نقدی بر مقاله ی علی افشاری در مورد احمدی نژاد :احمدی‌نژاد و گرفتن ژست خارج از بلوک قدرت

http://www.radiofarda.com/a/f3-ahmadinejad-presidential-election/28386482.html

۱- تیتر مقاله صحبت از ژست=فریبکاری احمدی نژاد می کند اما در داخل مقاله صرفا گفته شده ” به مانند دونالد ترامپ در معرض اتهام فریبکاری است” . البته این تیتر رسانه ی دولتی آمریکا ( و نویسنده ی حامی دخالت نظامی برای دموکراسی سازی در ایران) در مورد یک ضد غربگرایی مثل احمدی نژاد جای تعجبی ندارد.
۲- نوشته اند “هدف احمدی نژاد صرفا ایجاد شور و شوق در پایگاه رایی است که خامنه ای هم از آن حمایت می کند.” اما نامه ی مشایی-احمدی نژاد به خاتمی که در این مقاله هم بعدا به آن اشاره کرده اند این حدس ایشان را نقض می کند. بهتر است سری به سایت ها و رسانه های طرفدار خامنه ای بزنند تا واکنش منفی آنها راببینند و متوجه شوند.

۳- مدعی شده اند گفتمان احمدی نژاد “عدالت منهای آزادی” است احتمالا به این معنا که احمدی نژاد به آزادی اعتقادی ندارد نه به این معنا که او صرفا به عدالت اولویت می دهد. در آخرین اظهارات در مورد توضیح نهی خامنه ای از شرکت در انتخابات، احمدی نژاد صریحا از “انتخابات آزاد” که در حقوق شهروندی قانون اساسی ذکر شده دفاع می کند حالا آقای افشاری بفرمایند چرا ایشان و همفکران شان همین شعار انتخابات آزاد را در مورد رفسنجانی و روحانی حمایت و تایید می کنند اما احمدی نژاد را ضد آزادی می دانند؟

۴- می فرمایند “برخلاف ادعای مشایی در سال ۸۸ بخش مسلط قدرت و حامیان وضع موجود تمام قد از محمود احمدی نژاد قبل از انتخابات حمایت کرده و بعدا نیز با سرکوب اعتراضات ریاست جمهوری وی را تداوم بخشیدند.”
نفرموده اند کدام ادعای مشایی؟ مگر سال ۸۸ بخشی از اصولگراها به موسوی رای نداده بودند؟ مگر اصولگرا ها برای موسوی ستاد انتخاباتی نزده بودند؟ حالا اگر آقای موسوی به دروغ ادعای برنده شدن در انتخابات و لشکر کشی خیابانی کردند و توسط سپاه و بسیج سرکوب شدند این معنیش حمایت از ریاست جمهوری احمدی نژاد است یا معنیش تلاش با چنگ و دندان برای حفظ نظام است؟ از شما می پرسم آقای افشاری تحلیلگر! اگر موسوی برنده ی انتخابات می شد و احمدی نژاد همین روش و برخورد لشکرکشی خیابانی را در پیش می گرفت سپاه و بسیج برخوردی غیر از این می کردند و برای احمدی نژاد و طرفدارانش در خیابان سوت بلبلی می زدند و به استقبال شان می رفتند یا مثل سبزها سرکوب شان می کردند؟

۵- فرموید کسی مثل حسینیان هم از احمدی نژاد حمایت کرده پس بخشی از هسته ی سخت قدرت با اوست و لابد خواننده باید نتیجه بگیرد واوووووووووو چه مصیبتی!!! آقای افشاری سال ۸۸ هیچ بخشی از قدرت از موسوی حمایت نکردند؟ رفسنجانی و ناطق نوری و شرکاء بخشی از قدرت محسوب نمی شدند یا شما فقط برای لشکرکشی خیابانی از آمریکا ادای حمایت از موسوی و به اصطلاح جنبش سبز را در می آوردید؟ سال ۹۲ هیچ بخشی از هسته ی قدرت از حسن روحانی یکی از امنیتی ترین افراد جمهوری اسلامی حمایت نمی کرد؟ یا ملاک فقط دم تکان دادن برای غربی ها و اجرای سیاست های نئولیبرالی و دست برداشتن از عدالت خواهی جهانی است برای امثال شما؟

کمی سکوت هم چیز خوبیست علی خان افشاری! خوب تر از مهمل بافی به اسم تحلیل!

پی نوشت :این متن رو در دو قسمت به صورت کامنت در زیر مطلب رادیو فردا هم گذاشتم اما تا الان ظاهرا منتشرش نکردن و در واقع سانسورش کردند شما هم اگه خواستین تلاش کنین شاید من اشتباه می کنم وگرنه ظاهرا در قضیه سانسور بین صدا و سیمای خامنه ای و رادیو فردای سازمان سیا فرقی نیست.

*****************

پی نوشت : مختصری درباره ی خبر زیر : “عارف چگونه دستور تشکیلاتی اصلاح‌طلبان را دور زد”
http://www.khabaronline.ir/detail/648407/Politics/parties

همه ی نشانه ها نشان می دهند اصلاح طلبان موجود در قدرت را دیگر نمی توان اصلاح طلب دانست. آنها را باید مگس های بی هویت دور سفره ی انقلاب دانست. وقتی فرد حقیری مثل “محمد رضا عارف” بشود نماد اصلاح طلبی باید هویت اصلاح طلبی را از بین رفته دانست. هشدار باید داد که عرصه ی سیاست در ایران کاملا بحرانی و سیال شده. سال ۹۶ باید مدلول اصلاحات را از جریان اعتدال روحانی برداشت و چشم به حرکات احمدی نژاد داشت که بی هیچ وابستگی به تکنوکرات های بی پرنسیبی  که تنها ارزش شان گرفتن سهم شان از سفره ی نفتی انقلاب است می خواهد ارزش های تازه ای با خطاب قرار دادن مردم خلق کند که او را به حقیقت و شکلی از مبارزه وصل می کند.

همان طور که پوپولیسم ترامپ بدون اینکه خودش حقانیتی داشته باشد ویژگی های کریه و فاسد ساختار قدرت آمریکا را کنار زد حلقه ی وفادار انحرافی مشایی-بقایی- احمدی نژاد هم می تواند با استفاده ی مثبت از پوپولیسم و خطاب قرار دادن توده های جدا از الیگارشی فاسد و انحصاری جمهوری اسلامی گوشه های تازه ای از فساد پیدا و پنهان این سیستم فاسد را آشکار کند. این دقیقا همان تحقق بخشی از اهداف اصلاح طلبی واقعی است و پس گرفتنش از صاحبان بی کفایت و بی صلاحیتی مثل محمد رضا عارف و شرکاء که هدف شان نشستن بر سر سفره ی انقلاب است نه بودن با توده های محروم از مواهب این سفره. چنین باد!

****************

پی نوشت ۲:
قرارگاه سایبری عمار سپاه منتشر کرد:
حسن عباسی هم ضد احمدی نژاد شد :”اسلام احمدی نژاد مثل اسلام بنی صدر اسلام منهای روحانیت است ایرانی گری و انسان گرایی است.”

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com