جعبه سیاه اختلاس معدوم شد…!

هنوز شاهد اصلی در کاناداست !

هنوز متهمین اصلی راست راست می گردند!

باز هم تکرار یک سناریوی غمبار!

ما عادت کرده ایم!

اول جعبه سیاه را منهدم می کنند!

درهای زندان را بستند، تلفن ها را قطع کردند، پاسخ نخست وزیر انقلاب را نمی دادند و دادستان کل کشور پشت درب زندان در می کوفت و کسی پاسخگو نبود! تا هویدا را اعدام کنند! جعبه سیاهی که اگر می ماند، آبرو برای رجاله های درباری نمی ماند و معلوم می شد چه رجاله هایی نقاب انقلابی بر چهره زده اند…!

سعید امامی را در انفرادی کرده و ارتباطش را با همه قطع، تا خبر رسید واجبی خورده و در بیمارستان نیز به اتاقی تنها بردند و نمی دانیم با او چه کردند که جنازه اش را در آن اتاق تحویل دادند، سعید امامی جعبه سیاه قتل های زنجیره ای بود، اگر می ماند، عاملین و آمرین رسوا می شدند…!

و امروز اگر مه آفرید را با حکم اعدامی که داشت تحویل ما می دادند، برایتان متهمین اصلی و … را پیدا می کردیم! مه آفرید یک گیرنده بود و بدیهی است که همه دهانشانشان برای خوردن بیت المال باز است، اما کلید بیت المال دست که بود؟ چه کسی درصندوق بیت المال را به روی مه آفرید باز کرد؟ چه کسی به مدیر عامل بانک دستور فوری می داد که خارج از ضوابط، همه درهای صندوق را برای مه آفرید بگشاید؟ پس مه آفرید در یک اقدام عجولانه حتی فرصت نکرد که باور کند اعدام می شود و درون خود را برای خانواده خالی کند، او در آخرین ملاقات تازه امید به بهبود امکانات و تسهیلات داشت، بدیهی است تا امید به رهایی دارد، حرفی نزند، اما اگر خانواده او پای چوبه دار بودند، فریاد او را می شنیدند که متهمین اصلی را رسوا می کرد، اگر حتی وداع آخر را می گذاشتند، وصیت آخر خود را می گفت! چرا همسر و وکیل او از اعدام بی اطلاعند و خبر را در رسانه ها می خوانند؟!

من فقط توجه شما را به جمله مه آفرید در دادگاه جلب می کنم:

امیرخسروی در دوازدهمین جلسه دادگاه گفته بود: «فرض کنید که من را اعدام کردید. آیا مملکت اصلاح می‌شود؟ کسانی که پشت نظام پنهان شده‌اند چه می‌شوند؟ این آقایان که در این پرونده همکاری داشته‌اند؟»

پشت پرده مه آفرید، جناحی پنهان است که اگر او زنده می ماند، پرده فرو می افتاد…!

ما باید رمز گشایی کنیم، جعبه سیاه را منهدم کردند، کار دشوار است، اما باز هم راههایی وجود دارد و نباید ناامید شد!

دوستان عزیز؛ تنها راه پیروزی ما بر جناح انحصار طلب حاکم، رمز گشایی از این ماجراهاست! باید دولت با تمام توان در راه شفاف سازی و روشنگری گام بردارد و پرونده فساد و اختلاس را با مردم در میان بگذارد.

در تمام موارد بالا و موارد بسیار دیگر، خیلی عجولانه جعبه سیاه را معدوم کردند!

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com