ابراهیم یزدی، دبیرکل نهضت آزادی ایران در نامه‌ای به حسن روحانی، رییس‌جمهوری ایران، حصول توافق هسته‌ای را تبریک گفت و این موفقیت را حاصل اجماع تصمیم‌سازان ایران دانست.

به گزارش میزان خبر، ابراهیم یزدی در نامه‌ای به حسن روحانی، این توافق را گام اول برای حل مشکلات اقتصادی قلمداد کرد و از رییس جمهوری ایران خواست تا با جذب نظر مقامات تصمیم‌ساز کشور مقدمات تغییر فضای سیاسی و آزادی زندانیان سیاسی و رفع حصر اقدام کند.

وی افزوده است: «اکنون زمان مذاکره ملی برای حل مسایل داخلی و دستیابی به وفاق ملی فرا رسیده است.»

Ebrahim_Yazdi

متن این نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر حسن روحانی  ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و آرزوی قبولی طاعات در ماه مبارک رمضان

حصول توافق در مذاکرات هسته‌ای بی‌تردید پیروزی بزرگی برای کشورمان محسوب می شود. ما این پیروزی را به جنابعالی و همکارانتان، آقایان دکتر جواد ظریف، دکتر صالحی و سایر اعضای گروه مذاکره کنندگان، که با درایت و شایستگی قابل تحسینی انجام وظیفه کرده‌اند، تبریک می‌گوئیم. این موفقیت میسر نمی‌شد اگر دولت جنابعالی اجماع نظر تصمیم سازان کشور را برای حل این بحران بدست نمی‌آوردید.

این توافق گام اول در راه حل مشکلات اقتصادی مزمنی است که گریبانگیرمردم، بخصوص طبقات زحمتکش و کم درآمد جامعه شده است. اکنون زمان مذاکره ملی برای حل مسایل داخلی و دستیابی به وفاق ملی فرا رسیده است.

اکنون انتظارعمومی  این است که دولت اعتدال و امید بتواند با خردورزی اجماع نظرمقامات تصمیم ساز را برای تغییر فضای سیاسی کشور، آزادی زندانیان سیاسی و رفع حصرها فراهم آورد. تا همزمان با رفع تحریم ها و گشایش مالی، راه برای جذب سرمایه ها و کاهش رکود وایجاد اشتغال گام های اولیه برای توسعه پایداربرداشته شود.

با احترام

ابراهیم یزدی

تهران ۲۳ تیر ماه ۱۳۹۴

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com