چطور هک نشویم؟

متاسفانه سرقت گوشی، تنها عاملی نیست که منجر به لو رفتن اطلاعات شما می‌شود. هکرها به شدت در کار خود پیشرفت کرده‌اند و می توانند بدون اینکه متوجه شوید، اطلاعات و عکس‌های شخصی شما را بدست بیاورند.

بهترین راه محافظت از حمله هکرها، استفاده از چندین لایه امنیتی است:

  1. برنامه‌های ضد ویروس نصب کنید: این برنامه‌ها در صورتی که ندانسته جاسوس افزار دانلود کنید به شما هشدار خواهد داد. جاسوس افزارها فایل‌ها، اطلاعاتی همچون رمزها و فعالیت‌های آنلاین شما را جمع آوری کرده و به هکر ارسال می کند.
  2. تنها برنامه های مورد اعتماد را دانلود کنید: اغلب برنامه های غیر رسمی، تروجان و بد افزار هستند. در صورتی که یک برنامه ویروسی وارد گوشی شما شود، به راحتی اجازه دسترسی به پیام‌ها و عکس های شما را به برنامه دیگری خواهد داد.
  3. به طور مرتب برنامه های خود را آپدیت کنید: معمولا آپدیت‌ها و پچ‌ها برای رفع ایرادات و نقطه ضعف های برنامه عرضه می شوند.
  4. از احراز هویت دو مرحله ای استفاده کنید: با فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای کار هکر ها را سخت می کنید.
  5. همیشه از VPN استفاده کنید: استفاده از VPN باعث می شود فایل های شما قبل از خروج از کامپیوتر رمز نگاری شود در نتیجه هرگز افراد مزاحم قابلیت مشاهده آن را نخواهند داشت.

تن به درخواست‌های ناگهانی ندهید:

درخواست‌های ناگهانی، مثل درخواست عکس های نامشروع و درخواست روابط جنسی، ممکن است برای همه اتفاق افتاده باشد. اما از این بابت LGBTQها بیشتر در معرض این درخواست‌ها قرار دارند.

برای مثال، همیشه سوالات خصوصی زیادی مربوط به دستگاه تناسلی یا تجربه روابط جنسی از ترنسجندرها پرسیده می شود یا حتی درخواست پرداخت هزینه برای رابطه جنسی بسیار متداول است. طبق تحقیقات به عمل آمده، پاسخ دهندگان بسیاری اعلام کرده اند که از آنها خواسته شده جهت افزایش اطلاعات  دیگران، بدن خود را در معرض دید آنها قرار دهند.

البته باید توجه داشت که تمامی درخواست‌ها به معنی آزار و اذیت نیست. برای مثال وقتی در برنامه های دوست یابی که افراد به هدف پیدا کردن شریک جنسی وارد آن شده اند، از شما درخواست رابطه جنسی شده باشد، لزوما هدف فرد آزار نیست و در این قبیل موارد، این شمایید که تصمیم گیرنده هستید.

در اینجا به برخی از اقداماتی که می‌توانید در موقعیت‌های ناراحت کننده و ناخواسته انجام دهید، اشاره می‌کنیم:

  • در صورتی که بخواهید به فرد مورد نظر تذکر دهید، برایش توضیح دهید که به چه علتی ناراحت شده‌اید و چرا این کار او اشتباه است. شاید در این صورت آنها متوجه رفتار غلط خود شده و به خاطر آن از شما معذرت خواهی کنند.
  • در صورتی که رفتار بی‌شرمانه طرف مقابل ادامه داشته باشد، می توانید به آنها تذکر دهید که در صورت عدم توقف رفتارهای مزاحمت آمیز، اکانت آنها را گزارش خواهید کرد. در اغلب موارد تنها یک تهدید برای رهایی از دست اراذل کافی است.
  • در صورتی که هیچ علاقه ای به جر و بحث ندارید، آنها را بلاک کنید.

بخش اول:

بخش دوم:

بخش سوم:

راهنمای کامل امنیت کوییرها در فضای مجازی (بخش سوم)

بخش چهارم:

راهنمای کامل امنیت کوییرها در فضای مجازی (بخش چهارم)

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com