g564h789klm46gyftd

آملی لاریجانی مى‌گوید نباید هر اتفاقی افتاد بگوییم تقصیر دولت احمدى‌نژاد بوده؛ به گفته‌ى او یکی از راه‌های مبارزه با فساد “مبارزه با سیاه‌نمایی” است.

همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد دیروز در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد. در این اجلاس که رؤسای سه قوه‌ى کشور نیز در آن حضور داشتند صادق آملى لاریجانى، رییس قوه قضاییه گفت: افرادی که اطلاع‌رسانی می‌کنند باید با احتساب جوانب و به صورت دقیق اطلاع دهند. آملی لاریجانی تاکید کرد: باید از فضاسازی نامناسب در بحث مفاسد اقتصادی جلوگیری کنیم و اجازه ندهیم که این موضوع تبدیل به یک وسیله و ابزار سیاسی شود.

رییس قوه قضاییه گفت: در بحث دستگاه های اجرایی و قضایی نباید فساد را طوری بزرگنمایی کنیم که آثار مخرب داشته باشد… به عنوان مثال فساد سه هزار میلیاردی… در این پرونده، بیش از ۶٠ کیفرخواست صادر شد و بسیاری از مشکلات هنوز در این مسیر باقی مانده است، علاوه بر همه اینها، صدمات اجتماعی و فرهنگی جامعه را به دنبال داشت.

برخى از کاربران شبکه‌هاى اجتماعى، سخنان صادق لاریجانى را توجیه فسادهاى میلیاردى به بهانه‌ى “سیاه‌نمایى” توصیف کرده‌اند. به نوشته‌ى برخى از کاربران، وقتى آمار پیاپى فساد اقتصادى طىّ هشت سال دولت‌هاى نهم و دهم اتفاق افتاده، چنین سخنانى نشان از عدم اراده‌ى واقعى براى محاکمه‌ى مدیران وقت و در رأس آنها رئیس دولت پیشین دارد.

برخى دیگر از کاربران، با اشاره به تاکید رهبر جمهورى اسلامى بر “کش ندادن” پرونده فساد سه هزارمیلیاردى در دولت گذشته، نوشتند که “سیاه‌نمایى”، تعبیرى دیگر از همان “کش ندادن” فسادهاى میلیاردى است.

از سوى دیگر رهبر جمهورى اسلامى نیز دیروز با ارسال پیامى کوتاه به همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد، از آنچه “عدم اقدام قاطع مسئولان سه قوه در مبارزه با فساد” خواند انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزارى فارس، آیت‌الله خامنه‌اى در پیام کوتاهى که در پاسخ به نامه‌ى معاون اول رییس جمهور نوشته شده پرسید مگر وضعیت برای شما مسئولان سه قوه روشن نیست و چرا با توجه به همفکری بین مسئولان، اقدام قاطع و اساسی در این رابطه انجام نمی‌گیرد؟

این در حالى است که سه سال پیش در یازدهم مهرماه ١٣٩١ و در پى افشاى پرونده‌ى موسوم به فساد سه هزارمیلیاردى در دولت گذشته، رهبر جمهورى اسلامى از رسانه‌ها به علت اصرار و تکرار پیگیرى این پرونده انتقاد کرده بود؛ به نوشته‌ى خبرگزارى فارس او گفته بود: «رسانه ها نباید این قضیه (پرونده‌ى اختلاس سه‌هزارمیلیارد تومانی) را کش دهند… عده‌ای می‌خواهند از این حوادث برای زدن توی سر مسئولین سوءاستفاده کنند».

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com