chaldoran(forweb)کانون فرهنگی ایران‌شناسی دانشگاه تهران همایش پاسداشت دلاوران نبرد چالدران را برگزار می‌کند.

این روزها پانصدمین سال شاه‌جنگ ایرانیان در چالدران در برابر سپاه عظیم عثمانیان است. از این رو، کانون فرهنگی ایران‌شناسی دانشگاه تهران در کنار انجمن افراز قرار گرفته تا نشست «پاسداشت دلاوران نبرد چالدران» را برگزار نماید. سخنرانان این همایش دکتر خسرو خواجه‌نوری (تاریخ‌دان) و دکتر شروین وکیلی (جامعه‌شناس) هستند که به ترتیب به «بازخوانی جنگ چالدران» و «بازآرایی حوزه تمدن ایرانی پس از نبرد چالدران» خواهند پرداخت. در این نشست، استادان هما ارژنگی و شمس خلخالی نیز سروده‌های خود درباره‌ی این نبرد تاریخی را خواهند خواند. هم‌چنین، بر دست تنی چند از هم‌وندان انجمن افراز، موسیقی‌ای ایرانی نیز ارائه خواهد شد.

این نشست سه‌شنبه ۲۵ شهریورماه ساعت ۱۷ در تالار شهید آوینیِ مرکز آموزش کانون فرهنگ، ادب و اندیشه برگزار می‌شود که واقع در خیابان ۱۶ آذر، خیابان ادوارد براون، کاشی (پلاک) ۱۲ است. حضور برای علاقه‌مندان آزاد است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com