Movahedi-Kermani-TabaTabaNejad“امام‌جمعه” تهران می‌گوید «انقلابی بودن» و «پیرو ولایت و رهبری بودن» از جمله ملاک‌های انتخاب همسر در اسلام است.

به گزارش خبرگزاری “ایسنا”، محمدعلی موحدی کرمانی در نمازجمعه روز ۲۰ شهریور (۱۱ سپتامبر) گفت: «محور انتخاب همسر در اسلام، داشتن ایمان، خداشناسی، پایبندی به دین، ترس از ظلم،‌ رعایت حقوق، انقلابی بودن، و پیرو ولایت و رهبری بودن است. البته اگر موارد دیگر مثل زیبایی و پول و مقام هم باشد بد نیست.»

آقای موحدی کرمانی در عین حال از این‌که «افرادی ملاک انتخاب همسر را فقط پول و زیبایی می‌دانند» ابراز تاسف کرد و افزود «به همین دلیل طلاق زیاد شده است».

او با اشاره به ثبت روزانه ۵۰۰ طلاق در کشور، اضافه کرد: «از هر ۴ ازدواج یکی به طلاق منجر می‌شود و در هر سه دقیقه و چهل و پنج ثانیه یک جدایی در خانواده رخ می‌دهد. چون محور زندگی، مسائل مادی و لذات شده است. حتی طلاق توافق اتفاق می‌افتد. در حالی که زوجین باید از هوسرانی و کم‌حوصلگی در زندگی بپرهیزند.»

هم‌زمان در اصفهان، یوسف‌ طباطبایی‌نژاد، امام‌جمعه‌ی این شهر از زنان خواست اولویت نخست اشتغال را به مردان بدهند و خود «با وقار» در خانه «خانمی» کنند.

به گزارش خبرگاری “ایسنا”، آقای طباطبایی‌نژاد در نمازجمعه روز ۲۰ شهریور (۱۱ سپتامبر) اصفهان خطاب به زنان گفت: «در اسلام وظیفه نان‌آوری به مردان محول شده است نه زنان. بگذارید مردان در اولویت نخست به مشاغل مختلف راه پیدا کنند و تنها در چنین شرایطی است که توان ازدواج با شما را خواهند یافت و شما نیز می‌توانید با وقار در خانه‌های مستقل خود و همسران‌تان خانمی کنید.»

وی با قابل تامل خواندن «اصرار زنان برای کار کردن در هر شرایطی»، افزود: «اگر بنا است زنی به عنوان مهماندار هواپیما زباله جمع کند آیا بهتر نیست که در خانه و کاشانه شخصی خود و همسرش این کار را انجام دهد.»

امام‌جمعه اصفهان با اذعان به این‌که سخنانش «به مذاق زنانی که خود را برای ورود به انتخابات مجلس شورای اسلامی آماده می‌کنند، خوش نخواهد آمد»، خاطرنشان کرد «بخشی از مشکلات جامعه ایران ناشی از عدم اولویت‌بخشی حکومت به مردان در مساله استخدام‌ها است».

او گفت: «جامعه به زنان پرشک، پرستار، معلم و استاد دانشگاه نیازمند است، اما آن زن راننده بیابان که پشت فرمان تریلی در جاده‌های ناامن می‌نشیند کار اشتباهی می‌کند.»

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com