«حسن روحانی» رییس جمهوری ایران، با بیان این‌که سهم مدارس غیردولتی در ایران ١٠ درصد است، تاکید کرد که باید مدارس آموزش و پرورش به تدریج و قدم به قدم از حالت دولتی بودن خارج شوند.

خبرگزاری دانشجویان ایران، «ایسنا»، روز دوشنبه چهاردهم اردیبهشت ماه، گزارش داده است که «حسن روحانی» رییس جمهوری ایران، با تاکید بر این‌که «باید مدارس آموزش و پرورش به‌تدریج و قدم به قدم از حالت دولتی بودن خارج شوند» گفت:‌ اکنون سهم مدارس غیردولتی ١٠ درصد است اما باید به ١٢ ، ١۵ و ٢٠ درصد برسد و در کنار آن آموزش را خرید خدمت کنیم.

روحانی در رابطه با طرح خرید خدمت گفته است: «می‌توان مدرسه را به جمعی مانند تعاونی معلمان واگذار کرد و تربیت ٢٠٠ تا ٣٠٠ دانش‌آموز را به آنها داد و آموزش و پرورش هدایت، نظارت و برنامه کلی را عهده دار باشد.»

وی در ادامه افزوده است: «اگر سرانه دانش‌آموز یک میلیون تومان باشد، با خرید خدمت این امکان وجود دارد که هزینه مثلا تا ٧٠٠ هزار تومان کاهش یابد اما با کیفیت بالاتر تربیت انجام شود.»

33

رییس جمهوری ایران در رابطه با اعتراضات اخیر معلمان در ایران نیز گفته است: «البته این دولت حق اعتراض را نیز همیشه برای تمام قشرها و اصناف محفوظ دانسته است و به رسمیت می‌شناسد. شما دیدید که امسال نخستین بار کارگرها به خیابان آمدند و تظاهرات و راهپیمایی کردند که در ده، پانزده سال اخیر سابقه نداشته است.»

روحانی همچنین گفته است: «من در مورد معلمان نیز حق اعتراض را به رسمیت می شناسم چون معلمان، آموزگار، استادان و بزرگان ما و مورد احترام همه ما هستند و ما هم می‌دانیم مشکلاتی داریم و آنها نیز می‌دانند ما مشکل داریم اما در عین حال این دولت در حد توانش به نظرم کار زیادی انجام داده است که شاید در حد مطلوب نباشد.»

وی افزوده است: «در شرایطی که ما کسری داریم و از سال گذشته قیمت نفت به نصف تقلیل پیدا کرد، در شرایطی که ما در تحریم هستیم، اما همه توان خود را به کار ربردیم تا بتوانیم به آموزش و پرورش ادای دین کنیم.»

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com