عباس معروفی – مجله گردون پس از پانزده سال سرانجام به دو صورت کاغذی و اینترنتی انتشار می یابد. قرار بود سال پیش این مجله منتشر شود، دومِین سایت را هم به نام “گردون مگزین” خریدیم، ولی به خاطر مسائل و مشکلات شخصی انتشارش یک سال به تعویق افتاد. یک سال متوقف شدم اما چیزهایی آموختم که قیمتی ترین دستاورد عمرم من است، و از داشتن این تجربه به خودم می بالم.

با توجه به معنای “توقف بیجا ممنوع” و با توجه به رنگارنگی افق، راهی جز انتشار مجله گردون نمی ماند. بنابرین از نوروز امسال منتظر انتشار بی وقفه سومین دوره ماهنامه گردون در قطع رقعی باشید.

در سفرهایی که داشتم با همکارم حسن زرهی سازماندهی آن را انجام دادیم، و به این نتیجه رسیدیم که: برلین و تورنتو پایگاه هر دو صورت انتشار است. همچنین مجله اینترنتی گردون یک سایت مولتی مدیا خواهد بود که یک ماه پس از انتشار کاغذی هر شماره، مجله را به خوانندگانش عرضه می کند.

این مجله به صورت ویژه نامه منتشر می شود. هر شماره ویژه ی شخص یا موضوعی خواهد بود. نخستین شماره مجله گردون ویژه “ابراهیم گلستان” است، که به مناسبت نودمین سال تولد این نویسنده و فیلمساز و روشنفکر دوران ساز، اول قدم گردون با او آعاز می شود.

شماره دوم “شکوفایی اقتصادی ایرانیان در غربت”، شماره سوم ویژه “سیمین بهبهانی”، و شماره چهارم “داستان های ماندگار در تبعید”، شماره پنجم به زودی اعلام خواهد شد. ضمناً هر سال یک شماره ویژه “ناگفته های تاریخ ایران”، زیر نظر (سردبیر مهمان) دکتر پژمان دیلمی انتشار می یابد.

مجله گردون «فرهنگی، ادبی، هنری» است، و در بخش “عکس خبر گفتگو”، فقط خبرهای فرهنگی پوشش داده خواهد شد. سایت گردون با متن، صدا، و تصویر ساخته می شود.

این مجله در سازمان نشر گردون برلین – تورنتو با سرمایه شخصی منتشر می شود.

مدیر مسئول: عباس معروفی

سردبیران: حسن زرهی، عباس معروفی

مدیر داخلی: مهسا ماهان

گرافیک: مهدی پوریان

نویسندگان و نیز روزنامه نگاران برجسته همکاران ما خواهند بود. نویسندگانی که برای شماره نخست، یعنی “ویژه ابراهیم گلستان” نقد یا مقاله ای دارند می توانند برای عباس معروفی یا حسن زرهی ارسال کنند. مسلماً حق انتخاب و ویرایش مطلب به عهده سردبیران است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com