در اپیزود هشتم  پادکست برابری سری‌زده‌ایم به «بودجه‌های شورای نگهبان» و «نیمکت ذخیره‌های شورای نگهبان» یا همان مجامع مشورتی فقهی و حقوقی .

شورای نگهبانی که طبق قانون اساسی قرار بود متشکل از ۶ حقوق‌دان و ۶ فقیه باشد، بعد از ۴۰ سال کاملا چهره جدیدی به خود گرفته است و از سال ۷۹ به بعد رفته رفته ساختار اداری و اجرایی خود را تغییر داده و در کنار دفاتر استانی و شهرستانی و ناظران دائمی و فرعی، پژوهشکده‌‌‌ای را تاسیس کرده و با حمایت و دستور رهبر جمهوری اسلامی اقدام به تاسیس دو نهاد مشورتی کرده است. یکی مجمع مشورتی فقهی و دیگری مجمع مشورتی حقوقی. در این قسمت نحوه تاسیس این مجامع و کارکرد آنها را بررسی خواهیم کرد تا ببینیم هدف جمهوری اسلامی از  این سرمایه گذاری بلند مدت چه بوده است.

رجبعلی مزروعی نماینده سابق مجلس ششم با ما از چگونگی تخصیص بودجه‌های کلان به شورای نگهبان خواهد گفت و از حسین احمدی نیاز وکیل و فعال حقوق بشر درباره کارکردهای این مجامع مشورتی خواهیم شنید.

برابری را در پلتفورم‌های زیر بشنوید:

Castbox 

Anchor 

Breaker 

iTunes 

Radiopublic 

Spotify 

Pocketcast

soundcloud


فصل اول پادکست برابری، مجموعه‌ای ۹ قسمتی با عنوان «شورای نگهبان یکی از موانع دموکراسی در ایران» است که از امروز، هر هفته در وب‌سایت عرصه سوم، «کست‌باکس»، «آی‌تونز» و دیگر اپلیکشن‌های ویژه پادکست منتشر خواهد شد.


قسمت اول:

قسمت دوم:

قسمت سوم:

قسمت چهارم:

قسمت پنجم:

قسمت ششم:

قسمت هفتم:

هفتمین قسمت از پادکست برابری: مهندسی انتخابات در شورای نگهبان

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)