عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه قیمت هرکیلوگرم سیب زمینی به ۲۰۰ ، پیاز ۷۰ و گوجه فرنگی ۱۰۰ تومان کاهش یافته است، گفت: کشاورزان خوزستانی برای پرداخت مطالبات خود مجبوربه فروش ماشین، تراکتور، زمین‌های کشاورزی و خانه خود شده اند.

عباس پاپی‌زاده بالنگان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی تسنیم، افزود: هرکیلو‌گرم گوجه فرنگی از کشاورزان خوزستانی ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان، پیاز ۷۰ تا ۲۰۰ تومان و سیب زمینی نیز ۲۰۰ تا ۲۵۰ تومان خریداری می‌شود.

سخنگوی سابق کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشاورران در حال ورشکستگی هستند، ادامه داد:کشاورزان منطقه در وضعیت نا مناسبی به سرمی‌برند و برای پرداخت مطالبات خود مجبوربه فروش ماشین، تراکتور، زمین‌های کشاورزی و خانه خود شده‌اند.
وی با بیان اینکه هزینه‌های حمل و نقل و برداشت سه محصول گوجه سیب زمینی و پیاز بیشتر از قیمت خرید آن شده است، تصریح کرد: دولت تا به امروز اقدامی برای خرید تضمینی این دسته محصولات کشاورزی نکرده و محصول کشاورزان روی زمین باقی مانده است.
پاپی‌زاده بالنگان تاکید کرد: برخی از کشاورزان راهکار را در شخم محصولات کشاورزی تولید شده دیده‌اند که این امر به معنی هدر رفتن سرمایه‌های ملی است.
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حداقل کاری که دولت در این زمینه می‌تواند انجام دهد خرید تضمینی این محصولات و نگهداری آنها در سردخانه است تا در زمانی که کمبود این محصولات در بازار احساس شد به جای واردات اقدام به بازار تزریق شود.
وی گفت: این موضوعات را چنیدن بار از مسئولان دولتی پیگیری و به اطلاع وزیر و معاون معاون وی رسیده شده، ولی نتیجه‌ای در بر نداشته است.
پاپی زاده بالنگان در پایان اظهار داشت: مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه قول همکاری داده‌اند اما تا به امروز در مرحله اجرا ورود نکرده اند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com