طبق گزارشی که اخیرا توسط گالوپ منتشر شده است پاراگوئه، کلمبیا و اکوادور به عنوان شادترین کشورها در صدر این فهرست قرار گرفته اند. گواتمالا، پاناما، هندوراس و ونزوئلا در چایگاه چهارم، پنجم، ششم و هفتم این فهرست قرار گرفته اند.

گالوپ اعلام کرد برای اولین بار در یک دهه گذشته تمامی ۱۰ کشور شاد جهان از میان کشورهای امریکای لاتین هستند. در این نظرسنجی که در ۱۴۳ کشور جهان برگزار شده است از ۱۰۰۰ بزرگسال ۵ سوال پرسیده شده است.

گالوپ گزارش داد که این ازمون با درصد خطای ۱ درصد بوده است.

مقامات گالوپ با توجه به این اطلاعات گفتند: “بسیاری از مردم دنیا باید در روز بین المللی شادی، مردم آمریکای لاتین را سرلوحه خود قرار دهند، زیرا در حالی که از ثروتمندترین افراد جهان نیستند اما در صدر فهرست شادترین مردم جهان قرار دارند.”

این امتیاز بندی از ۰ تا ۱۰۰ بوده است. پاراگوئه ۸۹ و ونزوئلا ۸۲ امتیاز کسب کرده اند و کشورهای کاستاریکا السالوادور و نیکاراگوئه با کسب ۸۱ امتیاز در رده های هشتم، نهم و دهم قرار گرفته اند. طبق همین نظرسنجی ۱۰ کشور افغانستان، نپال، لیتوانی، گرجستان، بوسنی و هرزگوین، ترکیه، صربستان، بنگلادش، تونس و سودان با کسب کمترین امتیاز یعنی ۴۷ در پایین ترین مکان این فهرست قرار دارند.

موسسه آمریکایی افکار سنجی گالوپ از جمله معتبرترین موسسات نظر سنجی در سطح بین الملل محسوب می شود که تحت نظر شرکت گالوپ فعالیت می کند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com