رژیم جمهوری اسلامی که با فریب و دروغ حمایت از «کوخ نشینان» در مقابل «کاخ نشینان» سوار موج انقلاب شد، امروز همان مردم زحمتکش و جان به لب رسیده را رهبر رژیم فقها، «اشرار» و «دشمن» می نامد و حکم سرکوب شدید آنها را داده است.

حسن روحانی: دشمنان برای آشوب برنامه داشتند

رادیو زمانه: در حالی‌که فضای امنیتی شدید بر شهرهای ایران حاکم است و در برخی نقاط اعتراضات ادامه دارد، حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی چهارشنبه ۲۹ آبان در نشست هیئت دولت همچون رهبر جمهوری اسلامی از «پیروزی» بر معترضان سخن گفت.

روحانی در این جلسه گفت: «مردم ایران از یک آزمون تاریخی دیگر سربلند بیرون آمدند و با وجود مشکلات اقتصادی اجازه ندادند آب به آسیاب دشمن ریخته شود.»

تنها چند ساعت پیش از او، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی گفته بود: «دوستان و هم دشمنان بدانند ما در عرصه‌ جنگ نظامی و سیاسی و امنیتی دشمن را عقب زدیم؛ همین کارهای این چند روز کارهای امنیتی بود، مردمی که نبود.»

به‌گفته حسن روحانی «آشوب‌طلبان سازمان یافته، برنامه‌ریزی شده و مسلح بودند که کاملاً بر اساس برنامه طراحی شده از سوی ارتجاع منطقه، صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها اقدام کردند.»

اعتراضات سراسری در ایران در واکنش به افزایش ۳۰۰ درصدی نرخ بنزین جمعه ۲۴ آبان در اهواز آغاز شد و به سرعت به بیش از ۱۰۰ شهر بزرگ و کوچک ایران سرایت کرد و در پی آن اینترنت در ایران به‌طور کامل قطع شد. عفو بین‌الملل روز گذشته، سه‌شنبه ۲۸ آبان / ۱۹ نوامبر در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که بر اساس گزارش‌هایی که دریافت کرده است «دست‌کم ۱۰۶ معترض در ۲۱ شهر ایران کشته شده‌اند.»

دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز تأیید کرد که نیروهای سرکوبگر در مقابله با معترضان ایرانی از گلوله جنگی استفاده می‌کنند و نسبت به خشونت‌های اعمال‌شده از سوی نیروهای امنیتی ایران ابراز نگرانی کرد..

حسن روحانی در نشست هیئت دولت همچنین گفت: «در زمان مناسب درباره گزارش وزارت کشور از اغتشاشات اخیر توضیح داده شود.»‎

روحانی در حالی از تهیه گزارش وزارت کشور درباره اعتراضات مردمی سخن می‌گوید که با قطع کامل اینترنت و تهدید روزنامه‌نگاران و رسانه‌های داخل کشور در صورت انتشار مطالبی درباره این اعتراضات، هرگونه اطلاع‌رسانی مستقل در این زمینه عملاً ناممکن شده است.

نماینده مردم بهبهان: کاش نام این میدان را می‌گذاشتند نان‌آوران

بجای دست در جیب مردم کردن، جلوی بریز و بپاش‌ها را می‌گرفتید

به گزارش ایلنا، حبیب‌اله کشت‌زر، خطاب به رئیس‌جمهور: در شب میلاد پیامبر مهربانی(ص) این بود عیدی مردم! آنچه بر مردم گذشت بر اصحاب کهف نگذشته است. در جایگاه رئیس دولت و رئیس شورای عالی هماهنگی اقتصادی با کدامین اصل، نظرات نمایندگان مردم را در افزایش قیمت بنزین جویا نشدید و به آنها توجه نکردید؟.

این نماینده خطاب به رئیس‌جمهور، تصریح کرد: شمایی که ادعا دارید و بر سر مردم منت می‌گذارید که افزایش قیمت بنزین را ۵ سال به تاخیر انداخته اید، گزارش دهید در این ۵ سال تورم به کجا رسیده است؟ در برابر افزایش لجام گسیخته قیمت ها، حقوق کارگران و کارمندان چه میزان افزایش داشته است؟

وی افزود:‌ خوزستان روایت اوج نداری در عین دارایی است. نفت برای خوزستان برکت و فرصت نیست بلکه مصیبت است.میدان جدید نام آوران، فصل تلخ دیگری از داستان خوزستان است، داستانی که نامش برای خوزستان مانده و نامش برای دیگران. کاش نام این میدان را می‌گذاشتند نان‌آوران! وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش، اظهار کرد: یک مهر دیگر هم با بی‌مهری در اثر عدم تحقق و اجرای رتبه‌بندی معلمان ، تبدیل وضعیت فرهنگیان حق التدریسی که قولش را داده بودید گذشت. آقای وزیر عده‌ای از فرهنگیان حوزه انتخابیه بهبهان آرزوی دریافت مطالبات خود را به دیار باقی برده اند؛ آیا این وضعیت شایسته فرهنگیان بی‌ادعا و صبور است لذا باید پاسخگوی این وضعیت باشید.

ناجا: سرشاخه های ناآرامی های تهران بازداشت شدند

فرارو: فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری بسیاری از سرشاخه‌ها و لیدرهای اصلی ناآرامی‌های اخیر تهران خبر داد.

سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: با اقدامات انجام شده و تحقیقات پلیس بسیاری از سرشاخه‌ها و لیدرهای اصلی نا آرامی‌های چند روز اخیر در پایتخت شناسایی و دستگیر شده‌اند.

وی با بیان اینکه این افراد جزو اشرار و مخلان نظم عمومی محسوب شده و برخورد قاطعی با آنان می‌شود، خاطرنشان کرد: تعداد دیگری از عوامل اصلی این ناآرامی‌ها از سوی پلیس شناسایی شده و تحت تعقیب قرار دارند.

رحیمی افزود: خط قرمز پلیس تامین نظم و امنیت و آرامش مردم بوده و به هیچ عنوان به مخلان نظم، اشرار و اوباش اجازه برهم زنی نظم عمومی را نخواهیم داد.

تعطیلی دانشگاهها نشانه ترس رژیم

کلاس‌های دانشگاه شیراز تعطیل شد

شیراز- کلاس‌های دانشگاه شیراز طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۲۸ و ۲۹ آبان‌ماه تعطیل است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه شیراز، افزون بر تعطیلی کلاس‌های دانشگاه شیراز در بازه زمانی اعلام شده، همه امتحانات این هفته نیز تا اطلاع ثانوی لغو شده است.

این در حالیست که از ابتدای هفته جاری کلاس‌های دانشگاه شیراز تعطیل اعلام شده بود.

تعطیلی کلاس‌های پیام نور شیراز در دو روز آتی

ایسنا/فارس مدیر روابط عمومی دانشگاه پیام نور فارس اعلام کرد که کلاس‌های این دانشکاه در شیراز طی دو روز آتی تعطیل است.

ابراهیم اژدری مسئول ستاد اطلاع رسانی دانشگاه پیام نور استان فارس اعلام کرد: کلاسهای دانشجویان دانشگاه پیام نور شیراز در روزهای چهارشنبه ۲۹ آبان و پنجشنبه ۳۰ آبان ماه تعطیل است.

ابراهیم اژدری افزود: این تعطیلی منحصرا مربوط به کلاسهای آموزشی است و فرآیند اداری دانشگاه فعال خواهد بود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه پیام نور فارس، یادآور شد: زمان برگزاری امتحانات میان ترم لغو شده و همچنین تاریخ برگزاری کلاسهای جبرانی از طریق دانشگاه اطلاع رسانی خواهد شد.

دانشگاه صنعتی اصفهان تا روز شنبه تعطیل شد

دویچه وله: روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان روز دوشنبه اعلام کرد که این دانشگاه روزهای سه شنبه و چهارشنبه تعطیل خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر زمان آغاز مجدد فعالیت های آموزشی روز شنبه دوم آذر خواهد بود. کلاسهای درسی دانشگاه های صنعتی، دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحد نجف آباد و خوراسگان روز دوشنبه نیز تعطیل بود.

استان اصفهان از جمله استان هایی است که از روز جمعه صحنه حضور معترضان به افزایش قیمت بنزین بوده است.

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com