مرکز اسلامی منطقه یورک در شمال شهر تورنتوی کانادا روز یک‌شنبه ٣١ ماه می، اقدام به گرامی‌داشت بیست و ششمین سال درگذشت آیت‌اله خمینی کرد.

این مراسم با عنوان «بیداری علیه بی عدالتی در جهان» برگزار شده بود که بر طبق آنچه که از سوی این مرکز اعلام شده بود به برخی از شرکت کنندگان لپ تاپ و یا دوربین عکاسی نیز جایزه داده می‌شد. پیش از برگزاری این مراسم جیسون کنی وزیر دفاع کانادا، نازنین افشین جم فعال حقوق بشر، رضا مریدی نماینده مردم شهر ریچموند هیل در پارلمان استان انتاریو به گرامی‌داشت آیت‌اله خمینی اعتراض کرده بودند.

برگزاری این مراسم همچنین با اعتراض ایرانیان مقیم تورنتو و شهرهای اطراف مواجه شد و رضا مریدی، طارق فتاح، بنایی بریت و برخی نمایندگان پارلمان استان آنتاریو در این مراسم اعتراضی سخنرانی کردند.

گروه‌های سیاسی شرکت کننده در این مراسم نیز عبارت بودند از، شورای ملی ایران، سازمان زنان هشت مارس، سازمان مجاهدین خلق، حزب کمونیست کارگری، حزب کمونیست ایران، سازمان فداییان خلق شاخه اقلیت، جبهه متحد دموکراتیک ایران و دانشجویان و دانش آموختگان لیبرال ایران.
در گوشه‌ای از این مراسم؛ عده‌ای از شرکت کنندگان اقدام به توزیع «ساندیس» ‌نمودند. این اقدام نمادین که کارزار «ساندیس برای سربازان آیت الله» نام داشت قرار بود به توزیع ساندیس برای شرکت کنندگان در مراسم گرامی‌داشت آیت‌اله خمینی اقدام کند که پلیس و انتظامات مراسم مانع از ورود برگزار کنندگان این کمپین به داخل مرکز شده بودند.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

 

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com