ویسکی بدون یخ: ۲۹ بهمن، سالروز اعدام خسرو گلسرخی و کرامت‌الله دانشیان بود. فیلم محاکمه این دو در دادگاه نظامی حکومت شاه، از جمله معروف‌ترین اسناد تاریخی است که البته از تحریف مصون نمانده است و بارها دفاعیات آنها تحریف شده است. از سویی دیگر معمولن دفاعیات کرامت‌الله دانشیان هم کم‌تر دیده شده است.

گروه «منجنیق» به تازگی ویدئو کامل این محاکمه تاریخی را بر روی یوتوب قرار داده است و در زیر آن نوشته است:

« نسخه‌های موجود تصویری از دفاعیات خسرو گلسرخی که در فضای مجازی موجود است، همان نسخه‌ی کوتاه شده‌یی است که سیمای حکومت اسلامی چند سال پیش منتشر کرد. فایل صوتی و مکتوب این دفاعیات را البته می‌توان یافت. رفیق نازنینی این نسخه‌ی تصویری از دفاعیات خسرو گلسرخی و کرامت دانشیان را برای ما ارسال کرده است تا در سالگرد تیرباران آنها بتوانیم چنین کنیم که کرده‌ییم. یک خط از دفاعیات گلسرخی در فیلم موجود نیست و بخشی از دفاعیات در نسخه‌ی اولیه جا به جا شده بود. ترتیب زمانی دفاعیات را ادیت کردیم و تکه‌ها را به جای خود برگرداندیم»

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com