یهودیان باور دارند که منتخب، برگزیده و فرزندان محبوب خدا هستند. تصور می کنند که روحِ فرزندان اسرائیل با دیگران متفاوت است و در رده یِ فرشتگان قرار دارد. توهُمِ برتری، مشکلِ چند هزار ساله ای است که یهودیان را دچارِ تضاد با همسایگان، خصومت با قوم هایِ دیگر و دشمنی با دگر باوران کرده است.

امیرحسین لادن

کارل پوپر می نویسد: “تئوری قوم برگزیده، بر اساس این تصور است که خدا یهودیان را انتخاب کرد که ابزارِ ویژه ی او، و وارث زمین باشند”. در ادامه می نویسد:” تردیدی نیست که این توهم زائیده ی زندگی اجتماعی قومیِ یک قبیله می باشد. در این تئوری، “قبیله” از ارزش بسیار بالائی برخوردار و همه چیز است و فرد بدون آن، هیچ است. در این توهم، پایان مشخص شده، یهودیان وارث خدا هستند!؟ برتری نژادی و رنگین تر بودن خونِ یک قبیله، زائیده ی همین توهم می باشد.”  (۱)

“چهارصد سال پیش از میلاد، سرزمین یهودیه زیر نفوذ امپراطوری رُم بود. یهودیان بوسیله ی مجلس خبرگان اداره میشدند. مأموران مالیاتی رُم، یهودی بودند و برای کسب این مقام، بشدت رقابت می کردند؛ زیرا منبع درآمدِ شخصی مناسبی بود. اینکه رومیان و یهودی ها، رابطه ی مناسبی با هم نداشتند، قابل درک است؛ ولی رابطه ی یهودی ها با یکدیگر نیز، دوستانه نبود و جدا زندگی می کردند. مردی از اهالی گالیله در مراسمی در سامره، بقتل می رسد. یهودیان اورشلیم برای انتقام به آنجا یورش می برند و کودکان و سالخورده ها را می کشند و منطقه را به آتش می کند!؟ انتقامجویان شعارهای “تنها یک خدا وجود دارد، تنها یاهووا وجود دارد”، می دادند.”  (۲)

توهم برتری، یهودیان را دو هزار سال در کشورهای مختلف جهان، آواره و سرگردان کرد و مورد تعدی و تعرض قرار داد. زیرا این توهم در حدی بود که یهودیان، دیگران را قبول نداشتند، با مردم و فرهنگِ کشوری که در آن زندگی می کردند همراه و هم ساز نمی شدند، تنها دنبالِ منافع شخصی خودشان بودند و جدا از دیگران زندگی می کردند. همین پدیده نیز امروز در اسرائیل حکفرماست. دید و روشِ برتری جوئی آنان در رابطه با همسایگان و دیگران، نتیجه اش تضاد و خصومت و دشمنی بوده است.

میرسیم به هولوکاست! هفته پیش، نتنیاهو در مراسم بزرگداشت هولوکاست، در رابطه با توافق هسته ای “برجام” (قرارداد ایران با کشورهای ۵+۱)، گفت که این توافقات هیچ ارزشی ندارند، … ما هیچ الزامی به توافق با ایران نداریم، … و موضوع را ربط داد به تجاوز ۸۰ سال پیشِ آلمان هیتلری به لهستان، و اینکه چگونه استالین و هیتلر، پیمان منع تجاوز امضا کردند!؟  (۳)

بیش از ۷۵ سال از فاجعه ی هولوکاست میگذرد، مانند خیلی از فجایع دیگر؛ با این تفاوت که یهودیان با زنده نگهداشتن ماجرا، آنرا حربه ای برای سرکوب و سوء استفاده کرده اند. در رابطه با بهره گیری از هولوکاست، نرمن فینکِلستین، پژوهشگر حقوق سیاسی و نویسنده، که یک یهودی آمریکائی است و بیش از ۴۰ تن از اقوامش در اردوگاه های مرگ در آلمان، از بین رفتند؛ پدر و مادرش هر دو جزو کسانی بودند که از این اردوگاهها، نجات پیدا کرده به آمریکا مهاجرت نمودند، می نویسد: متأسفانه، “سی آر تی” سازمان مسئول هولوکاست، کارش بیشتر باج گیری و حق سکوت شد تا کسبِ حقوق از دست رفته ی ستم دیدگان!؟  (۴)

این مظلوم نمائی، بویژه برای اشخاصی مانند نتیاهو و آریل شارون که دستانشان به خون صدها انسان بیگناه آلوده است، و کشوری که در برگ هایِ تاریخ هفتاد ساله اش، چیزی جز خشونت و تجاوز و کشتار دسته جمعی ثبت نشده؛ از مرز گستاخی و دوروئی و بی شرمی گذشته است. اسرائیل، از آغاز پیدایش در سال ۱۹۴۸، دنبال گسترش مرزهای کشورش بوده است. غصبِ سرزمین فلسطین، یک ربع قرن پیش از آن آغاز شد. سازمان هایِ صهیونیستی، با برنامه ای هدفمند و سیستماتیک، در صدد اخراج فلسطینی ها و غصب سرزمین آنان بودند. پس از برپائی کشورِ اسرائیل، این برنامه سرعت و شدتِ بیشتری پیدا کرد و با اعمال خشونت و زور ادامه یافت. نه تنها ترفندهای بی شرمانه، میلیون فلسطینی را آواره کرد، بل که با کشتار وحشیانه ی هزاران فلسطینی همراه بود. سال هاست که چند میلیون انسان بیگناه، زیرفشار دائم و تنبیه های دسته جمعیِ اسرائیل در اردوگاه هایِ آوارگان، عمر خود را به سر می رسانند.

پرونده ی کشتار و جنایات هفتاد و سه ساله ی اسرائیل، در تاریخ بشریت، کم سابقه بوده است. چند نمونه از آنرا مرور می کنیم: ۳۱ دسامبر ۱۹۴۸، هاگانا، بزرگترین و اصلی ترین سازمان نظامی یهودی در فلسطین همراه با سرویس اطلاعاتی بنام “شای” به منطقه ی حیفا شبیخون زدند. بن گوربون ، رهبر صهیونیست ها، دستور داده بود: “تا می توانید مردها را بکشید، وسائل زندگی شان را نابود کنید. یورشیان نه تنها خانه به خانه مردان را بیرون می کشیدند و به رگبار گلوله می بستند، بل که نیمی از خانه ها را با پرتاب نارنجک منفجر می کردند وساکنانش را به مسلسل می بستند و می کشتند. (۵)    

این نوع جنایات هولناک، دهها و دهها بار تکرار شده اند. “آریل شارون، در دهه پنجاه میلادی چندین عملیات نظامی را رهبری کرد – در سال ۱۹۵۳، پنجاه خانه در روستای “قبیه” را به آتش کشید که به کشته شدن ۶۹ تن از ساکنان آن انجامید. … در سال ۱۹۸۲ حمله فاجعه آمیز به کشور لبنان را طراحی و پیاده کرد. هزاران کشته و دهها هزار مجروح و صدها هزار آواره بجا گذاشت. شارون شخصاً بر کشتار دسته جمعیِ اردوگاه پناهندگان صبرا و شتیلا نظارت کرد. تعداد کشتار بیش از ۳۵۰۰ زن و مرد و کودک برآورده شده که دو روز و نیم ادامه داشت!؟ “اسرائیل در قتل و عام آوارگانِ فلسطینی های در اردوگاه های پناهندگان، شرکت داشت”.  (۶)     

اسرائیل با زد و بندهای پسِ پرده، و بده بستان های آمریکایِ ترامپ، با عربستان و شیخ نشینان عرب خلیج فارس، جبهه ی مشترکی برای مقابله با ایران تشکیل داده، در منطقه حضور و نفوذ پیدا کرده و مشترکاً کمپین وسیعی براه انداختند تا ایران را کاملاً خلع سلاح کنند!؟ این نزدیکی ناموزون، که بر اساس “دشمنِ دشمن من، دوست من است”، بر قرار شده، ریشه در سیاستِ فرقه ای جمهوری اسلامی: “گسترشِ هلال شیعه” در منطقه دارد. نشریه نیویورک تایمز می نویسد، تنفرِ عربستان و شیخ نشینان خلیج فارس، از جمهوری اسلامی، بیشتر از تنفرشان از صهیونیست های اسرائیلی است!؟ آنچه اعراب و اسرائیل را بر علیه ایران اسلام زده، متحد و همراه کرده، تنفر مشترکشان از آخوندها و سیاستِ “هلال شیعه” می باشد.  (۷)

 

زمینه سازی، برای جنگِ احتمالی

بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائیل، هشدار داد که هر جنگی در منطقه، غیر نظامیان بسیاری را درگیر خواهد کرد و تنها نبرد ارتش ها نخواهد بود. او در رابطه با ایران گفت: “ارتش و نظام دفاعی اسرائیل گزینه اقدام علیه برنامه هسته ای ایران را در صورتی که لازم باشد، حفظ کرده است … .”

اسرائیل که یکی از ۵ مسلح ترین ارتش های جهان، و مجهز به ۳۵۰ تا ۴۰۰ بمب هسته ای است؛ نمی خواهد هیچ کشور دیگری در خاورمیانه بتواند، از نظر نظامی اسرائیل را به چالش بکشد و عرض اندام کند تا اسرائیل بتواند، هدف اصلی اش را که گسترش مرزهای کشورش می باشد، به نتیجه برساند. از اینرو، حتی “احتمالِ” ایرانِ مسلح به تسلیحات هسته ای را، برای موجودیت اسرائیل خطرناک می داند و نمی خواهد تحمل کند. نمونه های بارزِ این پدیده، روشِ تروریستی اسرائیل در رابطه با کارشناسان هسته ای در ایران و مراکز تسلیحاتی است که هدف قرار داده اند. یک مقام امنیتی اتحادیۀ اروپا می گوید اسرائیل در این نوع عملیات بی درنگ و بی اعتنا به قوانین بین المللی عمل می کند، همانطور که قبل از حمله به “رآکتور اُسیراک” در نزدیکی بغداد دو کارشناس هسته ئی عراقی بوسیلۀ عوامل موساد مرموزانه بقتل رسیدند و یک کارشناس دیگر مفقود شد.  (۸)

آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل، با لحن تندی هشدار داد که فرمان داده برای حمله به ایران، تدارکات لازم را ببینند. این هشدار همزمان با گفته ی نتنیاهو بود که “بازگشت به برجام را یک حماقت خواند و گفت نباید اتفاق بیفتد.” کوخاوی گفت: “بازگشت به برجام یک تهدید غیرقابل قبول است.” رئیس ستاد ارتش اسرائیل گفت اسرائیل در سراسر کشورهای خاورمیانه نفوذ کرده و حضور دارد؛ و اعلام کرد که یک ائتلاف منطقه ای نیرومند از یونان، قبرس، مصر، اردن، و شیخ نشینان خلیج فارس همراه با اسرائیل برای مقابله با هلال شیعی ایرانی تشکیل داده است.  (۹)

رکن دایره سوم ارتش اسرائیل که با نام رکن ایران شناخته می شود، مسئول مقابله با ایران است. برنامه ی مبارزه با نفوذ جمهوری اسلامی، از جمله حملات کم سابقه ی اسرائیل به مواضع متحدان ایران در سوریه می باشد. اخیراً در یکی از این حملات بیش از چهل شبه نظامی کشته شدند.   

 

نقش آمریکا و برخی از “کشورهای ائتلاف”  

هفته ی پیش، گزارش شد که به دنبال تصمیم آمریکا مبنی بر کاهش نیروهای نظامی اش در منطقه، چهار سامانه پدافند موشکی پاتریوت و پرسنل آنرا، از عربستان خارج خواهد کرد. در ضمنی که نمی خواهد کنترل شیرهای نفت را رها کند. آمریکا برای دفاع از مناطق نفتی، موقتاً ۳۰ فروند جنگنده بمب افکن به منطقه منتقل کرده است.

عربستان، برای کامل تر کردنِ سیستم دفاعی اش، با تأئید آمریکا، قراردادی با نیروی هوائی یونان منعقد کرده که بر اساس آن یک رسد سامانه پاتریوت جدید و گروهی پرسنل (متخصص) نیروی هوائی یونان طی هفته ی آینده به عربستان اعزام می شوند. نیروی هوائی یونان نزدیک به ۱۴ سال تجربه ی کاری با سیستم پدافند موشکی پاتریوت دارد. آمریکا ۶ واحد سامانه پدافند موشکی پاتریوت به یونان فروخت و پرسنل یونانی را آموزش داد. نیروی هوائی یونان، سیستم جدید را با موفقیت در انهدام اهداف پرنده، موشک و بمب های نقطه زن در مقابل ترکیه و دیگر کشورهای متخاصم، بکار گرفت.  

در رابطه با تخاصم بین یونان و ترکیه، برگی از تاریخ را مرور می کنیم. یونان که نزدیک به ۴ قرن زیر تسلط امپراطوری عثمانی بود، برای کسبِ استقلال کشورش با کمک کشورهای اروپائی، ده سال با عثمانیان جنگید تا در سال ۱۸۳۰ استقلالش را بدست آورد. یونان و عثمانی (ترکیه ی امروز)، طی دو قرن تخاصم، چهار جنگ بزرگ داشتند، و صد سال پیش – یک میلیون و دویست هزار ارتدکس و مسلمان را بین دو کشور مبادله کردند (۸۰۰ هزار ارتدکس از ترکیه اخراج شدند و ۴۰۰ هزار مسلمان از یونان). ولی هنوز، مسائل بین دو کشور کاملاً بر طرف نشده است!

آمریکا حضور نظامی اش را در منطقه کاهش میدهد، ولی نیروهایِ کشورهای متحدش را در منطقه جاسازی می کند. از اینرو به یونان اجازه داده که سیستم پدافند پاتریوت را در اختیار عربستان بگذارد. یونان از نظر اقتصادی دچار بحران مالی است که عربستان می تواند در بر طرف کردنش، یاری کند. عربستان به سیستم دفاعی و پرسنل متخصص نیاز دارد که یونان می تواند برآورده نماید.

اسرائیل، می داند که حمله ی نظامی به ایران، مناطق نفتی عربستان و شیخ نشینان را مورد یورش نظامی ایران قرار می دهد و قطع جریان نفت، اسرائیل را در صحنه ی جهانی متهم معرفی می کند. لذا یونان را تشویق کرده و وعده داده که اطلاعات نظامی در مورد ترکیه در اختیارش می گذارد؛ به عربستان وعده ی اطلاعات و همکاری در رابطه با ایران، و وعده های دیگر داده است!؟  (۱۰)

اسرائیل، لبنان را نابود کرد؛ عراق را ویران ساخت؛ و سوریه را تکه تکه کرده، به آتش کشیده است. آخرین مانعِ اسرائیل، برای گسترش مرزهایش و کنترلِ منطقه ی خاورمیانه، ایران است. آنچه وزیر دفاع اسرائیل می گوید، هشدار نیست، تهدید به قتل و عام ایرانیان است؛ و قصدِ رئیس ستاد ارتش اسرائیل، نابودیِ و تجزیه ی ایران است. نتنیاهو طیِ ۲۵ سال گذشته، آنقدر ایران را به آلمان نازی تشبیه کرده که باورش شده و میخواهد انتقام تسلیم گوسفندوارِ یهودیان، در مقابل آلمان را از ایران بگیرد!؟

هشدار و اعلام خطر به اسرائیل، عربستان، و دیگر دشمنان ایران و انسانیت:

دست از توطئه و دسیسه های اهریمنی تان بردارید.

کوچکترین آسیبی به ایران، شما را برای همیشه،

“هدفِ” ۸۰ میلیون ایرانی خشمگینِ انتقامجو، خواهد کرد!؟

ما ایرانیان، تکلیف خودمان را با رژیمی که می گوید:

شعارِ چو ایران نباشد، تن من مباد، نادرست است

و اینجا سرزمین اسلامی است، فرهنگ ایرانی باید حذف شود ، مشخص می کنیم.

ما ایرانیان، تکلیف خودمان را با آخوندهائی که،

حق انتخاب مردم را غصب کرده، و هستی مان را به چپاول برده اند؛

 و آینده ی کشور را به حراج گذاشته، ما را در معرض یورش نظامی قرار داده اند، مشخص می کنیم.

 وظیفه و مسئولیت ما ایرانیان

نخست، براندازی رژیم ضد ایرانی و فرقه ای آخوندی؛ و

دوم، برپائی حکومت مردمسالار ملی ایران است.

 

امیرحسین لادن

دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰

ahladan@outlook.com

 

 

 

(۱) The Open Society and Its Enemies,

 (۲) The Gate of the Jews, Robert Strauss Feuerlicht

(۳) یورونیوز

(۴) The Holocaust Industry, Norman G. Finkelstein

(۵) ۱۹۴۸ The First Arab – Israeli Wa, Benny Morris

(۶) The Israel Lobby. Mearsheimer and Walt

(۷) On Saudi Arabia, Karen Elliott House

(۸) مقاله ی “دوباره نگریِ برجام، یا خلع سلاح ایران؟” ، نگارنده

(۹) رادیو فردا

(۱۰) خبرگزاری شین هوا

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com