در دوسال تعلل غرب و امریکا در احیای برجام اثبات کرد، آنکه پروژه مرگ تدریجی و فروپاشی داخلی دنبال می کنند و حتی اگر کره شمالی بشود ایران، غرب ترسی از ساخت بمب اتمی ندارند، ایران چه بمب اتمی بساز و چه نسازد اینها برجام را احیا گویا نمی‌خواهند بکنند، پس سیاست ج.ا بایست به سمت بازدارندگی داخلی یعنی مصالحه با مردم مانند برقراری کامل جمهوری و چند حزبی واقعی و دمکراسی و لغو فوری شریعت اجباری (با قوانین و  اصلاح نظام، و تعطیلی ستاد امر معروف و…) و مبارزه با فساد کسری بودجه (فریز عمده افزایش بودحه ۱۴۰۲ و لغو افزایش بودجه نهادهای سربار مانند فرهنگی و مذهبی، واگذاری پروژه های نمیه تام با عمر سالها زیر ۵۰% به بخش خصوصی و یا تعطییل کاملشان که چون تدبیل چاه ویل نابودی بودجه بیت امال شده اند) و تورم و کاهش ارزش پولی ملی و افزایش تولید داخلی و بازا آزاد رقابتی که ابزارهای مهم خنثی‌سازی تحریم است باشد، این تنها راه نجات ایران و ج.ا از فروپاشی است. تا دو یا سه هفته دیگر ملاقات و مذاکرات شروع احیای برجام با کار عملی انجام نشود، دیگر باید ایران به سمت بازدارندگی کامل داخلی و خارجی برود و اجازه ندهد پروژه مرگ تدریجی و تبدیل به کره شمالی دوم تحمیل کنند.

بدون بازدارندگی داخلی، بازدارندگی خارجی بیفایده است. بحث امنیت چه در بازدارندگی داخلی و چه خارجی، یکی از بخش‌های قضیه است، خود امنیت یکی از وظایف اولیه اولویت‌دار است چندین بخش تقسیم می‌شود

الف- امنیت، شامل دو بخش سخت‌افزاری و نرم افزاری است، بخش نرم افزاری از قانون‌مندی تا برنامه‌ریزی، مدیریت و سیستم منظم و سالم بدون فساد پرداخت مزد و پاداش و در مقابل مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی و مجازت متخلفان می‌شود.
ب- در بخش سخت‌افزاری بهره بگیری تمام ظریف‎های امنیت است، پلیس و نهاد امنی و اطلاعاتی و نیور یانسانی مهم است، اما اینها بخشی از قضیه سات، بخش‌های مه امنیت طبق هرم مزلو می‌توان حداقل شروع است.

پ- امنیت تضمین نیازهای اولیه- از جمله هرم مزلو- شامل حداقل رسیدن کالری و مواد غذای لازمه است، این بایست تضمی شود همه شهروندان – حتی با یاارنه و کالابرگ بتواندنیاز کالری و مواد غذایی دریافت کنند، بعد خوراک، پوشش و سرپناه از همترین‌ها است.

ج- در بحث امنیت غذای و داروی، انبارسازی و تضمین مدت مشخص– در هر شرایط- لازم است. همیشه کشورها ممکن با حوادث ناخوشاید بلایا طبیعی (سیل و زلزلزه و خسکشالی و تا تاریخ قرار گیرند بایست یک انبارسازی متناسب صورت گیرد.

د- بحش مهم تاثرگذاری امنیت بویژه در بخش بازدارندگی، بحش حقوق مدنی و آزادی حقوق بشری و سبک زندگی است، این امر تاثیر زیادی در کاهش مخاطرات امنیی دارد. خمایت داخلی نام و حکومت، بدون سیستم کارامد و واقعی دمکراسی ناممک است و از اصول دمکراسی و عدالت و آزادی رسانه و انتقد و پاسخگو بودن و مسئولیت پذیری مقامات است، اصل شایسته سالاری و از انتخبات و رای گیری یکی از راههای موثر است. سلامت نظام آموش و پروش از مدرسه تا دانشگاه و بویزه هنگام استخدام، اینجا تخصص و تعهد غیر ایدئولوژیک مهم است.
ی- تقویت بنیه دانشی و علمی و اقتصاد مبتنی بدون فساد و انحصار و رانت، و ایجاد فضای بازار آزاد رقابتی از الزامات بدیهی این امر است.

ت- امنیت بازدارنگی داخلی پیش از نیاز بازدارندگی خارجی است. اگر بازدانگی داخلی درست اچرا شود، آن فقط بازدانگی خارجی پیگری کرد.

—————–
بازدارندگی خارجی بعد از بازدارندگی داخلی اولویت دوم است، بازدارندگی خارجی نیز در بخش سخت افزاری و نرم‌افزاری است، بخش سیاست متوازن دوستی و روابط نرمال با همه کشورها مهمترین قضیه است. جلوگیری از تنش آفرینی و عدم تهدید موجودیت سایر کشورهای شناخته شده بین اللمی و عضو سازمان ملل از ملزومات اولیه بازدارند.

ایجاد مراکز سالم کسب اطلاعات و آنالیز و شناخت تحت پوشش  کامل سکوت خبری و چراغ خاموش (سیاست ابهام تسلحیاتی) و ایجاد بولتن‌ها و گزارش‌های رورانه و ماهانه و سالانه به مسئولان از وقایع بدون سانسور کشور و نظر منتقدان جزء موارد مهم است (بایست امثال زئوس نظام خودشان مستقیما مشاهده اخبار و ماطلب منتقدان یادبگیرند و صرفا به بولتن و گزارش‌های عوامل اطمنیان نکند). دراین  میان کسب نظر و مطالعه آثار منتقدان ضروری است برای بهره بردن از خرد جمعی.
پدافند غیر عامل از نکات مهم است.
تقویت رسانه های داخلی برای انعکاس رویدادها و پاسخ ها در برابر توطئه های اجنبی و دسایس داخلی و شفاف سازسی امورات و حوادث.

مسئولیت پذیر و پاسخگو کردن مسئولان.

جلوگیری از ایجاد سوءتفاهم و حل معضلات خارجی است. مشکلات از راه‌های مذاکره، برای تامین امینت مرزها و تمامیت ارضی و یکپارچگی حاکمیت ملی ضرروی است.
بعد اجرا برنامه‌های فوق، ایرن پیش زمینه بازدارندگی در داخل بخش نرم بازدارندگی خارجی، بخش سخت‌افزاری شروع می‎شود.

الف- کسب اطلاعات از جمله ماهواره‌های اطلاعاتی مهم است.

ب- ایجاد ماهواره و سنجش از راه دور تحرکات ضد امنیتی

ج- ایجاد قدرت دفاعی بازدانده متعارف نیروهای سه گانه زمینی و دریای و هوایی

اما مهم دیگر کاربرد اسلحه قاره پیما است، اسلحه قاره پیما با توجه اینکه برخی کشورها از  جمله شبه قطب‌ غربی، همواره تمایلات امپرالیسیت دارند و با کاربرد سلاح هسته ای و تجهیز حکومت‌های ضد بشری همچون عراق صدامی،هنوز حتی غذرخواه نکرده و در قضیه مثل اوکراین و عراق کاملا رفتار دوگانه دشتند، پس چندان نباید اطمنان کرد به نهادهای مثل سازمان ملل.

پیش از این سوئیفت و بانک جهانی و صندوق بین الملی پول کاملا واضح است ابزار سلطه گری و ظلم و زورگوی مانند غربیان شده است، بایست کشورها به روش‌های موازی  تبادلات ارزی از سیسم‌های غیر از سودیفت بروند، البته با چراغ خاموش و بدون تحریم سوئیفیت و غیره.

پس تمام این کارها، بحث بازدارندگی دوربرد و قاره پیش میاید، این فقط شامل ایران نمی شود حمله کشور حق دارند از بازدارندگی قاره استفاده کنند و اما برخی کشورهای با توجه به وسعت و جمعیت و موقعیت ژئوپلیتیک و ژئواکونومی که دارند، بایست به اسلحه قاره پیما تجهیزشوند  و لااقل بیش از بیست کشور دارای این اولویت باشند در حالی که ۹ کشور (امریکا، روسیه، چین، کره شمالی، پاکستان، هند، فرانسه، بریتانیا، اسرائیل) دارای سلاح هسته و امکانات قاره پیما هستند ۵ کشور حق وتو دارند و حتی چین و روسیه هم اعتماد نیست در مواججه قلدری غربی‌ها  حمایت صد در صد از آنها باشد و چین نشان داد یک تاجرمسلک است و دوستان قدیمی اش را براحتی می تواند بفروشد! کشورهایی مانند:
ایران، عربستان صعودی، مصر، ترکیه، مالزی، اندونزی، کره جنوبی، ژاپن، استرالیا، اتیوپی، سودان، افریقای جنوبی، الجزایر، نیجریه، گنگو (زئیر)، برزیل، آرژاتین، شیلی، ونزوئیلا، کلمبیا، پاناما، مکزیک،…

اما سلاح‌های قاره پیما بسته به اهمیتشان به چند دسته تقسیم می‎شود، بر بخث اولیت (نسبت کارآای یو هزینه):
۱- سطحی دریایی
۲- زیر سطحی
۳- موشکی
۴- پهپادی
۵- هواپیمایی

در اغلب کشورها بخش سطحی و زیرسطی اولویت است، داشتن ناوگان شامل ناوجنگی و تدارکاتی و حمل سوخت می‌شود. برای امنیت تجارت دریای از راهزنی تا توقیف کشتی ها توسط امپرالیستها و کشورهای متعارض و حملات تروریستی و غیره، البته لزومی به ساخت ناو هواپیمابد نیست، دسته ناوگان با قابلیت پیشتیابی کشتی لجستیکی می‌توان نیاز نام هواپیمابر و رزمناو کم می‌کنند ،بویژه استفاده زیاد هواگرهای بدون شرنشین و پهپاد پیش رفت خوبب داسته است.

در زمنیه زیر سطحی، زیردریایی‌ها با توان ده‌ها موشک سیلوی عمودی پرتاب است، هر چند در زمینه سوخت‌های غیر اتمی پیشرفت شده، اما باز هم یک ناوگان ۵ الی ۱۰ تایی از زیردریایی که توان قاره‌پیما داشته باشد هست. از آنجا که توان کشف زیردیایی کم و توان حمل بیشتر نیور و تسلیحات دور برد دارد فشار از روی نیروهای سطحی و هوایی کم می کند.

در بحث موشکی از جمله ویژگی‌های استثلث و  هایپرسونیک و کروز مهم است. اما اتکای کامل به موشک بدون سطحی و زیر سحطی چندان مفید نیست، ترجیح است بیشتر زیردریایی‌های قاره‌پیما با توان ده‌ها موشک دور برد باشد، بخش هزینه کمرشکن ایجاد  ناوگان بزرگ موشک قاره‌پیما را کم کند.

پهپادها هم نقش بسیار مهی خواهند داشت، ارزانی و مهترین ویژگی و کمتر هدف قرار دادنشان، آنها در کنار سایر اسلحه قاره پیما تکمیل کننده است.

در هواپیماها به اثکر توصیه نمی‌کنم است شکاری بمب افکن های قاره پیما بسیار پیشچیده و پرهزینه سا، فقط شکورهای توان خرید تهیه و مخفی کمردن اینها دارند حتما توصیه می شود.

در مورد سلاح تمی من خواهان برچیئدن اینگونه سلاها است، حالا اگر روی که محتمل است سایر کسیها ماج خمله قرار گیرد و نمونه بارزش رفتار و استاندارد دو گانه غرب است، در جنک اوکراین بنابر ادعای که ج.ا در کرده اند می‌خواهند ایران تنبیه کنند،

بنا بر ایران را امریکا از هرگونه تهدید و تحریم فروگذار ‌نمی کند، با این وجود کشورهای امتیاز داشت سلاح قاره پیما تصیمم بیگیرند و نا زمانی که خلع سلاح جهانی شوند قدرتهای اتمی نظامی ۹ گانه بویژه.

قدرتهای اتمی همچان با نفود در آژانس دارند خودشان را جدا می دانند از قانون مندی مانند نقض برجام توسط امریکا و اعمال تحریم ظالمانه.

مهم این است کشورها اول بزدانگی داخلی کامل کند و سپس بعد با بازدارندگی داخلی، اما حکومت اول باید بدست آوردن دل اکثریت مردم نقش ایفا کنند.

ساخت اسلحه کشتار جمعی (شخصا مخالفم و درخواست خلع همه کشورها از این سلاح دارم)، اما کشوری بخواهد به دنیال این اقدامات برود، اما بایست بازدارندگی خوب داخلی ایجاد کند و لااقل چندتا از اعضای شورای دارای حق وتو به حمایت از ان کند و تاب آوری بالا در برابر تحریم داشته باشد. در نتیجه اقدام ایران نباید این باشد.

هر در قضیهف بالاخره بعد از دوسال تردید، امروزه به این نتیجه رسیده تخریم ایران به از آن که نگران غرب از بمب اتمی باشد، پیشرفت علمی و تقویت بازدارندگی محتمل است.

اشتباه محرز انتخاب رئیس جمهوری نظام ج.ا حکم تیر خلاص مذاکره بود،

اشتباه استراژیک قانون مجلس، به آن به طرف مقابل ایران داد بازی در بیاورد و در راستای تندوهای ج.ا و اسرائیل!، هر چند برجام بایست احیا شود.

اما علی رغم اینکه هیچ کسی به شرکت در انتخابات تشویقی کردند دیگر نمی کردم و اما هر کسی نظری می خواست گفتم توصیه نمی‌کنم در    انتخبات غیر آزاد شرکت کنند و اما اگر مایلند سعید محمد خوب است و متاسفانه او رد صلاحیت شد، نکته جذاب “سعید محمد” همان بحث غنی‌سازی ۹۰% بود.

اما تا جایی که می‌دانم ساخت و خرید زیردریایی اتمی مشکلی ندارد، با این وجود با امپرالیست امریکا فرصتی است کشورها با آمورش سلاح ندارند وارد کنند. تولید این نوع اسلحه قاره پیما بایست پنهانی باشد.

نکته: علی رغم مخالفت با ادامه برنامه هسته ای غنی‌سازی در شرایط فعلی و مخالفت با ساحت سلاح کشتار جمعی.

نظام دولت و مجلس ضعیفی برگزید، حتی “سعید محمد” گزینه بهتری بود با وجود اینکه می‌تواند به تقویت سپاه شود در دحالت در امور سیاسی و اقتصادی کشور، یک نکته مهم در برنامه “سعید محمد” بود مناسفانه رد صلاحیتش امکانش رفت، ترس نظام علت اصلی بود، سعدی محمد در خواست غنی‌سازی ۹۰% داد و کاربرد و ساخت راکتورهای اتمی زیردریایی.

اینکه استرالیا زیردریایی اتمی می‌خرد با وجود عضو NPT است بدون بمب هسته ای، ثابت می‌کند زیردریایی اتمی ربطی به نقض NPT ندارد.

در کل پیشنهاد صیانت راهبردی هسته یا از سوی مجلس یک مانع تراشی بود، اما وقتی تصمیم گرفتند غنی سازی بیش از ۳.۵ درصد باشد تا غرب وادار به احیای برجام کنند، اشتباه بزرگشان عدم غنی سازی ۹۰% از ابتدای بود، 

اما حالا در آچمز مصنوعی خودساخته ج.ا هستند و صلاح نیست ۹۰% غنی‌سازی تامین کنند مگر واقعا نضمین عملی از روسیه برای وتو و جلوگیری از  اجماع جهانی بگیرند، اکنون بایست در بحث بازدارندگی داخلی از  جمله دمکراسی و لغو شریعت اجبار ی و ایجاد آزادی حقوق بشری و عدالت و مبارزه با فساد و بخصوص جلوگیری از کسری بودجه و تورم و کاش  ارزش پول کنند.

دیگر شکم برطرف شده، غرب و اروپا و امریکا و حتی اسرائیل ترسی از ساخت بمب اتمی توسط ایران ندارد، کلا داستان هسته ای بهانه است، هدف سیاست دیگرستیز و ضد اسرائیلی ج.ا است، وگرنه در نهایت اگر سلاح هسته ای بسازد ایران، ایران تبدیل به کره شمالی می شود. گویا غرب حتی ساخت سلاح اتمی توسط ایران نگرانی ندارد و سیاست مگر تدریجی و فروپاشی توسط مردم دنبال می کند.
اگر واقعا غرب نگران ساخت هسته ای و غنی سازی داست تا اکنون برجام احیا کرده بود. عدم احیای برجام از سوی غربیان نشان می دهد، اولا کطکئن شده ج.ا جزئت ساخت سلاح هسته ای ندارد و اگر بسازد برایشان اهمیت ندارد، چرا که عملا توان استفاده ندارد، مهمترین قضیه ایجاد بازدارندگی دفاعی ج.ا در داخل با اصلاحات و تغییر قانون اساسی برای جلب رضایت مردم داخل باید باشد سریعا.

در مورد سلاح قاره پیما، اولویت با سطحی و زیر سطحی و سپس موشک و پهپاد است. برای امثال ایران یا عربستان توصیه نمی‌شود خرید ساخت هواپیمای قاره پیما.

به نظر می رسد ج.ا پلان ب تهیه کرده، پس ج.ا بایست از ظرفیت نیروهای نیابتی، ضربات مهلکی به ساختار تولید انرژی متحدان غربی بزند. وگرنه شانس نذارد و در این میان چین ثابت کرد هیج حسابی درباره شان نمی شود کرد.

مصالحه و صلح، یک نیکوکاری بُرد-بُرد است…

 

دست از توهم شکست کامل و نابودی دیگران بردارند و از دم دست‌ترین موارد برای کار مصالحه و برقراری صلح را شروع کنند، قطعا دست برداشتن از اتهام زنی در مواردی خودشان بهتر می‌دانند مسئله نیست مانند اتهامات ساخت سلاح هسته و مواد با غنای بالا!، مثل روز روشن است چند ذره اورانیوم بالا پیدا شده می‌تواند کار عوامل خرابکار باشد در محلی بگذارند، واقعا این قدر مردم اگاه را احمق فرض کردنده اند به همین راحتی باور کنند این اتهامات مضحک را؟!

اگر واقعا نگران اشاعه سلاح‌های هسته ای هستند، فورا مذاکرات آژانس و احیای برجام و ملاقات از سر بگیرند. اگر حقیقتا و واقعا خواهان صلح هستند نگذارند تندروها در ج.ا، کشور ایران نامید از توافق احیای برجام و گشودن باب رابطه نرمال با غرب نکنند و اجازه دهند ایران به سمت بی‌طرفی مفید در توازن با سایر شبه قطب‌های دیگر جهان برود. بهترین گزینه برای همه شبه قطب‌ها و خود ایران، بی‌طرفی ایران و حفظ تمامیت  ارضی و ثبات و حکمرانی مردمی است و استفاده هم‌زمان مردم ایران و جهان از مزایای ژئوپلتیک و ژئواکونومی ایران است.

 

 

 

 

 

لینک مطالب زیر همگی مملو از کلیدها برای باز کردن قفل های نظام ج.ا است.

 

اینجاست بار دیگر رجوع می‌دهم تمام طالب و لینک مطالب و از جمله پشت این اکانت بازخوانی مجدد کنند، اسم این اکانت “به مردم” انتخاب کردم، چون حقیقتا دیگر چندان امیدی به نه حاکمیت است و نه به اپوزیسیون و نه به اجانب، مردم م ملت ایران در یک تنهایی عجیبی گرفتارند، متاسفانه فعلا به جز خودشان به غیر دیگر نمی‎شود حسابی باز کرد برای حل مشکلاتشان، برای همین در اولین مطلب اکانت گفتم مردم خودتان هوای همدیگر را داشته باشید!

 

 

 

پیش‌نویس مانیفست گذار به حکمرانی ملی و مردمی ایران، بعنوان آخرین فرصت پیشهاد هم‌زمان به نظام ج.ا و مردم عادی، برای حفظ کشور و ملت ایران بعنوان کهن‌ترین در تاریخ بشریت

 

  1. روسیه می تواند به سرعت پیروز جنگ علیه امپرالیسم ناتو شود؟
  2. درباره فرمانروایی مردمی (سکولار دمکراسی)؟، اسیرکُشی (امثال محسن شکاری)، نمونه‌ای دیگری بر نانظامی ج.ا؟!
  3. هم‌زمان می‌توان خواهان احیای برجام بود و هم اپوزیسیون ج.ا و…، بررسی چگونگی رفع سوءتفاهمات ضد کشور و ملت ایران (بخش سوم)؟! از سرنگونی ایرباس تا بوئینگ، از غرب و متحدان تاکتیکی شرقی و غیره، و اسرائیل و کشورهای عرب‌زبان تا حاکمیت ج.ا و سمپات‌هایش…

https://www.tribunezamaneh.com/archives/330140

 

https://www.tribunezamaneh.com/archives/331075

 

https://www.tribunezamaneh.com/archives/337229

 

 

 

  1. دنده معکوس بزن غربی!، عمل با سیگنال علنی و توقف تحریم‌هاست، وگرنه غرب و امریکا و معقولان اسرائیلی بداند با حرافی‌های ضد و نقیض یا تهدید و تشدید تحریم نمی‌توانند جلوی ساخت سلاح هسته‌ای توسط تندورهای فاسد مافیایی نفوذی در ج.ا بگیرند!
  2. فرصت صلح را تراژدی نکنید، ارزش ندارد بوسه عاشقانه در خاکستر شدن حماسه فیلم پمپئی!
  3. ژئواکونومی‌پُلتیکو‌لوژی معاصر(۷): سپاه پاسداران ملی کشور ایران ذیل ارتش ملی ایران، انقلاب تدریجی بُردبُرد همه طرفین!، مصالحه بخش اصلی از مبارزه برای نجات ایران و جهان و حکمرانی مردمی است(ویرایش ۲)
  4. ای غرب احمق نباش در قبال تندروهای اسرائیلی و منطقه ای! خِرَدسنجی و تشخیص درستی سخن منتقدان ناشاس، محتوا را با بدیهیات خِرَد و دانش بنسجید، راه اصلی اعتماد به منتقدان، ملاک عقلانیت اعم از ناشناس و یا مشهور بودن
  5. به مردم ایران: خطر تبدیل ایران به زامبی ستان! خودتان هوای همدیگر داشته باشید تا دچار مرض توحش نشوید مثل بسیاری کشورهای منطقه و جهان!
  6. آیا در غرب، ائتلاف احمقان و مافیا حکومت می‌کند؟!، آیا قدرت‌های هسته ای و مخالفان تبدیل ایران به قدرت دارنده سلاح هسته‌ای، ج.ا ایران به سوی ساخت سلاح هسته‌ای تشویق و تحریک می‌کنند؟! و…
  7. بر اساس توصیه راست گرایان حاکمیت (هر چه دشمن گفت برعکسش کند ج.ا)،جناب های ج.ا چرا خودکشی نمی کنید؟!
  8. رابطه کورعقلی و بدعملی رئوس ج.ا ایدئولوژیک‌زده با واقعیت‌های ژئواکونومی و ژئوپلتیکی منطقه ای و جهانی!

  9. روز صفر نابودی اهریمن های صهیونیستی تا داعشی…اینها (مظلومیت ها تا توحش ها) واقعی اند!

  10. پیشنهادهایی برای گذار مسالمت‌آمیز به حکمرانی مردمی نوین به جناب ج.ا و مخالفانش!

  11. مطالب تکمیلی، از اکبر گنجی تا پان ها، به مردم ایران: خطر تبدیل ایران به زامبی ستان! خودتان هوای همدیگر داشته باشید تا دچار مرض توحش نشوید مثل بسیاری کشورهای منطقه و جهان!

 

https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/bemardom

 

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)