Farhang-Sharif

یک روزنامه‌نگار حوزه‌ی موسیقی در ایران می‌گوید “فرهنگ شریف” استاد قدیمی تار در ماه‌های گذشته بدون هیچ حمایتی با بیماری دست و پنجه نرم کرده و برای تامین هزینه‌های بیماری‌اش مجبور شده یکی از سازهایش را بفروشد.

به نوشته‌ی خبرگزاری “ایسنا”، فروغ بهمن‌پور که در نشست منتقدان “خانه‌ موسیقی” سخن می‌گفت، با بیان این‌که «فرهنگ شریف مدتی هم در کما بوده»، اظهار داشت: «ایشان برای بیمه مشکل داشت و در نهایت، این استاد بزرگ مجبور شد برای تأمین هزینه‌های بیماری خود یکی از سازهایش را بفروشد. متأسفانه هیچ مسوولی از هنرمندان پیشکسوت حمایت نمی‌کند.»

خانم بهمن‌پور سپس در انتقادی شدید از “خانه موسیقی” اضافه کرد: «می‌خواهم در این مراسم اعلام کنم، اگر خدای نکرده اتفاقی برای استاد فرهنگ شریف بیفتد و ایشان از دنیا بروند،‌ اعضای خانه‌ موسیقی حق ندارند بالای سر پیکر ایشان بیایند و از خودشان و سایر آقایان مسوول تشکر کنند.»

فرهنگ شریف ۸۴ ساله از جمله استادان صاحب سبک تار ایران به شمار می‌رود. او نوازندگی تار را از ۴ سالگی نزد استادان بنام آن زمان، عبدالحسین شهبازی و مرتضی نی‌داوود فرا گرفت و در ۱۲ سالگی، نخستین تک‌نوازی خود را به صورت زنده در رادیو اجرا کرد.

این استاد چیره‌دست موسیقی ایرانی در بیش از هفت دهه فعالیت هنری خود، با خوانندگان مطرحی چون محمدرضا شجریان، ایرج، و اکبر گلپایگانی (گلپا) هم‌کاری کرده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com