رضا شهابی فعال کارگری زندانی در پی برخورد مأمور اعزام وی به بیمارستان که گفته می‌شود توهین‌آمیز بود و همچنین عدم رسیدگی پزشکی ضروری از سوی مسئولان زندان دست به اعتصاب غذا و دارو زد. به گزارش هرانا، تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رضا شهابی فعال کارگری زندانی که روز شنبه ۲۵ آذرماه به بیمارستان خمینی تهران اعزام شده بود، در پی بدرفتاری مأمور اعزام و جلوگیری از انجام آزمایش‌های ضروری پزشکی امروز ۲۸ آذرماه اعلام اعتصاب غذا کرد.

این فعال کارگری به شش سال حبس تعزیری، پنج سال محرومیت از فعالیت سندیکایی و ۷۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده بود اما آبان‌ماه سال جاری حکم وی از سوی دادگاه انقلاب به چهار سال حبس تعزیری، پنج سال محرومیت از فعالیت سندیکایی و ۷۰ میلیون ریال جریمه نقدی کاهش یافت.

رضا شهابی پیش از این به دلیل درد شدید در ناحیه گردن و کمر پس از مدت‌ها بستری بودن در بیمارستان امام خمینی سرانجام در تاریخ سوم مردادماه سال جاری در این بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفت و با وجود درخواست وی برای استفاده از مرخصی به‌منظور پیگیری درمان خود، شامگاه ۲۳ مردادماه به زندان اوین بازگردانده شد.

رضا شهابی به‌تازگی جهت معالجه نزد پزشک متخصص به بیمارستان خمینی تهران منتقل شده بود و پزشک برای وی آزمایش (ام‌آرآی و سی‌تی‌اسکن) را تجویز کرد که مأمور اعزام مانع از انجام این آزمایش‌ها شده و وی را به زندان بازگرداند

به گزارش هرانا هنگامی که رضا شهابی جهت انجام آزمایش‌ها اصرار می‌کند با برخورد توهین‌آمیز مأمور و تهدید به ضرب‌وشتم روبه‌رو می‌شود.

رضا شهابی، صندوقدار و عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران روز ۲۲ خرداد سال ۱۳۸۹ پس از فراخوانده شدن به دفتر مرکزی شرکت واحد، توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد و بر اساس گزارش‌ها مدت نزدیک به شش ماه در بند ۲۰۹ زندان اوین تحت بازجویی و ضرب و شتم قرار گرفت که منجر به آسیب‌های نخاعی وی شد.

 

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com