پس از آن‌که محسنی اژه‌ای سخن‌گوی قوه قضاییه ایران، اخبار مربوط به پرونده فساد مالی برخی مسئولان سابق ناجا را تکذیب کرد، یک عضو کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی ضمن تایید این خبر، گفته است که «این پرونده در دادسرا در حال رسیدگی است» و وعده داده که حداکثر تا یکی دو هفته آینده در این‌باره به مردم توضیح داده خواهد شد.

وب‌سایت «سحام» روز پنج‌شنبه هفتم خرداد ماه، گزارش داده است، «عزت‌اله یوسفیان ملا» نماینده آمل که از طرف مجلس در «ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی» عضویت دارد، تصریح کرد که پرونده فساد مالی برخی از مسئولان نیروی انتظامی ایران، در قوه قضاییه در مرحله بررسی است.

اژه‌ای روز دوشنبه در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره این پرونده گفته بود: «هر موردی که از سوی مقام‌های رسمی مبنی بر وقوع جرم گزارش شود، قوه قضاییه ورود پیدا می‌کند. اگر در این مورد هم گزارشی با مستندات به ما اعلام شود، دستگاه قضا وارد خواهد شد.»

entezami

اما عضو ناظر کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی تصریح کرد: «در این خصوص اتهاماتی وارد شده است که به دستگاه قضایی ارجاع شده و در دادسرای تهران در حال رسیدگی است.» وی در عین حال همانند اژه‌ای گفته که «تاکنون هیچ اتهام یا بازداشتی برای فرماندهی نیروی انتظامی پیش نیامده است.»

یوسفیان ملا که با سایت خبری جارپرس گفت‌وگو کرده، در خصوص دخیل بودن قالیباف، پسرش و یکی از معاونان وی در این پرونده هم گفته است: «هنوز هیچ اتهامی متوجه کسی نشده و دستگاه قضایی به تازگی رسیدگی آن را شروع کرده است. به دلیل این‌که هنوز این پرونده به نتیجه نرسیده و گزارشی نیز به ما نرسیده است نمی توانم بگویم که این افراد در این پرونده دخیل هستند یا خیر.»

مجلس پیش از این با فشار و اعمال نفوذ برخی سرداران ذی‌نفع، تحقیق و تفحص از تخلفات صورت گرفته در بنیاد تعاون ناجا را مسکوت گذاشته بود. هرچند برخی نمایندگان در مصاحبه‌هایی گفته بودند که اصل تخلف قابل انکار نیست و حفاظت اطلاعات ناجا هم وقوع تخلف را تایید کرده است.

حالا این عضو کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی که برای اولین بار به طور رسمی وقوع فساد در بنیاد تعاون ناجا را تایید کرده، وعده داده که «حداکثر یک الی دو هفته دیگر این مسائل شفاف سازی می شوند.»

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com