words warسالگرد درگذشت آیت اله خمینی جنگ لفظی بین جناح های حکومت را دامن زد. موافقان و مخالفان دولت، یکدیگر را به عدول از مواضع و نظرات آیت اله خمینی متهم کردند. این جدال های لفظی به دنبال چند اظهارنظر حسن روحانی رئیس جمهور و پاسخ امامان جمعه به او آغاز شده بود.

حمله ی مصباح یزدی به حسن روحانی
محمدتقی مصباح یزدی، طی سخنانی رییس جمهور اسلامی را مورد حملات شدید قرار داد، او را «عمامه به سر» نامید و از وی پرسید که دین خود را از فیضیه یاد گرفته و یا از انگلستان؟ مفسران سیاسی سخنان او را یکی از شدیدترین حملات به حسن روحانی از زمان انتخاب شدن به ریاست جمهوری دانسته اند.
مصباح یزدی در جمع اعضای کاروان پیاده عازم آرامگان خمینی گفت: برخی از افراد عمامه به سر که دارای مسئولیت هستند، در واکنش به اجتماع مردم در خصوص بدحجابی و نگرانی علما از وضع دین و فرهنگ و تجمع روحانیت در فیضیه، آن‌ها را کسانی معرفی می‌کنند که اسلام را نشناخته‌اند و آن‌ها را متهم به توهم می‌کنند. باید از وی پرسید مگر خود تو دینت را از کجا یاد گرفته‌ای؟ از فیضیه یا از انگلستان؟
این سخنان ، در واکنش به اظهارات اخیر حسن روحانی بیان شده است. روحانی گفته بود: «عده‌ای مدام غصه دین و آخرت مردم را می‌خوردند در حالی که نه می‌داند،‌ دین چیست و نه آخرت. اما همیشه غصه آخرت را می خورند»
مصباح یزدی با اشاره به هشدار خمینی در خصوص «نفوذ نامحرمان»، اظهار داشت: برخی مسئولین به گونه‌ای رفتار می‌کنند که زمینه عملی شدن این هشدار امام را فراهم کنند. جدایی دین از سیاست و بیان این مطلب که دین وظیفه روحانیت است، نه دولت، همان شعار جبهه ملی است که متأسفانه امروز از سوی برخی مسئولین عمامه به سر مطرح می‌شود.
وی با اشاره به این‌که امام اولین وظیفه دولت را حفظ دین مردم می‌دانست، خاطر نشان کرد: اگر امام احساس خطر می‌کرد و اگر نجف و مشهد را به خاطر ساکت بودنشان مورد خطاب قرار داده و سکوت را بر علما حرام می‌دانست، به خاطر احساس خطر برای اسلام بود، نه برای اقتصاد، نفت و تحریم.
عضو خبرگان رهبری افزود: این‌که عده‌ای بگویند دولت وظیفه‌ای برای دین مردم ندارد، بلکه وظیفه دولت فقط برداشتن تحریم‌ها و آن هم نه با مقاومت، بلکه از راه دیپلماسی است، بر خلاف خط امام است. مگر امام برای تحریم و اقتصاد قیام کرد؟ مگر این همه شهید برای شکم و تحریم جان خود را فدا کردند؟
وی افزود: امروز امام سر از مدفن برآورَد و ببیند که مسئولین کشور چه می‌گویند؟ همان مسئولینی که از سخنانشان بر می‌آید که امام هم اسلام را نشناخته بود؛ همان مسئولینی که برخی از کارهای اول انقلاب را اشتباه عنوان می‌کنند، در حالی که امام با قوت آن را تأیید کرده‌اند.
وی با اشاره به این‌که متأسفانه کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند، عمامه به سر هستند، خاطر نشان کرد: آیا این عده فکر می‌کنند مردم نمی‌فهمند و سرشان نمی‌شود؟ آیا فکر می‌کنند با تعارف‌های توخالی و استفاده دائم از لفظ مقام معظم رهبری، در حالیکه عملشان بر خلاف صریح فرمایشات رهبری است، می‌توانند مردم را فریب دهند؟

اژه ای: کار نداشتن به بهشت و جهنم مردم مسخره است.
به گزارش انتخاب، محسنی اژه ای دادستان کل کشور از جمله دیگر روحانیونی است که به اظهات روحانی حمله کرد و مواضع اخیر او را به سخره گرفتن تلاش های روحانیون خواند. اژه ای در سخنرانی خود در سالگرد پانزده خرداد در قم گفت: کار نداشتن به بهشت و جهنم مردم به سخره گرفتن زحمات مراجع تقلید است. مگر می شود در مذاکرات هم ما برد کنیم و هم آمریکا؟!

پخش شبنامه علیه دولت و روحانی
به گزارش سایت های داخلی، در حاشیه مراسم راهپیمایی ۱۵ خرداد شهرستان ورامین شب‌نامه و بولتن‌هایی علیه دولت و حسن روحانی رئیس جمهوری در میان مردم توزیع شد.
این شب‌نامه‌ و بولتن‌ با عنوان «روحانی زیر ذره‌بین امام خمینی» نام داشت که توسط افرادی در بین جمعیت پخش شد و همچنین در بین برخی روزنامه های ارگانهای مختلف که میان راهپیمایان توزیع می شد قرار داده شده بود.
در این شب‌نامه که با عنوان «روحانی زیر ذره بین امام خمینی» توزیع می شد، به بررسی مواضع دولت یازدهم با توجه به نظرات آیت اله خمینی پرداخته شده و مسائلی مانند ممیزی کتاب، نماد شیر وخورشید، بهشت زورکی، انحلال مجمع عقلا و پایان جنگ مورد بررسی قرار گرفته است.
توزیع این شب نامه ها در راهپیمایی ۱۵ خرداد شهرستان ورامین همزمان با حضور سعید جلیلی رخ داده است. قابل ذکر است همین شب نامه در حرم آیت اله خمینی و در سالگرد درگذشت وی توسط عده ای که سایت ها آن ها را «عده ای خاص» نامیده اند، توزیع شده است.

* تصویر: راهپیمایی ۱۵ خرداد در ورامین

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com