سه شنبه ۳۱ مارس ساعت ۷ بعد ازظهر (بوقت محلی) استادیوم استکهلم میزبان دیدار دوستانه تیم‌های ملی ایران و سوئد خواهد بود.

دریا صفائی، هماهنگ کننده، و فعالین این کارزار در این دیدار حضور فعال خواهند داشت تا بار دیگر صدای نیمی از جمعبت ۷۰ ملیونی ایران باشند که بسیاری از حقوقشان، منجمله حق ورود به ورزشگاه‌ها سلب شده است.

این کارزار در کارنامه خود موفقیت‌های چشمگیری داشته است:

zanan

* جلب حمایت فدراسیون بین المللی والیبال که در پیامد فعالیت‌های این کارزار و دیدار‌های خانم صفائی با مسئولین این فدراسیون، میزبانی مسابقات بین المللی والیبال در جمهوری اسلامی را مشروط به حضور زنان دا ورزشگاه‌ها کرد.

* نگارش نامه سرگشاده‌ای به سپ بلا‌تر، رییس فدراسیون بین‌المللی فوتبال، که تا کنون حمایت بیش از ۲۰۰ نفر از فعالین مدنی، حقپق بشری و سیاسی چون نسرین ستوده، عباس امیر انتظام، شیرین عبادی، محمد ملکی، حشمت‌اله طبرزدی و …….. را بدست آورده است. در پیامد این نامه سپ بلا‌تر در مقاله‌ای که در ارگان فدراسیون منتشر شد ممنوعیت ورود زنان به مسابقات فوتبال در جمهوری اسلامی را «غیر قابل تحمل» خواند و افزود «این وضعیت نمی‌تواند ادامه پیدا کند». کارلوس کی روش، سر مربی تیم ملی ایران نیز در همین رابطه موضعگیری کرد و خواهان محترم شمردن اساسنامه فدراسیون بین المللی فوتبال از سوی جمهوری اسلامی شد.

zanan

* تماس با فدراسون آسیائی فوتبال هم در تصمیم این نهاد در عدم انتخاب جمهوری اسلامی برای میزبانی جام آسیا در سال ۲۰۱۹ بی‌تاثیر نبود. ایران و امارات متحده عربی دو کاندیدای نهائی جام ۲۰۱۹ بودند، و کشور امارات در ‌‌نهایت انتخاب شد.

رسانه‌هایی که در رابطه با دیدار دوستانه ایران و سوئد و فعالیت کارزار رفع ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه‌ها قصد گفتگو با دریا صفائی و دیگر فعالین این کارزار را دارند می‌توانند با تلفن و ایمیل زیر تماس برقرار کنند. روابط عمومی کارزار می‌تواند عکس، فیلم و فایل صوتی از این دیدار را نیر در روز مسابقه یا روزهای بعد در اختیار رسانه‌ها قرار دهد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com