بیانیه روزنامه نگاران، هنرمندان و فعالان مدنی ایران در باره قتل ستار بهشتی، خطاب به نهادهای بین المللی:

 درحالی که دهها روزنامه نگار و وبلاگ نویس در زندانهای جمهوری اسلامی اسیرند، ستار بهشتی، شهروند- خبرنگار و وبلاگ نویسی که تنها کمتر از یک هفته از بازداشت ش به دست پلیس فتا گذشته بود، در زندان جان باخته است.

روایت شاهدان عینی از زندان اوین حاکی ست که این زندانی سیاسی به شدت تحت شکنجه قرار گرفته بود و احتمالا زیر شکنجه نیز جان باخته است.

ما گروهی از روزنامه نگاران، فعالان رسانه ای و مدنی خواهان پیگیری و تعقیب قضایی کلیه عوامل دست اندرکار در این جنایت ضد بشری هستیم و از سازمان های بین المللی و مدافع حقوق بشر خواستاریم با توجه به آنکه دستان قوه قضاییه جمهوری اسلامی در ۳۳ سال گذشته در جنایت علیه بشریت و سرکوب روشنفکران، روزنامه نگاران و مدافعان آزادی بیان خونین است، به بررسی، پیگیری و محکومیت این جنایت بپردازند.

 جمهوری اسلامی حاکمیتی ست که نقض حقوق بشر و نادیده گرفتن آزادی بیان از ارکان بنیادی آن محسوب می شود، از این رو اقدامات عملی در جهت حمایت از روزنامه نگاران و فعالان مدنی زندانی در ایران الزامی ست.

 ما ضمن تسلیت به خانواده این کارگر آگاه و جامعه پرشمار وبلاگ نویسان ایرانی که عضوی آگاه و فعال را از دست دادند، اطمینان داریم که روز داوری در برابر ۳۳ سال جنایت جمهوری اسلامی نیز فراخواهد رسید.

آرش آبادپور (کمانگیر) (وبلاگ نویس)،  احمد باطبی  (خبرنگار و فعال حقوق بشر) ، سودابه اردوان (هنرمند) ، پژمان اکبرزاده (روزنامه نگار)، سارا تبریزی (شاعر) ، دلبر توکلی (خبرنگار) ، عرفان ثابتی (جامعه شناس و مترجم) ، بهروز جاوید تهرانی (خبرنگار آزاد و فعال حقوق بشر) ، سپیده جدیری (شاعر و روزنامه نگار) ، احمد جلالی فراهانی (روزنامه نگار و مستند ساز) ، نادر جهانفرد (تحلیل گر و روزنامه نگار ورزشی) ، امید حبیبی نیا (روزنامه نگار و پژوهشگر ارتباطات) ، سیمین روزگرد (فعال سیاسی) ، اردشیر زارع زاده (فعال حقوق بشر ) ، شهرزاد سپانلو (خواننده) ، آیدا سعادت (فعال حقوق زنان) ، علی شریفیان (روزنامه نگار) ، پویا عزیزی (فعال سیاسی) ، کامبیز غفوری (خبرنگار آزاد) ، امیر محسن محمدی (روزنامه نگار آزاد) ، شیدا محمدی (شاعر و نویسنده) ، محمد مصطفایی (وکیل) ، مرتضی موسوی (عکاس خبری آزاد) ، ناهید نعیمی (خواننده و بازیگر تئاتر) ،  ماندا نورزاد (نقاش)

۲۲ آبان ماه ۱۳۹۱- ۱۲ نوامبر ۲۰۱۲

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com