امروز چهارشنبه اول آذر مقامات قضایی با مرخصی احمد زید آبادی روزنامه نگار و دبیرکل زندانی سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) که برای انجام مراحل درمانی از زندان رجایی شهر به بیمارستان امام خمینی منتقل شده بود موافقت کردند.

زیدآبادی که برای تحمل محکومیت ۶ سال زندان خود در زندان رجایی شهر کرج به سر می برد، چند روز پیش و در پی بروز برخی ناراحتی‌های گوارشی به بیمارستان امام خمینی منتقل شده و تحت درمان قرار گرفته بود.

به گزارش ادوار نیوز، مقامات دادستانی امروز و در حین انجام مراحل درمانی این زندانی سیاسی با تقاضای مرخصی وی برای یک هفته موافقت کردند.

دبیرکل سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) در خرداد ۸۸، تنها ساعاتی پس از اعلام نتایج انتخابات جنجالی ریاست جمهوری دهم از سوی ماموران امنیتی بازداشت و ۱۴۱ روز در سلول انفرادی بند ۲۴۰ زندان اوین به سر برد.

در آذر ماه ۸۹ از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۶ سال زندان و تبعید در گناباد و ممنوعیت مادام‌العمر از فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی محکوم شد و زیدآبادی اکنون در زندان رجایی‌شهر، دوران محکومیت خود را می‌گذراند.

احمد زیدآبادی برنده جایزه قلم طلایی سال ۲۰۱۰ موسسه جهانی مطبوعات و جایزه جهانی آزادی مطبوعات سازمان یونسکو و گیامورو کانو در سال ۲۰۱۱ است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com