Mehdi-Fatemeh-Karoubi

همسر مهدی کروبی می‌گوید نه تنها در دولت حسن روحانی تغییری در وضعیت بازداشت خانگی همسرش به وجود نیامده که حتی مجریان “حصر” در دولت کنونی نسبت به دولت قبل “بی‌مسوولیت‌تر” هستند به طوری‌که برای حل «بدیهی‌ترین مسائل» نیز راهی وجود ندارد.

فاطمه کروبی در نامه‌ای به محمود علوی، وزیر اطلاعات دولت حسن روحانی که نسخه‌ای از آن روز یکشنبه (۱۳ اردیبهشت-۳ می) در وب‌سایت “سحام‌نیوز” منتشر شده، با اشاره به اجرای ۲۱ ماه از بازداشت خانگی رهبران “جنبش سبز” توسط وزارت اطلاعات دولت حسن روحانی، نوشته است: «بر خلاف تصور عموم، تغییر دولت نه تنها تغییری در روند اجرایی حصر ایجاد نکرد بلکه در عمل شاهد بی‌مسوولیتی بیشتری از سوی مجریان این حصر بوده و هستیم.»

خانم کروبی، “فقدان معیار قانونی و اجرایی” را “ویژگی” بازداشت خانگی همسرش دانسته و افزوده که در حال حاضر، «برخورداری محصورین از حقوق اولیه منوط شده به تصمیم افرادی که ماموران امنیتی از آنان با عنوان “مقامات بالا” نام می‌برند».

مقاماتی که به گفته‌ی فاطمه کروبی “ناشناخته” هستند و «هنوز باید در باب جزیی‌ترین مسائل درون حصر تصمیم بگیرند».

وی در پایان این نامه، با اشاره به وجود یک فرد “رابط” در دوران پیشین که «می‌توانست در باب مسائل جزیی تصمیم‌گیری کند و یا تصمیم مقامات تصمیم‌ساز را اعلام نماید»، از وزیر اطلاعات دولت روحانی پرسیده: «آیا بعد از ۲۱ ماه از زمان جلوس جناب‌عالی بر وزارت اطلاعات می‌توان انتظار اعمال معیار وزیر پیشین اطلاعات را داشت؟»

پایان دادن به بازداشت خانگی مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد که در حال حاضر پنجمین سال آن سپری می‌شود، یکی از مطالبات اصلی حامیان حسن روحانی از او در جریان مبارزاتش برای انتخاب شدن به سمت ریاست جمهوری اسلامی بود.

این خواسته در جریان شادی خیابانی حامیان روحانی پس از توافق اخیر هسته‌ای در لوزان سوییس نیز بار دیگر در قالب شعارهایی مطرح شد.

با این وجود، دولت روحانی نه تنها هیچ اقدام عملی در جهت برآورده ساختن این خواست انجام نداده که از سوی مخالفان اصول‌گرایش متهم است که با سکوت در این خصوص، حقیقت را به حامیانش نمی‌گوید.

در همین ارتباط، حمید رسایی، عضو مجلس شورای اسلامی، در جریان یک مناظره با صادق زیباکلام که روز ۱۷ فروردین (۶ اپریل) در “باشگاه خبرنگاران جوان” برگزار شد، گفت یکی از اعضای “شورای عالی امنیت ملی” که به بازداشت خانگی رهبران “جنبش سبز” رای داد، «شخص شخیص حسن روحانی بود».

او با بیان این‌که «آقای روحانی بعد از رسیدن به ریاست جمهوری تا به امروز حتی یک بار هم مساله‌ی رفع حصر را در شورای عالی امنیت ملی طرح نکرده است»، خطاب به وی گفت: «شما که اعتقاد به رفع حصر نداری و خودت به آن رای دادی، چرا اجازه می‌دهی که عده‌ای از این مساله کاسبی بکنند؟»

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com