حمید بابایی، دانشجوی مقطع دکترای دانشگاه لی‌یژ بلژیک، بعد از انتقال به زندان رجایی‌شهر از دسترسی به کتاب‌های علمی خود نیز محروم مانده است.

دادستانی تهران با صدور بخش‌نامه‌ای، دسترسی زندانیان سیاسی زندان رجایی‌شهر کرج به کتاب‌خانه‌ و بخش فرهنگی این زندان را ممنوع کرد.

به گزارش “تقاطع”، مسوولان زندان رجایی‌شهر از روز یکشنبه (۱۷ خرداد-۷ ژوئن) با استناد به این بخشنامه، از ورود زندانیان سیاسی به کتابخانه این زندان جلوگیری کرده‌اند.

اعمال این محدودیت جدید بر زندانیان سیاسی رجایی‌شهر در حالی صورت می‌گیرد که آن‌ها مدت‌ها است که از دسترسی به روزنامه‌های رسمی کشور نیز محروم هستند.

این در حالی است که بر اساس ماده ۱۴۱ آیین‌نامه اجرایی “سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور”، «استفاده از مجلات و روزنامه‌ھای مجاز در داخل زندان» برای زندانیان بدون مانع است؛ ماده‌ی ۱۳۹ همین آیین‌نامه نیز به زندانیان این امکان را می‌دهد که «در ساعات مقرر در کتابخانه به مطالعه بپردازند و با اجازه مسوولان کتابخانه، به طور امانت از کتابخانه کتاب اخذ کنند».

در این میان، برخی از این زندانیان، هم‌چون حمید بابایی که در ماه‌های گذشته از زندان اوین به زندان رجایی‌شهر تبعید شده، از در اختیار داشتن کتاب‌های علمی خود که پیش‌تر در زندان اوین به آن‌ها دسترسی داشت محروم مانده است و مقامات دادستانی، با وجود درخواست‌های مکرر آقای بابایی، از تحویل این کتاب‌ها به وی خودداری کرده‌اند.

این دانشجوی مقطع دکترای فایننس (امور مالی) دانشگاه لی‌یژ بلژیک که در سفری به ایران در تابستان ۱۳۹۲ توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد، به شش سال حبس محکوم شده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com