ناخدا آزاد
ابتدا یادداشت های حسین باستانی و علی مطهری درباره احمدی نژاد و اقدامات اخیرش را می آوریم و بعد پاسخی خودمانی به هر یک را:

۱- یادداشت حسین باستانی:


“ناگفته های” احمدی نژاد و شورای نگهبان در مورد انتخابات ۸۸

✍🏼حسین باستانی

درخواست محمود احمدی نژاد از آیت الله خامنه ای برای “برگزاری فوری و آزاد انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی بدون مهندسی شورای نگهبان و دخالت نهادهای نظامی و امنیتی”، معنی مهمی دارد.

آقای احمدی نژاد از نحوه برگزاری انتخابات در دوره مسئولیت خود، بیش از سایر زمان‌ها مطلع است و تاکیدات اخیر او، منطقا یعنی از “مهندسی شورای نگهبان و دخالت نهادهای نظامی و امنیتی” در انتخابات آن دوره، و مشخصا در ۱۳۸۸، مطلع است.

از آنجا که رئیس جمهور سابق، تا کنون در مورد شیوه انجام این مهندسی و دخالت سخنی نگفته، از سخنان جدیدش می توان نتیجه گرفت که در مورد “مهندسی شورای نگهبان و دخالت نهادهای نظامی و امنیتی” در انتخابات ریاست جمهوری دهم “ناگفته هایی” دارد.

در واکنش به اشارات انتخاباتی اخیر آقای احمدی نژاد، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان گفته که رئیس دولت دهم، در روز ۲۵ خرداد ۱۳۸۸ اصرار داشته شورای نگهبان “نتیجه انتخابات” را قبل از “بررسی شکایات” اعلام کند.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین تاکید کرده در جلسه ۲۵ خرداد، از سوی آقای احمدی نژاد “موضوع دیگری نیز مطرح شده که فعلا از حوصله این متن خارج است”. استفاده از قید “فعلا” از جانب عباسعلی کدخدایی، ظاهرا تهدید ضمنی به افشای سخنی از محمود احمدی نژاد در مورد انتخابات ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ است که سه روز بعد از انتخابات بیان شده.

آقای کدخدایی ادامه داده: “باید دید چه کسانی دنبال مهندسی انتخابات بودند؟ شورای نگهبان و یا مهندسی در کسوت مقام اجرایی.”

اشارات اخیر رد و بدل شده میان طرفین، درواقع به معنی اعتراف ضمنی رئیس جمهور سابق و سخنگوی شورای نگهبان به وجود ناگفته‌های مهمی در مورد انتخابات ریاست جمهوری دهم است. ناگفته‌هایی که در بیش از ۸ سال سپری شده از انتخابات ۱۳۸۸، از افکار عمومی ایران پنهان نگه داشته‌اند.

***************************


و اما پاسخی خودمانی به حسین باستانی:

۱-شارلاتان بازی خودآگاه یا خوش بینانه تر تاثیر ناخودآگاه پیش فرض های ذهنی بر استنتاج های غلط در این نوشته ی حسین باستانی /بی بی سی کاملا مشخص است:

می گوید چون احمدینژاد از مهندسی شورای نگهبان و نهادهای امنیتی حرف زده پس لابد منظورش سال ۸۸ بوده!!! با کدام استدلال؟ استدلالی ارائه نمی کند چون افرادی مثل این هنوز در سال ۸۸ فریز شده و گیر کرده اند وگرنه منطقا باید از این حرف احمدینژاد مهندسی انتخابات ۹۲ و ۹۶ که در آن مشایی و بعد حتی خود احمدینژاد رد صلاحیت شده بودند را نتیجه می گرفت نه سال دورتر ۸۸ را. اما هیچ اشاره ای به این وقایع نمی کند چنان که در همان زمان هم این ردصلاحیت ها برایشان اهمیتی نداشت و آن را مهندسی نمی دانستند.

اما چرا باستانی این طور دنده عقب می گیرد و از سال ۹۶ و ۹۲ عبور می کند و بی هیچ اشاره ای به سال ۸۸ میرود؟ آیا دلیلی غیر از این دارد که چون روحانی برنده انتخابات ۹۲ و ۹۶ کاندیدای مطلوب بی بی سی و انگلیس بود اما کاندیدای برنده سال ۸۸ احمدینژاد کاندیدای نا مطلوب شان؟ دیگر بقیه ی شارلاتانیسم انگلیسی این جماعت را خود بخوانید حدیث مفصل از این مجمل!!!!

این به اصطلاح تحلیلگر بی بی سی تا حد شایعات عوامانه سقوط کرده که مدتهاست کسانی از جمله می گفتند و می گویند احمدی نژاد اسنادی از تقلب انتخاباتی ۸۸ را دارد که میخواهد رو کند و به خاطر همین با سیستم درگیر شده!!!ادعایی پوچ و مثل سایر ادعاهای آمدنیوز وار، مضحک و خنده دار که فقط به درد عوام الناس میخورد و تا امروز و در آینده هم محقق نخواهد شد چون اساسا وجود خارجی ندارد!

******************

۲- بنده در پاسخ خودم هیچ مبدایی برای تاریخ مهندسی انتخابات تعیین نکردم بلکه فقط ادعا کردم استنباط و استنتاج باستانی در مورد نامه احمدینژاد و ارجاع به سال ۸۸ غلطه و البته حدس میزنم به طرز عمدی و منافقانه ای غلطه!!! . وگرنه نظر شخصی بنده اینه که تا وقتی نظارت استصوابی هست مهندسی انتخابات هم هست. نتیجه این که برخلاف نظر انگلیسی باستانی/بی بی سی در جمهوری اسلامی همه انتخابات مهندسی شده هستند . خاتمی و روحانی هم برنده همون انتخابات مهندسی شده بودند.

اما سوال اینه چرا این حضرات انگلیسی با شارلاتانیسم اصرار دارند مدام به ۸۸ ارجاع بدن؟ وقتی اینها رو میذاریم کنار سکوت و حتی خوشحالی شون بابت رد صلاحیت مشایی و احمدینژاد و کلا کسانی که برای این حضرات غیرخودی حساب میشن می فهمیم اینها مدافع برنامه ها و منافع ملی انگلیس هستند نه مدافع شعارهای قشنگی مثل آزادی و حقوق ملت ایران!

( اما اصلاح طلبها!  بله برای اونها هم مبدا مهندسی قدرت و ظلم و ستم بعد از دهه شصت و مرگ خمینی و شروع رهبری خامنه ایه. تا قبل از دهه نورانی شصت همه چیز عالی و موجه بود و کارنامه خودشون رو سفید میدونن. ( مثلا وقتی پرچمدار و رهبر اصلاحات خاتمی به عمادالدین باقی افشاگر قتلهای زنجیره ای در دهه نورانی شصت میگفت نباید قتل های زنجیره ای قبل تر از پاییز ۷۸ رو پیگیری کنی ( هر چند همونها رو هم به نتیجه نمی رسونه) و باقی هم مثل خیلی ها سال ۸۸ از موسوی و خاتمی حمایت نمی کنه میره پشت کروبی )

وضعیت احمدینژاد از این لحاظ بسیار بهتر از اصلاح طلبهاست. فقط یک بار مرور بی طرفانه مناظره تاریخی احمدینژاد با موسوی و پرسشش از گزینش ها و رانت های دهه شصت در کنار افشاگری در مورد فسادهای خانواده های ذی نفوذ حکومت یعنی خاندان رفسنجانی و ناطق نوری اشاره به زندان ها و شکنجه های کروبی در بنیاد شهید در اون دوران و پول گرفتن از امثال شهرام جزایری و…. هم این ادعا و دلیل رای میلیونی احمدینژاد رو ثابت می کنه و هم نشون میده مهندسی انتخابات فقط حمایت راست افراطی یعنی عمدتا سپاه و بسیج به نفع احمدی نژاد نبوده( که تازگی هم نداشته و سال ۷۶ به نفع ناطق نوری و سال ۹۶ به نفع رییسی هم بوده) بلکه حمایت و پول خاندان های ذی نفوذ غربگرای حکومت و بخشی از اصولگراهایی مثل رفسنجانی از موسوی هم بخشی از این جنگ قدرت و مهندسی انتخابات بوده که البته شارلاتانیسم رسانه ای و منافع ملی انکلیس الزام میکنه برای مهندسی افکار عمومی به نفع خودشون و علیه احمدینژاد هیچ اشاره ای به این موارد نشه. درست همون طور که سال ۳۲ با همین سیاست کثیف و دور از حقیقت علیه دکتر مصدق و کمونیسم حزب توده به سود سلطنت مطلقه وارد شدند و با کودتا به نتیجه دلخواه رسیدند.

 

یادداشت مشابه:

در نزاع احمدی نژاد با ساختار قدرت می توان بی طرف بود؟

اعدام های ۶۷-کدام اصلاح طلب اند:جریان احمدی نژاد یا اصلاح طلب ها؟!

بخشی از تلاش های حقوق بشری و ضد استبدادی تیم احمدی نژاد!

چرا دهه ی شصت نه، احمدی نژاد آری؟-نقدی بر مقاله اکبر گنجی

پرسش‌هایی در مورد مقاله حسین باستانی در بی بی سی علیه احمدی نژاد!

پرسش هایی از مقاله علی افشاری درباره ی احمدی نژاد!

نگاهی به افشاگری و پاسخگویی احمدی نژاد در مورد مساله ی هسته ای!

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com