سایت محافظه‌کار «مشرق‌نیوز» از توزیع جزوه‌ای با عنوان «عصمت استراتژیک ولی فقیه» با هدف اثبات «عصمت» علی خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی در قم و تهران خبر داده است.

این سایت روز جمعه (۱۹ آبان) نوشته در این جزوه تلاش شده است «از باب قاعده لطف برای ولی فقیه جایگاه عصمت و مصون از خطا» در نظر گرفته شود.

«مشرق‌نیوز» اضافه کرده است: «مطرح کنندگان این مباحث اگرچه دارای سوابق انقلابی و چهره‌های متدینی هستند٬ اما طرح این مباحث در رسانه‌ها و مجالس عمومی بر خلاف مصالح کشور است.»

جزوه «عصمت استراتژیک ولی فقیه» برای نخستین بار ۱۴ فروردین ماه سال ۱۳۹۰ در وبلاگی به نام «بهار بیا» منتشر شد که در آن زمان در برخی سایت‌های محافظه‌کار نیز بازنشر شده بود.

در این جزوه٬ «عصمت استراتژیک ولی فقیه» به معنای مصون بودن ولی فقیه از اشتباه و خطای عمدی در امر مهمی همچون انتخاب رئیس جمهوری تفسیر شده است.

از زمان آغاز اعتراض‌های علنی به عملکرد علی خامنه‌ای (پس از انتخابات سال۸۸) گروهی از محافظه‌کاران در اقدامی بی‌سابقه وی را «امام» خوانده و حتی «معصوم» نیز می‌دانند.

محمدعلی رامین٬ معاون پیشین مطبوعاتی وزارت ارشاد نخستین مقامی بود که از آقای خامنه‌ای با عنوان «امام» یاد کرد و به رسانه‌ها نیز ابلاغ کرد باید از این لفظ در گزارش‌ها و اخبار خود استفاده کنند.

در سه سال گذشته دامنه تعریف‌ها و تمجید‌ها از رهبر جمهوری اسلامی به اندازه‌ای گسترش یافته که با اعتراض گروهی از محافظه‌کاران به خصوص سربازان «جنگ نرم» در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است.

از زمان اطلاق لفظ «امام» برای علی خامنه‌ای٬ انتقادهای هر چند کوچک از وی دیگر امکان‌پذیر نیست و منتقدان وی یا در زندان به‌سر می‌برند و یا بر اثر فشار‌ها سکوت کامل اختیار کرده‌اند.

۲۵ مهرماه نیز محمدتقی مصباح یزدی در سخنانی اطلاق لفظ «امام» برای علی خامنه‌ای را به معنای عصمت وی ندانسته و گفت: «در این روز‌ها امام به معنای پیشوا است که از جمله موارد آن مانند امام جماعت و امام جمعه» است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com