اعدام یا کشتن نوید افکاری در زیر شکنجه در شرایط موجود چه سودی برای نظام ایران در پی دارد به جز کسب منفوریت هر چه بیشتر برای آن در داخل و خارج؟

چرا نظام در شرایط دشوار کنونی باید دست به چنین کار نامعقول و احمقانه ایی بزند؟ این کار چه توجیه عقلانی و منطقی ایی دارد؟

بدنبال این اعدام سفر ظریف به سه کشور اروپایی لغو شد و این یک پیروزی بزرگ برای ترامپ جهت چکاندن مکانیسم ماشه بر علیه ایران در آستانه انتخابات سرنوشت ساز امریکا است.

همان کسی که احمدی نژاد را در چشم رهبر ایران محبوب و نظرات انها را به هم  نزدیک و هاشمی و موسوی و کروبی و خاتمی را از او دور و در چشم او منفور کرد؛

همان کسی که در زمان انتخابات امریکا دستور شلیک موشکهای نمایشی ایران با شعار مرگ بر اسراییل را صادر کرد تا ترامپ در کمپین انتخاباتی اش با شعار خروج از برجام پیروز شود؛

همان‌ کسی که دستور آتش زدن سفارت عربستان را پس از برجام داد تا جنگ نیابتی بین دو کشور در سراسر خاورمیانه شعله ور گردد تا به این بهانه اعراب از ترس دشمنی ایران دشمن دیرینه خود اسرائیل را به رسمیت بشناسند و عربستان با عقد قراردادهای وسوسه انگیز ترامپ را تشویق به خروج از برجام کند؛

همان کسی که دستور شلیک موشک به تاسیسات نفتی عربستان و هواپیمای مسافری اوکراین را صادر کرد؛

همان شخص هم می تواند دستور کشتن نوید افکاری در زیر شکنجه در شرایط حساس و سرنوشت ساز کنونی را بدون دستور مقامات مافوق صادر کرده باشد.

کشتن یا اعدام‌ نوید افکاری؛ افکار عمومی داخل و خارج را بر علیه رهبری و نظام ایران بسیج کرده و راه برای ترامپ جهت فعال کردن مکانیسم‌ ماشه بدون مخالفت جدی اروپاییها و مقدمات  پیروزی او در انتخابات امریکا را فراهم کرده است.

آیا می توان باور کرد که همه این دستورات از سوی رهبر ایران صادر و یا با موافقت او انجام شده باشد؟ اگر آری، با چه هدف و انگیزه ایی؟

و اگر نه. پس باید باور کرد که جمهوری اسلامی رهبری پنهان   به جز رهبر کنونی دارد که در پس وی و در سایه و پشت پرده پنهان شده و همه فرامین از جانب او و به نام رهبر روی  صحنه صادر می شود.

اگر این فرضیه درست باشد پس باید باور کرد که در ایران به جای دو دولت، سه دولت وجود دارد.

دولتی آشکار که هیچکاره است و مسئولیتش با رئیس جمهور است.

و دولتی پنهان که فکر می کند همه کاره است ولی در واقع کاره ایی نیست و مسئولیتش با رهبر است

و دولتی پنهان در دل دولت پنهان که همه کاره است و از خارج خط می گیرد و به رهبر خط می دهد‌ و با اقدامات خودسرانه و‌ آتش به اختیار خود او را در برابر کارهای انجام شده قرار داده و از او سلب اختیار می کند. رهبر پنهان و در سایه ایران کیست؟

حسین ارغوانى/سحام نیوز

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)