اعتصاب در هفت تپه

روز پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ همزمان با نود و پنجمین روز اعتصاب تعدادی از کارگران هفت تپه، که با تجمع در مقابل مدیریت شرکت دست به اعتراض برای احقاق حقوق خود زدند. گارد ویژه وارد محوطه ی شرکت شد.

به گزارش کانال تلگرامی مستقل هفت تپه، تجمع روز گذشته با حمله با سلاح سرد و فحاشی به کارگران توسط مسئول بازرسی شرکت- جافرپور که خواهرزاده رئیس دادگستری شوش است- همراه شده بود که موجب اعتراض کارگران و مردم منطقه شد.

به دستور جعفری چگنی و همراهی نظری دادستان برای مقابله با کارگران اعتصابی و حمایت از جافرپور و اراذل و اوباش وابسته به کارفرما، امروز یگان ویژه ضد شورش وارد شرکت شد تا با تجمع کارگران برخورد کند.
کارگران تجمع کننده که از همکاران غیرنیشکری بودند با هشیاری از ایجاد درگیری خودداری کردند و بدین ترتیب نود و پنجمین روز اعتصاب کارگران هفت تپه با حضور چهره خشونت آمیز حضور یگان ویژه همراه شد.

بنابر این گزارش مسئولینی که قول و وعده اجرای فوری خلع ید را داده بودند، مسئولینی که قول بازگشت به کار همکارن فصلی-غیرنیشکری را داده بودند همگی در سکوت کامل فرو رفته اند و در عوض اراذل اوباش با شمشر به کارگران حمله می کنند و یگان ویژه ضد شورش را برای اعتصاب شکنی به شرکت میفرستند.

مسئولین خوب بدانند که در هفت تپه، اعتصاب هرگز تمام نمیشود بلکه از حالت بسیار پر رنگ به مقدار کمرنگ تری به صورت موقت تغییر پیدا میکند اما به سرعت و دوباره سرباز میکند و به صورت تجمعات گسترده درون شهر ادامه پیدا میکند.

در پایان این گزارش آمده است: همکاران عزیز را به هشیاری و اتحاد هرچه بیشتر دعوت میکنیم. تنها راه تسریع در خلع ید این بخش خصوصی فاسد و اختلاسگر، تنها راه بازگشت به کار تمام همکاران اخراجی از بخش های مختلف، و احقاق تمامی حقوق معوقه ما، تنها و تنها احیای تجمعات و اعتصابات پرشمار و باشکوه است. ما برای پیگیری این مطالبات به هیچ وجه دست از اعتراض به شکل های مختلف برنخواهیم داشت!

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)