط تندورهای فاسد مافیایی نفوذی در ج.ا بگیرند!
  2. فرصت صلح را تراژدی نکنید، ارزش ندارد بوسه عاشقانه در خاکستر شدن حماسه فیلم پمپئی!
  3. ژئواکونومی‌پُلتیکو‌لوژی معاصر(۷): سپاه پاسداران ملی کشور ایران ذیل ارتش ملی ایران، انقلاب تدریجی بُردبُرد همه طرفین!، مصالحه بخش اصلی از مبارزه برای نجات ایران و جهان و حکمرانی مردمی است(ویرایش ۲)
  4. ای غرب احمق نباش در قبال تندروهای اسرائیلی و منطقه ای! خِرَدسنجی و تشخیص درستی سخن منتقدان ناشاس، محتوا را با بدیهیات خِرَد و دانش بنسجید، راه اصلی اعتماد به منتقدان، ملاک عقلانیت اعم از ناشناس و یا مشهور بودن
  5. به مردم ایران: خطر تبدیل ایران به زامبی ستان! خودتان هوای همدیگر داشته باشید تا دچار مرض توحش نشوید مثل بسیاری کشورهای منطقه و جهان!
  6. آیا در غرب، ائتلاف احمقان و مافیا حکومت می‌کند؟!، آیا قدرت‌های هسته ای و مخالفان تبدیل ایران به قدرت دارنده سلاح هسته‌ای، ج.ا ایران به سوی ساخت سلاح هسته‌ای تشویق و تحریک می‌کنند؟! و…
  7. بر اساس توصیه راست گرایان حاکمیت (هر چه دشمن گفت برعکسش کند ج.ا)،جناب های ج.ا چرا خودکشی نمی کنید؟!
  8. رابطه کورعقلی و بدعملی رئوس ج.ا ایدئولوژیک‌زده با واقعیت‌های ژئواکونومی و ژئوپلتیکی منطقه ای و جهانی!

  9. روز صفر نابودی اهریمن های صهیونیستی تا داعشی…اینها (مظلومیت ها تا توحش ها) واقعی اند!

  10. پیشنهادهایی برای گذار مسالمت‌آمیز به حکمرانی مردمی نوین به جناب ج.ا و مخالفانش!

  11. مطالب تکمیلی، از اکبر گنجی تا پان ها، به مردم ایران: خطر تبدیل ایران به زامبی ستان! خودتان هوای همدیگر داشته باشید تا دچار مرض توحش نشوید مثل بسیاری کشورهای منطقه و جهان!

 

 

https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/bemardom

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)