امثالهم- به عنوان یک شخص معمولی که هیچ دسترسی به منابع طبقه بندی جاسوسی ندارم و هیج وابستگی به هیچ حکومت و گروه و باند له یا علیه ج.ا نیز ندارم- همیشه بر اساس درزهای اطلاعاتی و اخبار اغلب متنوع و متناقض، با کلی تحلیل و آنلیز به گمان و احتمال احساس می‌کنیم حقایق در پس واقایع است و بیان می‌کنیم، اما عجیب و جالب اینجا است حتی آنها را که در چشم و گوش خود دریابیم بعنوان وقایع هم جای شک است، چند وقتی است که تریبون زمانه مطالعه می‌کنم به موارد شبه موازی‌کاری یا شاید بهتر بگویم همپوشانی گفتمانی و تحلیلی بین چندین شخص و یا گروه و حتی برخی حکومت و دولت‌ها مشاهده می‌شود له و علیه ج.ا و البته جریانی که نام کلی اش را جریان سوم گذاشتند.

 

این جریان سوم می‌تواند در نزد بسیاری مدعیانش واقعا دارای نیت نیک‌خواهی برای مردم صلح و عدالت و آزادی مبتنی بر بدیهات حقوق بشری از جمله مصرح در اعلامیه حقوق بشر سازمان ملل چه برای ایران و چه بقیه کشورهای جهان باشد.

 

نکته مهم، در تمام این سه جریان کلی (له و علیه ج.ا و جریان سوم که می‌خواهد حد میانه‌روی ارائه بدهد)، مسئله سوءظن (بدگمانی) و سوءتفاهم است.

اخیرا دوباره رسانه‌های مختلف نزدیک به ج.ا و بخش‌های منتقدان مستقل ملی‌گرا (از مخالف و براندازی‌خواه کامل ضد ج.ا تا کسانی به جریان سوم و میانه رو هستند)، اشاره به نکات مهمی می‌کنند از برنامه بعد از یازده سپتامبر که امریکا و ائتلاف (متحدان تاکتیکی اش) قصد نابودی ایران داشتند، طیف گسنرده رسانه‌ها از ج.ا و مستقلان مخالف ج.ا تا روسیه‌ای‌ها و حتی در سایت ویکی پدیا مشابه شبیه مطلب زیر منتشر کردند:

ژنرال وسلی کلارک رئیس سابق ستاد ارتش امریکا و فرمانده سابق ناتو در سال ۲۰۰۷ با صراحت اعلام کرد: حادثه ۱۱ سپتامبر بهانه‌ای برای ویران کردن لبنان، عراق، سوریه، لیبی، سومالی، سودان و ایران بود.
– این ژنرال کهنه‌کار آمریکا ادامه داد: تمام ۷ کشور به غیر ایران با جنگ نابود شدند. ولی به دلیل قدرت نظامی ایران، استراتژی ما به نابودی نرم تغییر کرد.‏
– او هم چنین گفت: تحریم ها دو هدف دارند. یا ایران دچار آشوب می‌شود که پروژه سوریه جنگ داخلی اجرا می‌شود یا ایران تسلیم مذاکره می‌شود که پروژه عراق و لیبی خلع سلاح و حمله نظامی اجرا می‌شود.
– ایران راهی جز پیروزی در جنگ اقتصادی ندارد یا پیروز و تبدیل به ابرقدرت می‌شود یا شکست می‌خورد و برای همیشه نابود می‌شود.
– منبع: کتاب برج های دوقلو (خوان آنتونیوسارین، استاد دانشگاه شیکاگو)

مشابه متن بالا، به صورت ویدئو فراوان در یوتیوب و سایر رسانه دیداری نیز تحت عنوان تحلیل موجود است.

به نظر اصل داستان حقیقت دارد، اگر بدانیم اخیرا برخی از سمپات‌های به ظاهر دو آتشه طرفدار ج.ا (به قول برخی نفوذی‌های اسرائیلی و غیره در ج.ا هستند) و منتقدان مدعی جریان سوم، یک گزاره خِردستیز دیگر هم تکرار می‌کنند: تحت عنوان “هر حکومتی در ایران بر سر کار بیاد دشمن اسرائیل خواهد است!” و احتمالا دشمن غرب و باز احتمالا دشمن بقیه جهان سکولار دمکراسی یا کاپیتالیسم و غیره!

 

از این گرازره‌های خِردستیز با کمترین پشتوانه عقلانی و منطقی و رفرنس علمی بسیار منتشر می‌شود! هدف اینها چیست؟!

اگر کلیب اخیرا از آقای “کورش عرفانی” ذر همین سایت تریبون زمانه منتشر بخوانید، اوج کلاف سردرگم آسمان و ریسمان بافتن برای القای تئوری اسرائیلی بودن حکومت ج.ا است و ته داستان سرایی آقای “کورش عرفانی” این است بالاخره باید مردم قیام کنند و ظرف چند ساعت یا چند روز بساط حکومت ج.ا که دست نشانده اسرائیل است برچینند!

بله! اگر اینها خود میلیون نفر طرفدار حکومت ولایی ج.ا بخوانند و به بینند امثال “کورش عرفانی” چه می‌گوید اگر شاخ دربیاورند جای تعجب ندارد، چگونه ۴۴ سال حکومتی این همه هزینه مادی و معنوی بر پیروان خود و بر عامه مردم ایران (منافع ملی) تحمیل کرده برای سیاست نابخردانه و ضد منافع ملی ایران، همه اش ناشی توطئه حکومت دست نشانده اسرائیل (ج.ا) بوده است.

هدف اسرایٔیل خلع سلاح زودرس رژیم بعدی در ایران است – کورش عرفانی

 

اما وقتی رگه‌های چپ‌گرایی و نفوذ اندیشه‌های -خواسته یا ناخواسته- مارکسیستی و کمونیستی تا اتئیستی و ضد خداباوری و ماتریالیستی در این افراد طرفدار تئوری یا نظریه توطئه متوجه می‌شویم در نهایت انسان‌ها تقریبا هم هیچگاه بی‌طرف خالص در تحلیل وقایع نیستند!،  خیلی دشوار است انسانی بتواند خودش در قالب‌ها و القائات عقدیتی وباورها پیش‌فرض رها کند و به یک شبه خدای بالا سر واقیع بنگرد و بدون تعصب و حب و بغض قضاوت کند. مشکل عمده منتقدان مستقل امثالهم همین است که همیشه از خود می‌پرسیم، آیا حب و بغض شخصی و ناخواسته چه قدر تاثیر داشته است، زیرا تقریبا محال ممکن است انسان بی‌طرف خالص باشد، من نوعی طرف‌دار صلح و حفظ تمامیت ارضی ایران و منافع ملی عمومی مردم (ملت) ایران هستم و در عین حال خواهان حفظ مرزهای شناخته شده بین المللی و اعضای سازمان ملل و تعهد همه این اعضا به قوانین سازمان ملل. طرفداری حقوق بشر، عدالت، دمکراسی سکولار هستم، پس احتمالا این طرف‌داری از این عقاید و تمایلات بی‌تاثیر نخواهد بود در قضاوتهایم و هر چند تلاش دارم منصفانه در تحلیل باشد و تا حد امکان قضاوت قطعی و حکم قطعی نکنم.

من انبوه دلیل دارم، که آقای کورش عرفانی” و امثالش با وجود برخی نکات دشمنی تاکتیکی اسرائیل و غربیان و برخی کشورهای عرب‌زبان، دچار اشتباه است،  ادعای اینکه قاسم سلیمانی مامور اسرائیل بوده نیازمند مستندات محکم‌تری است، و عجیب تاکید بر این اشتباه امریکا مامور اسرئییل کشته، واقعا با چندتا جمله رسانه‌ای (ژرونالیستی) قابل باور نیست، چنین ادعاهای بزرگی نیازمند انبوه سند دست اول است.

اما اینکه اسرائیل و بسیاری دشمنان خطرناک ضد ایرانی- که متاسفانه خودساخته توسط رئوس و عوامل ج.ا هستند- موافقم، کلیت داستان که دشمنان وجودی کشور و ملت ایران (برخی از غربیان و شرقیان، افراطیون اسرائیل، برخی حکومت‌های همسایه تحت تاثیر ایدئولوژی نزادپرستانه پان قوم گرای تجزیه طلب و…) هستند و اینکه متاسفانه میزان حماقت‌ها و تعلل در احیای برجام فرصت‌سوزی‌ها باعث شد حتی کشوری مانند چین اندکی سست شود در رابطه با ایران، همگی از ناشی اشتباهات محاسباتی است که رئویس ج.ا دارند.

نکته مهم دیگری این تحلیل گران یادشان رفته، اکثریت قاطع حاکمان و عوامل نظام یا حکومت ج.ا، فرزندان متولد شده و نسل اندر نسل ایرانی اند، اینان دارای خاندان‌های گسترده اند، صدها هزار جان‌فشان و آسیب جسمی در جنگ هشت سال و غیره، اینان از میان همین مردم عادی ایرانند، مشکل القای اشتباه ایدئولوژیک است که ایثار و از جان گذشتگی این مدافعان مام میهن و تمامیت راضی و جان و مال و ناموس مردم، با شتشسوی مغزی به اسم اسلام یا شیعه ولایی در مغز بسیاری شان رسوخ داده اند، هیچ چیز بدتر از این نیست چنین اهانت بزرگی به جان‌فشانان حفاظت یکپارچکی ارضی میهنی را جانباز و فدایی یک شخص یا نظامی بکنند که طبق روال تاریخ می آید و می رود. حکومت‌ها و حکام  یا به کل می‎روند و یا در گذار متحول می‌شوند. به تغییرات نمی‎شود جان‌فشانی تقدیم کرد، جان‌فشانی به چیزهای  واقعی و بلکه حقیقی ارزشمند مانند حفط مام میهن و جان عام (منافع ملی) ارزشمند می‌کند و جاودان.

اولویت رفع سوءتفاهم هیمن است، چه ج.ا و چه مخالفنش بدانند، در جهان سیاست و اقتصادی سیاسی چیزی به نام دوستی و دشمنی دائمی نیست، اینه دوستی و دشمنی تابع منافع ملی است، البته همیشه ترجیح عقلانی بر دوستی میان کشورها و ملت‌ها است و جنگ در هر حال خاص و در تقریبا همه موراد باطل است، صلح راه درست و بر حق است.

هرگز هیچ عقل سلیم شخص آزاده صلح جهانی از تعصبات منافع شخصی و گروهی قبول نمی‌کند فقط یک راه است برای تعامل بین مردم کشورهاست، و آن همیشه وقت صلح است.

تمام آنچه منافعی مثلا آقای  “کورش عرفانی” درباره مطامع اسراییل می‌گوید با حفظ ایران و تمامیت ارضی و یکپارچگی ملی اش قابل دست‌بابی است، اساسا ایران را اگر اندکی به ژئوپلتیک و ژئاوکونومی منطقه اش بیندازیم، می‌بینم اساسا تضادی ندارند و برعکس ایران و اسرائیل به طور طبیعی بایست روابط غیر خصمانه داشته باشند و بلکه دوستانه داشته باشند، وقتی اسرائیل با کشورهای پرجمعیت ترکیه و عربستان و مصر که همسایه آبی-خاکی است  چنین روابط شبه راهبردی اقتصادی و نظامی و امنیت دارد، ایران چرا دشمن باشد؟! این دشمنی خودساخته نفوذی‌های پان عربیسم سای رپان ها از حفره ای است که حکومت پان اسلامیستی در ایران ایجاد کرده، متاسافنه جمهوریت در جمهوری اسلامی تضعیف شد.

نمونه واضح‌تر، پاکستان است، تا بن دندان مسلح به اسلحه متعارف و صدها جنگنده با قابلیت سلاح هسته ای و موشک دوربرد و احتمالا قاره پیما، که نه تنها اسرائیل و بلکه بخش عمده اروپا و آسیا و افریقا در برد دارد، پاکستان با نظام جمهوری اسلامی و ارتش اسلام گرا و رسما اجرای شریعت اسلامی و منبع زایش انواع گروه‌های جهادی و مأمن آنها است! به طوری خود حکومت مرکزی پاکستان از دست برخی شان به زحم افتاده، شایعاتی است پاکستان و چین موشک‌های دوربرد و قاره پیما و حتی کلاهک هسته یا به عربستانس عودی داده اند! پش چرا اسرائیل به جان پاکستان، ترکیه، سعودی، مصر و.. نمی افتد که در برخی موراد از  ایران هم مسلح تر و خطرناکترند  از نظر تئوریک برای اسراییل؟! بگذریم عملا اسرائیل روابط آشکار نظامی با ترکیه و هند داردف هند هم شبیه وضعیت پاکستان است و پنهانی با مصر و کشورهای جنوب خلیج فارس روابط نظامی دارد بنا برشایعات احتمال به واقعیت! اینها گویای چیست؟ فقط ایران خار است در چشم اسرائیلی ها؟!

فرقش این است، آنها حداقل ساختار رژیم دارند و هر دهن گشادی در مقام مسئول بی مسئولیت نمی‌کند و چرندیان ضد منافع ملی نمی‌گوید!

یا اینکه، یک تفاوت مهمی بین ج.ا ایران با هند، پاکستان، ترکیه، مصر، سعودی  و… استف ان همان حماقت و بلاهت ایدئلوژی ضد منافع ملی ۴۴ ساله تندروهای ج.ا است که اتفقا متهم است هستند تحت نفوذ القائات اسرائیلند، اخیر یکی از اشخاص مجمع تشخیص مصلحت نظام به نقل خمیین اشاره کرده حتی خمینی گویا راضی نبوده رسما اسرائیل تهدید کند به نابودی و گفته بگویند حرف یک طلبه است، یعنی خمینی با آن همه ضدیت علیهش گویا می‌دانسته نباید یک عضو سازمان ملل تهددی نابدی نکرد و این قدر سیاست سرش می‌شده و همالن شخص (اگر اشتباه نکنم محمدرضا باهنر) گفته فقط در دوران احمدی‌نژاد (او و برخی پیروان و همکارنش متهم به تحت نفوذ تندورهای اسرائیلند!) آمد و آن حرف‌های بیهوده و ابلهانه و بدون نیاز (از دید منافع ملی ایران) علیه هولوکاست گفت و دنیا دچار سوءتفاهم ایران هراشی کرده!

خودخواهی و استبداد اقلیتی، تحت عقاید یک گروه مشکوک شبه داعشی

افراطی، با اسم رمز حکومت اسلامی، به جمهوریت و دمکراسی ناقص ج.ا ضربات مهلکی زدند و می‌زنند.

رئوس سیاسی و  عوامل ج.ا دچار حواس پرتی کردند و می‌خواهند در دام دخالت در جنگ روسیه و اوکراین کنند و با حرکات ایذایی با تهمت حمایت از تررویسم اجماع جهانی علیه ایران کنند، سران و بدنه نیورهای مسلح و امنیتی را در تله دخالت و اظهار نظرهای تنش افرین انداختند، در حالی نباید بی هیچ وجه دخالت کنند در امور سیاسی و دیپلماتیک، اینکه سران سپاه بیاند در مورد کاریکاتورهای فلان نشریه سخنان تندی بزنند تا دشمنان ایران آنها بهانه تهمت تروریستی قررا دهندف نشانه اشتباه حکمرانی است. نباید چنی بهانه هایی بدهند به دشمنان ایران.

نظام بایست از اتفاقات احیر، درس بگیرد که راه گفتگوی و مصالحه و بازگشت به جمهوریت و دمکراسی بیگرد و تنش زدایی با غرب و گفتگوی مستقیم برای احییا برجام بوی/زه با امریکا و نه در دام و تله دشمنان کشو رو ملت ایران گرفتار نشود، بایست خودش د بحث حق الهی جات شریعت کنار بکشد، وظیفه هیچ حکومتی دخالت در این امر نیست و اگر دخالت کند هم به خودش و هم به ملت و امین ملی ضربه می زند، کار حکومت مسئولیت در براب رحق الناس مادی است.

اینکه جلوی فساد ملی حکومتی ها بیگرد، از بیت المال و غارت جلوگیری کند و با رفاه و آرامش و باز کردن بازار آزاد رقباتی، موجب رونق کسب و کار حلال وق انوی مردم فراهم کند.

وقتی وضع اقتصادی مردم خبو اشد، علاوه بررضایت مندی، خودشان بهتر هر کسی میتواند بخش اخلاقیات حق اللهی اجرا کنند.

ادامه دارد

حماقت باهوش‌های غربی! چند نکته در توهم تاکتیک تحریم‌گری غربیان

 

 

  1. دنده معکوس بزن غربی!، عمل با سیگنال علنی و توقف تحریم‌هاست، وگرنه غرب و امریکا و معقولان اسرائیلی بداند با حرافی‌های ضد و نقیض یا تهدید و تشدید تحریم نمی‌توانند جلوی ساخت سلاح هسته‌ای توسط تندورهای فاسد مافیایی نفوذی در ج.ا بگیرند!
  2. فرصت صلح را تراژدی نکنید، ارزش ندارد بوسه عاشقانه در خاکستر شدن حماسه فیلم پمپئی!
  3. ژئواکونومی‌پُلتیکو‌لوژی معاصر(۷): سپاه پاسداران ملی کشور ایران ذیل ارتش ملی ایران، انقلاب تدریجی بُردبُرد همه طرفین!، مصالحه بخش اصلی از مبارزه برای نجات ایران و جهان و حکمرانی مردمی است(ویرایش ۲)
  4. ای غرب احمق نباش در قبال تندروهای اسرائیلی و منطقه ای! خِرَدسنجی و تشخیص درستی سخن منتقدان ناشاس، محتوا را با بدیهیات خِرَد و دانش بنسجید، راه اصلی اعتماد به منتقدان، ملاک عقلانیت اعم از ناشناس و یا مشهور بودن
  5. به مردم ایران: خطر تبدیل ایران به زامبی ستان! خودتان هوای همدیگر داشته باشید تا دچار مرض توحش نشوید مثل بسیاری کشورهای منطقه و جهان!
  6. آیا در غرب، ائتلاف احمقان و مافیا حکومت می‌کند؟!، آیا قدرت‌های هسته ای و مخالفان تبدیل ایران به قدرت دارنده سلاح هسته‌ای، ج.ا ایران به سوی ساخت سلاح هسته‌ای تشویق و تحریک می‌کنند؟! و…
  7. بر اساس توصیه راست گرایان حاکمیت (هر چه دشمن گفت برعکسش کند ج.ا)،جناب های ج.ا چرا خودکشی نمی کنید؟!
  8. رابطه کورعقلی و بدعملی رئوس ج.ا ایدئولوژیک‌زده با واقعیت‌های ژئواکونومی و ژئوپلتیکی منطقه ای و جهانی!

  9. روز صفر نابودی اهریمن های صهیونیستی تا داعشی…اینها (مظلومیت ها تا توحش ها) واقعی اند!

  10. پیشنهادهایی برای گذار مسالمت‌آمیز به حکمرانی مردمی نوین به جناب ج.ا و مخالفانش!

  11. مطالب تکمیلی، از اکبر گنجی تا پان ها، به مردم ایران: خطر تبدیل ایران به زامبی ستان! خودتان هوای همدیگر داشته باشید تا دچار مرض توحش نشوید مثل بسیاری کشورهای منطقه و جهان!

https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/bemardom

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)