بنظرم، این تکرار اشتابهات نُرمال نیست از نظر عقلی، بیماری جنگ خودش نتیجه انبوهی از بیماری‌های روانی و جسمی جنگ افروزان است، عقده‌ها و تنفرها از دوران کودکی در مغز قربانیان انها تبدیل به جنایتکاران در بزرگسالی می‌کند، از مستکبران ستمکار ناشناس قبل از تاریخ تا امروز،… بنا بر اقوال و تحقیقات متعدد، نشانه‌های مشکلات بیمارگونه شخصی نقش بسیار بالا و گاه اصلی در بروز جنگ و کشتار ویرانی داشته است، طمع، حرص، کینه، حسادت، افزون‌خواهی در نهایت عقل را تباه می‌کند.

نکته‌ای که حتی د رهمین چند سال اخیر است، کسانی در اوج خودش می‌دانند دچار طمع، حرص، کینه، حسادت، افزون‌خواهی شده اند، در برابر فرصت صلح، خواسته‌های حداکثری پیش کشیده اند و فرصت از دست رفته است.

نمونه‌های فراوانی دادر، زمانی صدام پشیمان بود از ادامه جنگف سران ج.ا ایران حاضر نشدند صلح پذیرند و چندین سال بیهوده جنگ ادامه دادند، ژاپنی‌ها هم ان قدر در پذیرفتن حقیقت و واقعات جنگ تردی کردند که اخر سر با نابودی دو شهر بر اثر بمبارن اتمی و نابودی بیشتر از ان در کشورشان حاضر به تسلیم شدند! و یا پیمان صلح آلمان بیسمارک و فرانسه ۱۸۷۰ ، در حالی می‌توانست صلح بُرد-بُرد طرفین در حالت بهرتی باشد، اصرار یک یا هر طرف برای رسیدن به خواسته‌های حداکثری، صلح‌های نمی بند و اتش زیرخاکستر بوده است، چنانچه همچنان این آتش زیر خاکستر در سه مورد است، برای یانکه طرفین در اوج احساس قدرت حاضر به صلح نشدند!

اینجا البته وضعیت ایران و طرفین در قضیه برجام به دشواری سه موضوع بالا نیست، برخلاف تصور طرفین هیچ کدام کاملا دست بسته نیستند، منتهی بنظرم اتفقا اکنون بهترنی زمان صلح است، احیای برجام اکنون بهترین زمانش است، هم ج.ا ایران و هم طرف مقابل مشخصا امریکا گزینه‌های پنهانی بسیاری دارند، می‌توانند ضربات مهلک بزنند و سپس مثل قضیه پایان جنگ هشت ساله یا تسلیم ژاپن و صلح بیسمارکی!
———————————

اگر می خواهید با دشمن خود صلح کنید، باید با دشمنتان کار کنید. در این صورت شریک دشمن خود خواهید شد

“نلسون ماندلا”
——————————-

اما اگر در همین جا از طرف دشمنان به صلح و آشتی صادقانه دعوت شوند، خداوند متعال می‌فرماید:

با آنها آشتی نمائید . چنین صلح عزتمندانه ای را لازم می شمارد:
«وَ إِنْ جَنَحُوا لِلسَّلْمِ فَاجْنَحْ لَها؛(۹) اگر تمایل به صلح نشان دهند، تو نیز از در صلح درآی‏»
در آیه دیگر که در سوره توبه است می‌‏فرماید:

«فَانِ اعْتَزَلوکُمْ فَلَمْ یُقاتِلوکُمْ وَ الْقَوْا الَیْکُمُ السَّلَمَ فَما جَعَلَ اللَّهُ لَکُمْ عَلَیْهِمْ سَبیلًا؛(۱۰)
اگر از جنگ کناره گیرى کردند و با شما نجنگیدند و اظهار صلح کردند و گفتند: حاضریم با شما صلح کنیم، خدا به تو اجازه نمی‌‏دهد دیگر از این جا بیش تر جلو بروی و بجنگی.»


ای غرب احمق نباش در قبال تندروهای اسرائیلی و منطقه ای! خِرَدسنجی و تشخیص درستی سخن منتقدان ناشاس، محتوا را با بدیهیات خِرَد و دانش بنسجید، راه اصلی اعتماد به منتقدان، ملاک عقلانیت اعم از ناشناس و یا مشهور بودن.

به مردم ایران: خطر تبدیل ایران به زامبی ستان! خودتان هوای همدیگر داشته باشید تا دچار مرض توحش نشوید مثل بسیاری کشورهای منطقه و جهان!

https://www.tribunezamaneh.com/archives/335470

 

آیا در غرب، ائتلاف احمقان و مافیا حکومت می‌کند؟!، آیا قدرت‌های هسته ای و مخالفان تبدیل ایران به قدرت دارنده سلاح هسته‌ای، ج.ا ایران به سوی ساخت سلاح هسته‌ای تشویق و تحریک می‌کنند؟! و…

 

 

به مردم ایران: خطر تبدیل ایران به زامبی ستان! خودتان هوای همدیگر داشته باشید تا دچار مرض توحش نشوید مثل بسیاری کشورهای منطقه و جهان!

https://www.tribunezamaneh.com/archives/335470

در مطالب لینک زیر به نگارنه اش خوبی نشان می‌دهد نفوذ ذشمنان وجودی کشور و ملت ایران، که قصدشان فقط نابودی و براندازی ج.ا نیست و بلکه نابوید ایران بر هم زدن خططو مرزی فعلی و عامل جنگ جهانی و ویرانی به مراتب مصیب بارتر آن جنگ های موسویم به چنگ اول و دوم جهانی است.

 

 

 

  1. بر اساس توصیه راست گرایان حاکمیت (هر چه دشمن گفت برعکسش کند ج.ا)،جناب های ج.ا چرا خودکشی نمی کنید؟!

بازخوانی مطالب گذشته اخیر، سیر تحولات و درجا زدن حاکمیتی ج.ا هر روز شانس بقای خود در مشارکت دادن مخالفان و ائتلاف بزرگ ایران گرایان و گذار مسالمت آمیز به دمکراسی و حفظ ایران امروز! چرا که همچنان درگیر ایدئولوژی و گروگان مافیای سه گانه قدرت و ثروت و منزلت است! فرصت مخالفان برای مصالحه بزرگ ملی با حکومت، قدرت های منطقه ای و جهانی همان اشتباه می‌کنند، در حالی اکنون زمان مصالحه با ج.ا هستند، با خواسته‌های حداکثری، شانس گذار مسالمت آمیز به صلح را از دست می‌دهند!

 

 

رابطه کورعقلی و بدعملی رئوس ج.ا ایدئولوژیک‌زده با واقعیت‌های ژئواکونومی و ژئوپلتیکی منطقه ای و جهانی!

 


روز صفر نابودی اهریمن های صهیونیستی تا داعشی…اینها (مظلومیت ها تا توحش ها) واقعی اند!

 


پیشنهادهایی برای گذار مسالمت‌آمیز به حکمرانی مردمی نوین به جناب ج.ا و مخالفانش!

 


مطالب تکمیلی، از اکبر گنجی تا پان ها، به مردم ایران: خطر تبدیل ایران به زامبی ستان! خودتان هوای همدیگر داشته باشید تا دچار مرض توحش نشوید مثل بسیاری کشورهای منطقه و جهان!

 


به مردم ایران: خطر تبدیل ایران به زامبی ستان! خودتان هوای همدیگر داشته باشید تا دچار مرض توحش نشوید مثل بسیاری کشورهای منطقه و جهان!

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)