در ایران عده‌ای از هنرمندان و ورزشکاران و فعالان اجتماعی هم به “کمپین اعدام نکنید” پیوستند….

از جمله محمد رسول‌اف، فیلمساز ایرانی. آقای رسول‌اف که فیلمی هم درباره مجازات اعدام در ایران با عنوان “شیطان وجود ندارد” ساخته، دیشب در برنامه شصت دقیقه بی‌بی‌سی از همراهی خود با این درخواست جمعی گفت.

او گفت که ابتدا حرکت گروهی نبوده و فقط به عنوان یک شهروند و در “یک واکنش شخصی به این اخبار غم‌زده” توییت کرده است اما کم کم این درخواست به یک حرکت گروهی تبدیل شده است.

او گفت که خشم فروخورده و نارضایتی عمومی که ناشی از شیوه برخورد نهاد قدرت با مردم بوده باعث این حرکت جمعی شده است.

او هشدار داد که “اگر تصمیم گیران دستگاه قضایی این صدا را نشنوند، قطعا برایشان هزینه خواهد داشت.”
هنرمندان و ورزشکاران: سه معترض آبان ۹۸ را اعدام نکنید

تعدادی از هنرمدان و ورزشکاران شاخص و برجسته کشور نسبت به تایید خبر اعدام سه تن از معترضان حوادث آبان ۹۸ واکنش نشان دادند و با #اعدام_نکنید خواستار تغییر حکم و اعدام نشدن این سه نفر شدند. امیرحسین مرادی متولد خرداد ۷۳، سعید تمجیدی ۲۸ ساله و محمد رجبی هم متولد ۷۳ به جرم اخلال در نظم عمومی و آتش زدن اموال عمومی بازداشت و به اعدام محکوم شدند…

به گزارش دیدار نیوز؛ تعدادی از هنرمدان و ورزشکاران شاخص و برجسته کشور نسبت به تایید خبر اعدام سه تن از معترضان حوادث آبان ۹۸ واکنش نشان دادند و با #اعدام_نکنید خواستار تغییر حکم و اعدام نشدن این سه نفر شدند. امیرحسین مرادی متولد خرداد ۷۳، سعید تمجیدی ۲۸ ساله و محمد رجبی هم متولد ۷۳ به جرم اخلال در نظم عمومی و آتش زدن اموال عمومی بازداشت و به اعدام محکوم شدند.

علی کریمی بازیکن محبوب پرسپولیس، حسین ماهینی بازیکن سابق باشگاه پرسپولیس، الهام پاوه‌نژاد بازیگر تلویزیون و تئاتر، الهام کردا بازیگر تئاتر و سینما، صابر ابر بازیگر سینما و تلویزیون، محسن تنابنده بازیگر و نویسنده سریال پایتخت، نوید محمدزاده بازیگر سینما و تئاتر، رضا کیانیان بازیگر سینما، گلاب آدینه بازیگر سینما و تئاتر، یاس خواننده سبک رپ، هادی حجازی‌فر بازیگر سینما و تلویزیون، غزل شاکری بازیگر سینما، علی انصاریان بازیکن سابق پرسپولیس، علی شادمان بازیگر سینما و تلویزیون، پولاد کیمایی بازیگر سینما و فرزند مسعود کیمیایی، پدرام شریفی بازیگر سینما، ترانه علیدوستی بازیگر سینما و تئاتر، سهراب پورناظری آهنگساز، امیر جدیدی بازیگر سینما، مهناز افشار بازیگر سینما، حبیب رضایی بازیگر سینما و تئاتر، پرویز پرستویی بازیگر سینما و تلویزیون، اصغر فرهادی کارگردان برنده دو جایزه اسکار، شهاب حسینی بازیگر مطرح سینما و تلویزیون، پریناز ایزدیاز بازیگر سینما و تلویزیون و… از چهره‌های شاخصی بودند که به این خبر واکنش نشان دادند و به هشتگ اعدام نکنید پیوستند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)