ایلنا: با تعطیلی کارخانه «نقره نخ» شیراز، ۷۰ کارگر بیکار شدند.

 

«نقره نخ» تعطیل شد/ بیکاری ۷۰ کارگر بدون دریافت ماه‌ها حقوق

کارگران به ایلنا گفته‌اند، پیش از تعطیلی کارخانه نقره نخ که در زمینه تولید انواع نخهای پنبه‌ای و پلی استر درکیلومتر ۱۵ جاده سپیدان شیراز فعالیت می‌کرد، حدود ۲۰۰ کارگر دائمی و قرارداد موقت در این کارخانه با سوابق کار متفاوت مشغول کار بودند که این تعداد تا هنگام تعطیلی کارخانه به مرور به حدود ۷۰ کارگر کاهش یافته بود.

کارگران می‌گویند دلیل تعطیلی این واحد تولیدی انباشت بدهی‌های مالی کارخانه به چند نهاد دولتی و خصوصی همچون اداره تامین اجتماعی، اداره گاز و برق و همچنین حقوق کارگران بوده است.

به گفته آنان، مشکلات کارخانه نقره نخ از سال ۹۱ زمانی آغاز شد که این واحد که زیر نظر سازمان توسعه صنایع ملی فعالیت می‌کرد در راستای اجرای اصل۴۴ قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار شد و سپس نتوانست حقوق کارگران خود را پرداخت کند.

طبق ادعای کارگران، معوقات حقوقی مجموع کارگران تا آذر سال ۹۱ به حدود ۱۳۰ میلیون تومان رسیده بود و پس از ان در سالهای ۹۲ و۹۳ این مطالبات به حدود ۵۰۰ میلیون رسیده است.

کارگران نقره نخ می‌گویند تعدادی از آنها برای دریافت مطالبات معوقه خود به اداره کار شیراز شکایت کرده‌اند و این اداره در چند مرحله حکم به توقیف اموال کارخانه داده و اخیرا کارگران تعدادی از این اموال را برای فروش به خارج از کارخانه انتقال داده‌اند. سایر کارگران که تا ۱۶ سال نیز سابقه کار دارند همچنان در وضعیت بلاتکلیفی به سر می‌برند چرا که به دلیل ایجاد فاصله در سوابق بیمه‌ایشان امکان دریافت مقرری بیمه بیکاری را ندارند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com