در چند ماه گذشته نمونه‌های متعددی از فشار به خانواده قربانیانی مثل کشته‌شدگان آبان۹۸، کولبران کرد، یا مسافران پرواز۷۵۲ برای گرفتن مصاحبه تلویزیونی مشاهده شده و در مواردی که خانواده‌ها بر احقاق حق خود پافشاری کردند (مثل مورد خانواده پویا بختیاری) آن‌ها توسط ماموران امنیتی دستگیر و به زندان منتقل شده‌اند…/

*****

همسر «نرگس محمدی» می‌گوید دادستان زنجان به مادر او گفته است که دخترش بر اثر «خودزنی» دچار جراحت شده و از او خواسته است تا در برابر دوربین فیلمبرداری این ادعا را تکرار کند. نرگس محمدی نایب رئیس و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر هنگام تبعید غیرقانونی به زنجان، توسط رئیس زندان اوین و ماموران امنیتی مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته بود. حالا مادر او هنگام مراجعه به دادستان برای گرفتن گزارش پزشکی قانونی زنجان از ضرب و جرح خانم محمدی، با فشار و تهدید دادستان مواجه شده است.

«تقی رحمانی» می‌گوید: «دادستان زنجان با کتمان واقعه و اتهام‌زنی به نرگس، او را دروغگو خوانده و گفته خودزنی کرده است. بعد به مادر نرگس محمدی پیشنهاد کرده که جلوی دوربین فیلم‌برداری همین ادعای دادستانی را تکرار کند تا ضبط شود. مادر نرگس گفته که: من کبودی بدن او را دیدم و انگشتان زخمی‌اش را هم مشاهده کردم، دختر من دروغ گو نیست. دادستان زنجان در برابر پاسخ مادر نرگس گفته است: من با شما کاری ندارم.»

در چند ماه گذشته نمونه‌های متعددی از فشار به خانواده قربانیانی مثل کشته‌شدگان آبان۹۸، کولبران کرد، یا مسافران پرواز۷۵۲ برای گرفتن مصاحبه تلویزیونی مشاهده شده و در مواردی که خانواده‌ها بر احقاق حق خود پافشاری کردند (مثل مورد خانواده پویا بختیاری) آن‌ها توسط ماموران امنیتی دستگیر و به زندان منتقل شده‌اند.

کانون مدافعان حقوق بشر
۲۵ دیماه ۹۸

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)