بِسْم الله الرحمن الرحیم
همدلان و همراهان عزیز

Ezzat-taheri-saham-news-e1440084726479

ضمن تشکر و قدردانى از تک تک شما به خاطر عشق و محبتى که به عزیزمان آقاى محمدعلى طاهرى داشته‌اید به اطلاع شما بزرگواران می‌رسانیم آقاى طاهرى که از ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ تا اکنون به‌عنوان «زندانى عقیدتى» در بند ۲- الف زندان اوین به سر مى‌برند. در هفتم مرداد ۱۳۹۴ شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب حکم اعدام براى ایشان به اتهام واهى افساد فى الارض صادرکرد.

mohamd-ali_taheri_kampain.info_-500x330

(آقای طاهری) از پنج‌شنبه ۲۲ مرداد(هشتمین روز اعتصاب غذا) به دلایل زیر در اعتصاب غذاى تر هستند:

۱- عدم ابلاغ و ارایه رأى دادگاه به ایشان،
۲- عدم رسیدگى عادلانه ودلایل ومدارک موجود،
۳- صدور حکم بر أساس اتهامات دروغین سپاه نه بر اساس عدالت و استدلال حقوقى و قانونى،

آقاى طاهرى اعلام کردند این اعتصاب غذا را نخواهد شکست تا آن‌که به وضعیت ایشان در دادگاه بى‌طرف بررسى شود.

امروز وکلاى آقاى طاهرى لایحه فرجام‌خواهى را به دادگاه انقلاب آرائه کردند تا در دیوان‌ عدالت(دیوان عالی) کشور مورد بررسى قرارگیرد.

وکلاى آقاى طاهرى و خانواده ما امیدواریم که دست اندرکاران قوه قضائیه در دادگاه بى‌طرف به این پرونده رسیدگى کنند و در آن‌صورت خواهند دید رأى منصفانه برائت کامل است نه چیز دیگرى، چرا که هیچ‌یک از اتهامات مطرح شده متوجه آقاى طاهری نیست و در واقع هیچ جرمی واقع نشده است.

خانواده استاد محمدعلى طاهرى

لازم به ذکر است محمدعلی طاهری، زندانی عقیدتی، پس از دو دوره بازداشت موقت در سال ۱۳۸۹، از تاریخ ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ در زندان به سر می‌برد.

محمدعلی طاهری بنیان‌گذار شیوه معنوی عرفان حلقه و دو طب مکمل فرادرمانی و سایمنتولوژی است که درحال حاضر در حال گذراندن پنجمین سال محکومیت خود است. وی که پیش از این به اتهام توهین به مقدسات به ۵ سال حبس محکوم شده بود در دادگاهی که در اردیبهشت ۱۳۹۴ تشکیل شد، این‌بار به اتهام افساد فی‌الارض به اعدام محکوم شده است.

آقای طاهری در نامه‌ای خطاب به احمد شهید که در تیرماه ۱۳۹۳ توسط «سحام»، منتشر گردید اعلام کرد: «بازجویان و بازپرس‌ها» او را با «اعمال فشار و شکنجه روانی» به «اعترافات ساختگی» وادار کردند.

او هم‌چنین گفت که به علت شکنجه‌های وارد شده بر خود در دوران بازداشت، چهار بار اقدام به خودکشی و دو بار اعتصاب غذا کرده است. در این راستا سازمان ملل متحد در دو بیانیه جداگانه از سوی «زید رعدالحسین» و «احمد شهید»، صدور مجازات اعدام برای «محمدعلی طاهری» زندانی عقیدتی در ایران را محکوم و خواستار توقف فوری این حکم شد.

احمد شهید در بیانیه‌ای خواهان توقف فوری حکم اعدام محمد علی طاهری شد. وی اعلام کرد «به زندان انداختن و صدور حکم اعدام برای یک فرد به دلیل بهره‌برداری از حقوق خود در چارچوب آزادی‌های مذهب و بیان، غیرقابل قبول و نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.»

از سوی دیگر زید رعدالحسین، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای به تاریخ ۱۴ مردادماه (۵ آگوست) خواستار «رفع فوری اتهامات علیه طاهری و آزادی بی‌قیدوشرط او شد». در بخشی از این بیانیه آمده است: «من از دولتمردان ایران می‌خواهم فوری اتهام‌های طاهری را لغو و آزادی بی قید و شرط او را تضمین کنند. محکوم کردن فرد به اعدام به خاطر به کارگیریِ صلح آمیز آزادی بیان، دین یا اعتقاد بی عدالتی مطلق و نقض آشکار حقوق بین‌المللی حقوق بشر است.»

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com