Majid-JafariTabar

اخبار غیررسمی حکایت از آن دارد که مجید جعفری‌تبار، آخوندی که به “متخصص” گرفتن “استخاره” در ایران مشهور است و همسرش مینا مناقب با از سوی “دادگاه ویژه روحانیت” در قم به اعدام محکوم شده‌اند.

مصطفی همت، فرزند محمدابراهیم همت -از فرماندهان سپاه پاسداران که در جنگ ایران و عراق کشته شد- روز یکشنبه (۱۲ بهمن-۲ فوریه) در صفحه شخصی‌اش در فیسبوک نوشت که آقای جعفری‌تبار که از سوی دادگاه با “ارتداد”، “اتهامات مالی”، “ارتباط با اجنه” و “اتهامات اخلاقی” روبه‌رو شده بود، از سوی دادگاه به “خلع لباس” و “سه بار اعدام” محکوم شده است.

برای خانم مناقب نیز با اتهام “مشارکت در جرم”، مجازات “هشت سال زندان” و “یک بار اعدام” صادر شده است.

به نوشته‌ی آقای همت، مجید جعفری‌تبار و همسرش، “هر دو از نوادگان آیت‌الله محمد صدوقی” از “روحانیان” پیشرو در انقلاب اسلامی هستند. صدوقی نماینده یزد در مجلس خبرگان قانون اساسی و “امام جمعه” این شهر بود که روز یازدهم تیرماه ۱۳۶۱ بعد از اقامه نماز در مجسدی در شهر یزد ترور شد و به همین دلیل در رسانه‌های حکومتی به عنوان “شهید محراب” از او نام برده می‌شود.

مجید جعفری‌تبار ۵۳ ساله که به عنوان “مفسر قرآن” و “استخاره‌گیر” معروف در قم فعالیت می‌کرد و از این راه به درآمد فراوانی رسیده بود، روز نهم تیرماه امسال بازداشت شد. همسر وی نیز از میانه‌های آبان ماه گذشته در بازداشت به سر می‌برد.

پیش‌تر رسانه‌ها از “ادعای ارتباط با امام‌زمان” و “مرید و مرادبازی” به عنوان دیگر اتهامات آقای جعفری‌تبار یاد کرده و نوشته بودند که او پیش از بازداشت و در حالی که بیمار بوده، مدتی نیز در “حصر خانگی” قرار داشت.

گفته می‌شود که او بیش از هفت ماه گذشته را در سلول انفرادی در زندان لنگرود واقع در جاده قم-کاشان گذرانده است.

در همین ارتباط، وب‌سایت “شیعه آنلاین” که در حوزه‌ی اخبار دینی و مذهبی فعالیت می‌کند، روز ۲۹ آذرماه گذشته با انتشار گزارشی از آقای جعفری‌تبار به عنوان “روحانی نسبتا سر‌شناس” و “محبوب” نام برده و از انتشار شایعه اعدام وی در سطح شهر قم انتقاد کرده بود.

فعالیت‌های آقای جعفری‌تبار در زمینه گرفتن استخاره از اوایل دهه هفتاد آغاز شد و به قدری گسترش یافت که چندی پیش از بازداشت، با استفاده از خدمات شرکت مخابرات ایران، نزدیک به ۲۰۰ خط تلفن گویا را خریداری کرد. او از طریق تلفن از ایران و حتی کشورهای دیگر، “سفارش استخاره” می‌گرفت و بعد از ۲۴ یا ۴۸ ساعت پاسخ آن را می‌داد. گفته می‌شود که در مقابل گرفتن هر استخاره، مبلغی بین سیصد تا ششصد تومان به قبض تلفن مشترکان اضافه می‌شده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com