یک عده این‌جا جمعند فقط براى دزدى! البته مثل مار مدام در سایه وول مى‌خورند، محال است با لایک و درج کامنت زیر پستى خودشان را لو بدهند؛ اما، دائم این‌جا مى‌پلکند و سگ بسته‌اند ببینند چیز تازه چه رو مى‌کنم تا روى هوا قاب بزنند. یک مشت آدم جلف و بى‌معنا که استادند همه چى را لوث و لوس کنند. یکى مى‌گفت از وقتى که رمان مى‌نویسى و داستانگایى را علنى کردى موجت خیلى از شاعرها را برداشته و یک شبه نویسنده کرده!
حالا من خودم را زدم به کرى، به کورى، شما دیگر شورش را در نیاورید! سال‌هاست که یک عده از من مى‌زنند! به درک! آن‌قدر بزنند که از کمر بی‌افتند. این روزها وقاحت به حدى رسیده که با مال ما دختربازى هم مى‌کنند. کر و کور کم بود، حالا انگار چون دوریم، لوریم! یک شعر، یک مطلب‌مان را مى‌گذارند بى اسم، بعد هم کلى صدانازک، زیر پست‌ها قربان صدقه‌شان مى‌رود، اما جاى این‌که بیایند بنویسند مال خودشان نیست، با ابرازِ علاقه¬ها لاس خشکه هم مى‌زنند جاى مؤلف، انگار ما قاقیم!
دیشب یکى از رفقا تماس گرفت و خبر داد فلانى یکى از مطالب اخیر تو را عینهو برداشته تنها یکى دو فحش آبدار و چند جاى تندش را حذف کرده و در فیسبوک و در اینستاگرامش منتشر کرده است؛ اول باور نکردم؛ به نظر شاعر خوش نام و اسم و رسم‌دارى مى‌آمد، تا این‌که رفتم در صفحاتش و دیدم به، چه گندى هم زده! بلافاصله شماره‌اش را از همان رفیق گرفتم و زنگ زدم، وقتى فهمید براى چه تماس گرفتم به تته پته افتاد و از جان پسر گرفته تا زن و مادرش قسم خورد و لابه کرد که نمى‌دانسته مطلب مال من است و آدرس صفحه‌اى را داد که متن را از آن‌جا کش رفته بود، گفتم مگر مى‌شود تو بعد از این‌همه سال که مرا مى‌خوانى لحن و زبان و فکرهاى تابلوى مرا نشناسى؟ اما هم‌زمان که داشتم تند مى‌شدم سرى هم به لینکى که داده بود زدم، دیدم که واویلا! یکى از شماها که حرف حساب سرش نمى‌شود، باز آمده متنم را زیر عکسى مزخرف گذاشته؛ مرا هم کنار چهارده نفر تگ کرده، بعد این راهزن هم که از مطلب خوشش آمده بوده، دیده نویسنده خرده پاست و یک‌کاره دوکوچى ملاخورش کرده!
بارها اخطار دادم و حالا براى آخرین بار تکرارش مى‌کنم، اگر خواستید هر کدام از مطالبم را منتشر کنید حتمن و قطعن بنویسید کار کی‌ست و فقط تگ نکنید! اگر هم جرات نداشتید اسم بیاورید اساسن بى‌خیال مطلب شوید تا هم خود کمرى نشوید هم براى دزد جماعت خوراک مفت درست نکنید.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com