کامنتی در یکی از پست‌هایم گذاشته شده عینا نقل می‌کنم: «این عکس منحصر بفرد میرزا تقی خان امرکبیر, همان امیرکبیری نیست که جنبش بابیان را سرکوب کرد و کشتشان, و آخرش هم به خاطر آخوندها و ملا ها خودکشی کردندش, در حمام فین, اگر اشتباه نباشد؟»


 

دکتر پلاک اتریشی می نویسد ((پولهایی که می خواستند به او بدهند و نمی گرفت ، خرج کشتنش شد))
از کتاب: امیرکبیر و ایران
فریدون آدمیت

بروزرسانی‌های مهم، از انحطاط شایستگانی و شبه‌نفرین قتل امیرکبیر تا راز دلار ۴۰ هزار تومانی و مافیاهای نظیر خودرو: توحش باطل‌های شش‌گانه، دشمنان اصلی ایران و جهان!

من سال‌هاست بر حسب علاقه هر چه دیدم از داستان میرزا تقی خان فراهانی ملقب و مشهور به امیرکبیر مطالعه کردم، البته تنوع مطالعاتم درباره تاریخ از اوایل نوجوانی و حتی قبل‌تر که اندکی سواد در خواندن داشتم علاقه‌مند به مطالعه کتاب و مقالات و مجلات بودم و لذت وافر می‌بردم، ظهور اینترنت و بانک اطلاعات‌رسانی و قدرت جستجو سریع و کتب الکترونیک که بسیاری‌اش رایگان در اختیار مخاطب می‌گذارد، انگاری امثالهم را در بهشت دانش رها کرده باشند، اما نکات منفی هست، جعل و دست کاری و عدم اطمینان به همه انتشارات.

کاملا درک می‌کنم بسیاری از مخاطبان به نوعی که ناشناس مطالبم منتشر می‌کنم، اعتماد چندانی نداشته باشد!، اما با اطلاع از این نقطه ضعف طبیعی ناشناسی، شیوه راهبردی و خاصی دنبال کردم، کارم بر اساس بدیهیات و جهان‌شمولی بودن عقاید و نظرها و مطالب چه از خود و از چه دیگران است، آن‌چنان بر اساس بدیهیات کار به پیش می‌برم، حتی اندکی بی‌اعتمادی باشد با جستجوی کلید واژگان، مخاطب به سرمنشاء و منابع مطلب دست یابد.

اما گاهی، رازهایی است که بر اساس تحلیل و آنالیز به دست می‌آورم، چرا که من فرد عادی هستم و دسترسی به اسناد طبقه‌بندی کشورها و حکومت‌ها و رژیم‌ها و افراد و نهادهای جاسوسی و غیره ندارم، اما با آنالیز درزهای اطلاعاتی و اخبار و مطالعه فراوان و اندیشه‌ورزی، به گمانه‌زنی‌هایی بنا بر واقعیت یا احتمال نزدیک به حقایقی می‌رسم.

 

گاهی به گمانه‌ها نزدیک حقایقی رسیده‌ام، اما به دلیل فقدان دسترسی به اسناد دست اول و بی‌اعتمادی طبیعی مخاطب بر ناشناسان، ترجیح می‌دهم چیزی نگویم از این رازهای به ظاهر مگو!

در مورد قضیه بابیان و امیرکبیر، تعدادی کتاب بعد از مرگ او داریم، در تاریخ از شحصیت میرزاتقی خان بسیار به نیکی یاد می‌شود، اما یک نقطه بسیار تاریک از زندگی‌اش است، قتل عام بابیان، اما خواسته باشم این قضیه باز کنم شاید کتابی مفصل بشود، اما پرسش بزرگ این است، اگر آنچه درباره آن همه نیک‌خویی میرزا تقی گفته‌اند چرا به نسبت او دستور قتل بابیان می‌دهند؟!

بایست مخاطب عاقل باشد!، چرا می‌گویند دوستان و دشمنانش او را می‎ستایند؟! این همه ستودن از سوی دوست و دشمن و اتهام دستور قتل بابیان؟!

بابیان مگر چه کار کرده بودند، چرا این مخاطب می‌گوید جنبش بابیان؟!

در کتاب‌هایی که بخصوص پیروان شیعه (از نظر من شیعه سلفی) نوشته اند، بابیان نه تنها به قتل، بلکه به قتل تا توطئه علیه اسلام و شیعه و براندازی حکومت حامی اسلام و غیره متهم می‌کنند. طرح ایده شیعه اصلاح‌گر در برابر شیعه سلفی، زدن دوقطبی‌سازی است، وگرنه من دنبال این قبیل چیزهای از مد افتاده و خز شده از نظر آرمانیه عقلانی مانند پرداختن به مذهب و دین و ایسم بازی نیستم، اما ما در جهان واقعی زندگی می‌کنیم و نه جهان آرمانی!

قضیه بابیان دیگر همه لااقل تمام کسانی در ایران ج.ا بودند در  تاریخ روایت ج.ا خوانده اند که چه بوده، در همه جا مانند ویکی‌پدیا هم موجود است، نزدیک به دو قرن پیش است، کسانی هنوز دیکتاتوری و استبداد سلاطین قاجار تا پهلوی توجیه می‌کنند به اقتضائات زمانه، از کسی چون میرزا تقی خان چه انتظاری دارند؟!

آخوندهای شیعه و حتی احتمالا سنی حکم ارتداد داده بودند، قاضی همان آخوندها بودند (این جا سنی و شیعه فرقی نمی‌کند در قرن ۱۸ و ۱۹ میلادی است و حتی در اروپا مجازات مرگ برای چیزهایی کمتر!، داستان‌های چالز دیکنز و ویکتور هوگو و چخوف و… از اعدام‌های حکومت‌های اروپایی هنوز جزئی از آثار کلاسک برجسته جهان است، که کودکان دزد را محکوم به اعدام می‌کردند و…)، من هرگز قصد پاک کردن چهره هیچ شخصیت تاریخی از اشتباهات یا جنایات احتمالی ندارم، اما امیرکبیر اقدامی عجیبی می‌کند، او اجرای حکم  هر دسته از بابیان را به اصناف مختلف می‌نهد!، هنوز پرسشی بزرگی است چرا این کار کرد؟!

فقط یک سری حدس و گمان می‌توان گفت، حکم را قاضیان شرع اسلامی داده اند و اجرا به عهده رئیس دولت، رئیس دولت (میرزا تقی خان) آن را به مردمی می‌گذارد که پیروی همان شرعت اجباری هستند حکومت سلطانی مجاز داسته! مردم چه می‌کنند، به فجیع‌ترین شکل آنها بنا به گفته کتاب‌ها سلاخی و کشتار می‌کنند.

به تصورم، کاری که میرزا تقی خان کرد، نجاستی به سمت او آن جماعت حکومت سلطانی و آخوندیستی و مردم حکومت-آخوندیستی زده به سمت میرزا پرت کردند، میرزا تقی خان- با هوشمندی- آن نجاست را به سوی خودشان پرت کرد و این ننگ را بر تمام هیکل جامعه عقب‌مانده وانهاد!

جامعه ای که اصلا چرا بایست بابیت و امثالش در آن بوجود بیاید؟!

جامعه ای که چرا بایست با بابیت این‌گونه رفتار کند؟!

جامعه ای در قرن نوزده میلادی که ویکتور هوگو و چالز دیکنز و چخوف ها داشتن اروپا و غرب را درس توحش‌زدایی می‌دادند! چرا این چنین لجاجت و اصرار در ماندن جهل و عقب‌ماندگی و دنیاپرستی توحشی داشت!

این گفتارها از باب تمثیل و پند است، هنوز من نمی‌دانم از اصل نیات درونی میرزا تقی خان در برخی امور مانند قضیه بابیان! اما خیلی معلوم است او دنبال پیشرفت و ترقی علمی و صنعتی کردن ایران بود، تاسیس دارالفنون و تربیت و تعلیم کودکان و مبارزه با بیماری‌های مسری چون آبله و مبارزه با فساد و اینها، خیلی مشخص است او فردی در زمانه خویش کم نظیر و ترقی‌خواه و یک مصلح بوده است. اگر او مثلا پیش از اسلام ظهور می‌کرد چه بسا او را هم پیامبری می‌دانستند از تبار ظهور پیامبران (زرتشت‌های) ایرانی! اما خوشبختانه او هم هیچگاه ادعای پیامبری نکرد، هم‌چنان که درباره این سینا نیز نقل می‌کنند او در مقابل پیشنهاد شاگردش، رد می‌کند ادعای پیامبری از سوی خدا! دانایان نیازی ندارند برای قبولاندن بدیهات عقلانی ادعای رسالت از سوی خدا کنند! بلکه بشریت باید از راه آموزش و پرورش درست به ان حد برسد برای قبول یا رد فضائل و یا رذایل نیازی به حکم خدایی نداشته باشد.

من بیشتر دنبال این طرح بودم که خود چه قدر می‌توانند دچار اشتباهات و جوگیری شوند، برای همین در تعریفم از سکولار دمکراسی، ویژگی خاصی گفتم، اینکه صرفا دمکراسی به رای اکثریت مردمی بگذاریم که از نظر نخبگانی و تعالی انسانی به مراتب معنوی و عقلانی نرسیدند، حکم دادن شمشیر به مست است! بارها در مطالم گفته ام سکولار دمکراسی که آن را برای کاهش هیستریک اسلام سلفی زدگان مغزشویی شده به حکمرانی مردمی معادل‌سازی کردم، به وظیفه عمومی آموزش و پرورش برای رساندن حد دانش و عقلانیت عمومی به متوسط نحبگانی برای بهتر شدن سکولار دمکراسی ارائه دادم.

هر چند معمولا تقبیح و نکوهش می‌کنند رفرنس دادن از ویکی‌پدیا، اما در این مجال کوتاه کسانی هنوز مبتدی هستند برای شروع مطالعه بد نیست، من دیگر دنبال این قضایا خز شده نیستم!

ویکی‌پدیا درباره بابیه و باز درباره بابیان

 

نکاتی از آرمانیه نجات ایران، در نتیجه فساد آموزشی و استخدامی؛ نفوذ اوباش و جنایتکاران در نهاد‌های امنیتی و اجراییه و قضاییه و مقننه و تا بسیج و لباس شخصی!، از آرمانیۀ نوین تا فهرست نکاتی، از جنگ اباطیل تا صلح حقیان، برای رهایی ایران از اهریمن(۳)

 


اما درباره به ظاهر رازهای دلار ۴۰ هزار تومانی، چند ماه قل از شهریور ۱۴۰۱ بخشی مافیای بازار از طریق رسانه‌های مشهور سیگنال ده، شروع پخش این قضیه می‌کنند که طی این چند سال وبویژه یکسال اخیر فلان قدر تورم شده، باید دلار هم گران شود، مافیای فاسد داخلی ج.ا چندین لایه استف بخشی لایه‌ها به حکومت نزدیکند و نفوذی در نهادها، اما بخشی مرز بین طرفین با لایه‌های مرتبط با اپوزیسیون و اجانب و دشمنان خودساخته ج.ا، در واقع ما به یک طیف مافیایی فاسد ضد بشری هتسیم همچون اختاپوس، که مغزش همان دنیاپرستی اهریمین است و هر پایش به جایی وصل است!، گاهی منافع لایه‌های مافیایی هم‌پوشانی دارد، یکی همپوشانی‌های همیشگی، تورم‌زایی از طریق ایجاد حلق نقدینگی و پول کاذب است، چرا گه مافیایی‌های بویژه از نوع  ایرانی‌نما، تمایل به انگلی بودن دارد- یعنی تا می‌تواند- می‌خواهد از راه غیر تولیدی (کالا و خدمات) و دزدیدن جیب فقرا ثروت پلشت و حرامش زیاد کند!

این از بدیهات است که وقتی در جامعه و کشوری مثل ایران تورم لجام گسیخته شود، به دلیل عدم توزیع ناعادلانه تورم، اموال و املاک و دارایی‌ها سرمایه‌داران  بیشتر رشد قیمت پیدا می‌کند تا فرودستان، ضمن این‌که بیش از دو سوم جمعیت مزدبگیر هستند، هر بار که موج شدید تورم پیش می‌آید، در واقع غارت و دزدی از فرودستان و مزدبگیران صورت می‌گیرد، یکی از کارهای معمول مافیای دزدان فاسد توم‌راآفرین، شگرد نخ‌نمای ایجاد بحران‌های سیاسی و اجتماعی و روانی است، این کار از صدها سال قبل تاکنون یاد گرفته اند، بحران تحریم و کمبود استرس در میان مردم از حمله خارجی و جنگ تا تحریم‌سازی و شورش و غیره!

حقایقی تلخی است، می‌دانم به خیلی از مردم عادی که در جنبش اعتراضی حقوق بشری شرکت کردند و به حق هم خواسته‌هایشان بیان کردند، بگویم بخشی از یک توطئه بزرگ مورد بازیچه قرار گرفتند(؟!)

 مافیای که در مجلس و دولت و سایر نهادهای حکومتی ج.ا  نفوذ دارد تا آنهایی در خارج هستند، یک کار مشترک کردند در این شش ماه اخیر تا بتوانند دلار به ۴۰ هزار تومان برسانند! اینها چند ماه است جلوی احیای برجام گرفته اند!

درک این مسائل، از پس هر کسی برنمی‌آید، بایست مطالعه و قدرت تحلیل و آنالیز داشت!

وقتی منافع مافیای داخلی و خارجی و سیاست‌های امپرالیستی اجنبی همسو شود، وقوع چنین فجایعی احتمالش است!

 

صلح حقیان: تورم لجام گسیخته بالا چگونه ثروتمندان را ثروت‌مندتر و فقرا را فقیرتر می‌کند؟!
https://www.tribunezamaneh.com/archives/329454

صلح حقیان: بود و نبود یا بلاتکلیفی کاربردی راه حل خروج از وضعیت فعلی، حکومت فعلی-جنبش اعتراضی-خطر نابودی زندگی حداقلی و عادی اکثریت ایرانیان داخل

صلح حقیان: بود و نبود یا بلاتکلیفی کاربردی راه حل خروج از وضعیت فعلی، حکومت فعلی-جنبش اعتراضی-خطر نابودی زندگی حداقلی و عادی اکثریت ایرانیان داخل


این عکس منسوب به میرزا تقی خان ( امیرکبیر) نماد دیروز و امروز و شاید آینده ایران و جهان باشد، که هر بار نیک‌خواهانی خواستند بشریت اندکی هم شده از توحش برهانند، دنیای پلشت سیاست‌بازی آنها قربانی کردند و حقایق در انبوه بمباران اطلاعاتی از سرگی‎جات و فریبندگی مدفون کردند، کاری که به زودی مطالب امثالهم به سرنوتش دچار خواهد شد!


 

پ.ن: طبق معمول، هر وفت متوجه اشتباه تایپی و یا فکری یا نظری شدم، ویرایش می‌کنم و هیچ هراسی از قبول اشتباهات ندارم.

 

لینک‌های زیر دنبال فرمایید برای روشن‌اندیشی

هشدار به قدرت‌گیری دوباره پهلوی‌چی‌ها به اصلاح‌طلبان مخالف ج.ا و براندازی‌خواهان سکولار دمکراسی خواه
https://www.tribunezamaneh.com/archives/331100

از جنگ باطیل تا صلح حقیان: بررسی فرضیه گروگان گرفته شدن خامنه‌ای‌ها؟!
https://www.tribunezamaneh.com/archives/330979

قهرمانان حقیقی کسانی بودند برای جان و امنیت و میهن جان‌فشانی و جان‌بازی کردند
https://www.tribunezamaneh.com/archives/331083

آخوندیست‌ها زیر بار زور نمی‌روند، مگر آن زور خیلی پر زور باشد!، جوک از حقیقت تراژدی حکومت ج.ا آخوندیستی و مافیایی!
https://www.tribunezamaneh.com/archives/330741

جنگ اباطیل: تعارض رسیدن به دمکراسی با انحطاط آموزش و پرورش فساد عمدی در حکومت مافیایی ج.ا؟!
https://www.tribunezamaneh.com/archives/327369

نکاتی از آرمانیه نجات ایران، در نتیجه فساد آموزشی و استخدامی؛ نفوذ اوباش و جنایتکاران در نهاد‌های امنیتی و اجراییه و قضاییه و مقننه و تا بسیج و لباس شخصی!، از آرمانیۀ نوین تا فهرست نکاتی، از جنگ اباطیل تا صلح حقیان، برای رهایی ایران از اهریمن(۳)
https://www.tribunezamaneh.com/archives/330701

صلح حقیان: تورم لجام گسیخته بالا چگونه ثروتمندان را ثروت‌مندتر و فقرا را فقیرتر می‌کند؟!
https://www.tribunezamaneh.com/archives/329454

صلح حقیان: چگونگی پارادوکس حق اللهی با حق الناسی؟!، انحطاط اخلاقی_اجتماعی سیاسی‌بازان در بین احتمالا بیش از اکثریت قاطع در ایران و جهان!
https://www.tribunezamaneh.com/archives/329671

ده رهاورد ۱۰۰ روز جنبش اعتراضی، برخی از آثار کمی و کیفی
https://www.tribunezamaneh.com/archives/331840

امریکا میلیتاریسمی‌ترین رژیم جهان، اما صلح بهترین و معقول‌ترین
https://www.tribunezamaneh.com/archives/331816

بروزرسانی‌های مهم، از انحطاط شایستگانی و شبه‌نفرین قتل امیرکبیر تا راز دلار ۴۰ هزار تومانی و مافیاهای نظیر خودرو: توحش باطل‌های شش‌گانه، دشمنان اصلی ایران و جهان!
https://www.tribunezamaneh.com/archives/331727

خلاصات مهم+بروزرسانی : توحش باطل‌های شش‌گانه و خشونت‌طلبان، دشمنان آزادی حقوق بشری و عامل اصلی بدبختی مردم ایران و جهان!
https://www.tribunezamaneh.com/archives/331469

پیشنهادهایی برای رژیم بعد از ج.ا
https://www.tribunezamaneh.com/archives/331223

محمد نوریزاد از زندان حکومت دیکتاوری فاسد و ظالم و جنایتکار ج.ا: ما یا رژیم پهلوی؟ مسئله این است
https://www.tribunezamaneh.com/archives/331165

از مهترین نوشتارهای برای حقوق بشریت!، همه انواع قتل عمد ممنوع، اعدام، ترور، قتل با قصد قبلی و…(ویراش ۳)
https://www.tribunezamaneh.com/archives/331075

فهرست نکاتی از آرمانیه نجات ایران: از کشور ملت ایده آل تا آیا خامنه ای گروگان گرفته شده؟!
https://www.tribunezamaneh.com/archives/331034

 

دقیقه ۹۰ تمام شد، رفتی تو وقت اضافه، ای ج.ا همین امروز اعلام علنی کن خواهان رابطه عادی مستقیم و دیپلماتیک با امریکا هستی، بویژه برای چندین بار که از امثال چین سیلی حقیقت خوردی!، اگر اندازه سر سوزنی عقل و عرق ملی و شرافت داری معطل نکن در احیای برجام(ویرایش ۲)
https://www.tribunezamaneh.com/archives/330776

از جنگ اباطیل تا صلح حقیان: سخن آخر، اعلام برائت از دوستان نابخرد و دشمنان موجودیت کشورملت ایران.(ویراش۲)
https://www.tribunezamaneh.com/archives/330791

 

از جنگ اباطیل تا صلح حقیان: پایان بی پایان؟!
https://www.tribunezamaneh.com/archives/330865

جنگ اباطیل: جنبش ضد ج.ا مردم ایران درگیر ۶ باطل، ماهی‌گیری نجاست‌خورهای مافیایی داخلی و خارجی از جنبش اعتراضی ۱۴۰۱
https://www.tribunezamaneh.com/archives/326146

لاشخورهای سیاسی‌باز شما شکست می‌خورید، که می‌خواهید ایران را به لاشه‌ای تبدیل کنید، مانند ظالمان و جنایتکاران و فاسدان ضد ایرانی …
https://www.tribunezamaneh.com/archives/330459

 

از آرمانیۀ نوین تا فهرست نکاتی، از جنگ اباطیل تا صلح حقیان، برای رهایی ایران از اهریمن
https://www.tribunezamaneh.com/archives/329661

صلح حقیان: (۱۸+) ایران در بحران‌های چندجانبه جنسی در تحت لوای حکومت آخودی و حجاب اجباری و قانون جاهلانه عفاف و حجاب

 

آنگاه که شاه لُخت- خَرامیده- ولی ناآگاه بر راه نابودی میرود، بهترین دوستانش، داناترین دشمانش هستند!

درباره فرمانروایی مردمی (سکولار دمکراسی)؟، اسیرکُشی (امثال محسن شکاری)، نمونه‌ای دیگری بر نانظامی ج.ا؟!

چرا ضحاک در افسانۀ ایرانی کشته نمی‌شود؟ – IranNamag
ابوالحسن تهامی

متن مفصل (توحش باطل‌های شش‌گانه و خشونت‌طلبان، دشمنان آزادی حقوق بشری و عامل اصلی بدبختی مردم ایران و جهان!؛ فهرست نکاتی از جنگ اباطیل تا صلح حقیان

برای روشن اندیشی درباره سری مطالب جنگ های اباطیلی بایگانی را مرور کنید

https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/korooshbotshekane

نمونه دیگر نوشتارهای مشابه

https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/botshekan

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)