Germany-Delegation-Esfehan-1زیگمار گابریل، “وزیر اقتصاد و انرژی” و معاون صدراعظم آلمان که به همراه هیاتی ۶۰ نفره از بازرگانان و مقامات سیاسی این کشور به ایران سفر کرده، روز سه‌شنبه (۳۰ تیر-۲۱ جولای) وارد اصفهان شد و از بناهای تاریخی این شهر از جمله مجموعه میدان نقش جهان و کاخ‌موزه چهلستون دیدن کرد.

آقای گابریل روز یکشنبه (۲۸ تیر) در آغاز سفر سه روزه خود به ایران در جمع گروهی از فعالان اقتصادی ایرانی و آلمانی گفت که اگر ایران خواهان روابط اقتصادی نزدیک‌تر با آلمان و دیگر قدرت‌های غربی است باید روابط خود با اسراییل را بهبود ببخشد.

او تاکید کرد که «زیر سوال بردن موجودیت اسراییل، چیزی نیست که آلمانی‌ها بتوانند آن را بپذیرند».

وی هم‌چنین گفتگو میان تهران و برلین درباره‌ی وضعیت حقوق بشر در ایران را نیز ضروری دانست و افزود: «من قصد داشتم تا با نمایندگان حقوق بشر در کشوری که از سوی سازمان ملل متحد به نقض حقوق زنان، اقلیت‌های مذهبی، روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی متهم است، گفتگو کنم.»

گروه‌های صنعتی آلمان گفته‌اند که صادرات از بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا به ایران طی چند سال آینده می‌تواند به چهار برابر برسد.

اریک شوایتزر، رییس اتاق بازرگانی و تجاری آلمان نیز سفر گابریل به ایران را نشانه‌ی خوبی برای بهبود روابط اقتصادی میان دو کشور دانسته و با بیان این‌که این روابط «فورا اوج نمی‌گیرد»، گفته که در عرض دو سال، حجم تجارت میان دو کشور می‌تواند به ۶ میلیارد یورو برسد که بیش از دو برابر رقم کنونی آن است.

مدیران شرکت‌های دایملر، مرسدس‌بنز، فولکس‌واگن، کروپ، و زیمنس از جمله افرادی هستند که معاون صدراعظم آلمان را در سفر به ایران همراهی کرده‌اند.

Germany-Delegation-Esfehan-2Germany-Delegation-Esfehan-3Germany-Delegation-Esfehan-4Germany-Delegation-Esfehan-5Germany-Delegation-Esfehan-6

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com