نمایشگاه تازه ترین مجسمه های «یاسمین سینایی» با عنوان «کوچه  برلن» که این روزها در «گالری سیحون» برپا شد  در هفته نخست برپائیش توانست تمامی مجسمه ها را به فروش برساند.
به گزارش ماه مهر، در«کوچه برلن» یاسمین سینایی ،تم اصلی «عروس» است و درآن شش مجسمه در ابعاد بسیار بزرگ (تقریبا هم قد انسان ها) ارابه شده اند که از سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت داشتند و همگی در هفته نخست این نمایشگاه به فروش رسیدند . این چهاردهمین نمایشگاه انفرادی سینایی مجسمه ساز محسوب می شود،او در فاصله سال های ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۷ در ایران و کشورهایی نظیر پرتقال ،امارات و قطر نمایشگاه های درخور توجهی برپا کرده است که در این میان نمایشگاههای موضوعی جذابی نظیر «آوازهای سکوت»،«سایه ها»،«عاشقانه ها» ،«اسرار حوا» و «زنان عاشق» بسیار مورد توجه قرار گرفت . اینک «کوچه برلن» سینایی در گالری سیحون همچنان رویکرد زنانه این مجسمه ساز صاحب سبک را تثبیت نموده است؛زنان او عین اینکه عروس هستند همچنان غمگین اند و این اندوه درونی را در چشمانشان بازتاب می دهند،زنانی که با تکنیک منحصر به فرد «سینایی» و «پاپیه ماشه»خاص او لباس های فاخر و آرایش های طنازانه دارند اما تقریبا هیچ یک از آنها سرخوش و شادان به نظر نمی رسند . یاسمین سینایی این نمایشگاه را در نوشتار بروشور نمایشگاهش به چهار فصل «کوچه برلن» ،عروس ،عروسک و هنرمند تقسیم کرده است و در هریک از آنها نگاه نوستالژیک و گاه حتی تراژیک خود را به مقوله عروس شدن بازتاب داده که در این میان حتی از نقد لباس عروس های موجود در ایران و عدم وجود «لباس عروس های ایرانی » نیز غافل نمانده است. «کوچه برلن» را «ویدئو آرت » ساخته «مسیح پارسایی» همراهی می کند که فرزند یاسمین سینایی ست و سه سالی ست در مجارستان در رشته فیلمسازی تحصیل می کند .

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com