Nourizad-Maleki-Protest-Lastik-Dena-11

شماری از فعالان سیاسی و حقوق بشر، و نیز خانواده‌های زندانیان سیاسی، در سه هفته‌ی گذشته، صبح روزهای دوشنبه در مقابل ساختمان لاستیک دنا در میدان ونک تهران، تحصن‌های اعتراضی برگزار کرده‌اند.

محمد ملکی، محمد نوری‌زاد، گوهر عشقی، خانواده سعید زینالی، و خانواده امید علی‌شناس، از جمله افرادی هستند که در این تحصن‌های اعتراضی شرکت دارند.

علت انتخاب ساختمان لاستیک “دنا” از سوی تحصن‌کنندگان، تعلق آن به محمد یزدی، رییس کنونی “مجلس خبرگان” و رییس اسبق قوه قضاییه جمهوری اسلامی است.

دکتر محمد ملکی، نخستین رییس دانشگاه تهران بعد از انقلاب بهمن ۵۷ درباره‌ی علت حضور خود در این تحصن هفتگی به وب‌سایت “هرانا” می‌گوید: «این تحصن هم در اعتراض به ممنوع‌الخروج بودنم است و هم باز پس ندادن اموالی که موقع بازداشت توقیف کرده بودند مثل صد جلد کتاب، موبایل، کامپیوتر و امثال آن که هرچقدر تا کنون پیگیری کردیم بی‌فایده بوده است.»

آقای ملکی با بیان این‌که «ممنوع‌الخروجی‌اش از سوی سپاه پاسداران صورت گرفته»، اضافه می‌کند: «چاره‌ای جز تحصن پیدا نکردیم و تا وقتی به حق‌مان نرسیم این کار را ادامه خواهیم داد.»

او انتخاب ساختمان “لاستیک دنا” به عنوان محل برگزاری این تحصن را نیز این‌گونه توضیح می‌دهد: «این ساختمان قبلا لاستیک‌سازی بود و طی یک روند عجیب تعلق گرفت به شیخ محمد یزدی. ما که بخشی از اعتراض‌مان به چپاول اموال بود اینجا را انتخاب کردیم که یک اشاره‌ای هم به این چپاولگری‌ها داشته باشیم.»

وی در پایان با تاکید بر این‌که «این یک اعتراض شخصی نیست»، می‌گوید: «افراد زیادی هستند که یا ممنوع‌الخروجند یا به شیوه مشابه حقوق‌شان ضایع شده است. این اعتراض مسالمت‌آمیز می‌تواند اعتراض از سوی همه کسانی باشد که به طرق مختلف حقوق‌شان از سوی صاحبان قدرت نقض شده است.»

———————————–

تصاویر از صفحه فیسبوک محمد نوری زاد انتخاب شده‌اند.

روایت آقای نوری‌زاد از تازه‌ترین تحصن این گروه در روز دوشنبه (۵ مرداد-۲۷ جولای) را می‌توانید دراین‌جا بخوانید.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com