wikilikssAtheling P Reginald Mavangira

 منتشر شده در تلاکس کالا

نویسنده در ابتدا اشاره می کند به اطلاعات ویکی لیکس حاکی از اینکه سفارت آمریکا در نیجریه پایگاهی برای عملیات های اخلاگرانه می باشد که شامل اند بر شنود اعضاء کابینه نیجریه، جاسوسی مالی در مورد رهبران این کشور، حمایت و تأمین مالی گروه های اخلالگر و تحت فشار قرار دادن رهبران سیاسی برای عمل در جهت منافع آمریکا.

بر طبق اطلاعات ویکی لیکس آمریکا ACRI را در مقابل ECOMOG که در دست نیجریه می باشد، تأسیس نموده است. ARCI مخفف Africa Crisis Response Initiative (ابتکار واکنش در قبال بحران آفریقا) وECOMOG مخفف Economic Community of West African States Monotoring Group(گروه دیده بانی مجمع اقتصادی کشورهای غرب آفریقا) می باشد که البته بیش از اینکه به اقتصاد کار داشته باشد به کار جنگ پرداخته است، یعنی جنگ برای ایجاد صلح (؟!).

در سند مزبور ویکی لیکس این نکته نیز ناگفته نمی ماند که نیجریه به کشورهای جنوب افریقا در سال های دهه های ۷۰ و ۸۰ میلادی برای کوشش های استقلال طلبانه شان یاری رسانده است.

به همین جهت آمریکا به تأسیس ACRI اقدام و از فعالیت های تجریه طلبانه در نیجریه بهره برداری نمود. سازمان سیا جوانان بیکار مسلمان را در پایگاه های ویژه ای به قصد تربیت گره های تروریست سازماندهی نمود.

یک فرستنده آمریکایی در ۲۹ ژوئن ۲۰۰۹ وقوع حملات ضربتی توسط بوکوحرام را که دو ماه پس از آن به وقوع پیوست پیش بینی نمود. عربستان سعودی به شورش گرانِ لیبی تعلیمات داده بود و آنها شورشگران مالیایی و آنها هم شورشگران بوکوحرام را آموزش دادند.

مطابق اطلاعات یکی از سندهای ویکی لیکس سازمان جاسوسی SS8 به ایجاد یک ویروس نفوذی که قادر است به کامپیوترها و تلفن ها (آیفون، بلاک بری، آندریود و امثال اینها) نفوذ کند اقدام نمود. ویروس مزبور قادر است هم گروه های تروریست و هم دولت نیجریه را به دقت تحت مراقبت قرار دهد. بدین طریق آنها توانستند اطلاعات شخصی، نشانی، اطلاعات بانکی و شماره تلفن سیاستمداران نیجریه و حتّا افراد پلیس مخفی را در اینترنت منتشر سازند که البته وسیله بسیار گرانبهایی برای بوکوحرام بوده است.
از ACRI به AFRICOM

FcfcxeyACRI از جانب بوش دوم در نقش وزنه ی مقابل ECOMOG ایجاد گشت. در یکی از گزارشات ACRI تأکید کشته است که بدون دخالت آمریکا در نیجریه آن کشور می تواند از موفقیت های خویش در جهت فعالیت های «صلح آمیز» بهره برداری نموده و از این راه به از بین رفتن نفوذ استعمارگران سابق، یعنی فرانسه و انگلستان منجر گردد.ACRI از دولت آمریکا خواسته است اجازه ندهد لیبریا که خود از دستپروردگان آمریکاست به دست نیجریه بیافتد. زیرا این امر به منافع استراتژیک آمریکا در منطقه زیان می رساند.

به دنبال آن در سال ۲۰۰۸ مرکز فرماندهی آمریکا در افریقا موسوم به AFRICOM با این هدف که نه تنها از نفوذ نیجریه بکاهد، بلکه بیش از همه از پیشرفت نفوذ چین در افریقا جلوگیری نماید، تأسیس گشت. البته بزرگترین هدفAFRICOM و فعالیت «صلح طلبانه» آمریکا در افریقا، نیجریه بود. اینجاست که موضوع بوکوحرام و نیز پیش بینی شورای اطلاعاتی ایالت متحده United States Intelligence Council بر این که نیجریه در سال ۲۰۱۵ متلاشی خواهد گشت به پیش می آید. از زمان ضربات انفجاری در ابوجه در اول اکتبر ۲۰۱۰ نیجریه در چنگال شورشی رشدآمیز می باشد. مسئولیت تمامی سوء قصدها، حملات ضربتی و شمار زیاد قربانیان را بوکوحرام پذیرفته است.

کم نیست شمار نیجریه ای هایی که وقوع جنگ و تلاشی کشور خود را پیش بینی می کنند. هویت غیرقابل تشخیص بوکوحرام برای بسیاری از نیجریه ای ها سئوالات بسیاری را مطرح ساخته است: چرا بوکوحرام بدین سادگی قادر است اقدامات خویش را صورت دهد؟ و چرا پس از هر سوء قصدی که می کند ردِ پایی به جای نمی ماند که موجب دسترسی به آن ها گردد؟
اما چگونه است که گروهی افراد نامنظم که غالبا از آدم های کم سواد و ساده تشکیل شده است و اکثراً نیز سوار بر موتور به عملیات می پردازند یک شبه تبدیل به سازمانی گشته است که قادر به ساختن بمب بوده و آنها را به ساختمان ها و خودروها نصب نمایند، کاری که برای انجام آن میلیون ها نایره نیاز است و نیز قادر است در نقاط مختلفِ کشور هم زمان عملیات هایی را ترتیب دهد؟
اینکه بوکوحرام به انجام عملیات های دقیق قادر است ضرورتا بدین معناست که دارای مرکز فرماندهی و نظام کنترلی است. با اینکه بوکوحرام می کوشد مخفی بماند، همیشه در خفا نمانده است. چگونه است که تمامی کوشش های دستگاه های امنیتی برای شناخت و دفع فعالیت های آن بی اثر مانده اند؟

ائتلاف سبز و سفید GREENWHITE Coalition افشاء نمود که بوکوحرام از کارهای مخفیانه ی سازمان سیا می باشد و از جانب سفارت آمریکا هدایت می گردد.

سازمان سیا مدت هاست که به موازات مرزهای کم حفاظِ چاد، نیگِر و کامرون کمپ های تعلیماتی و تربیتی متعددی بوجود آورده است و در آنجا با استفاده از نام الله جوانان بی بضاعت نادان و گمراه را تبدیل به شورشیانی نموده، آموزش می دهد تا آنها در نیجریه ی کافر یک نظام اسلامی به وجود آورند.

افسران سازمان سیا در این پروژه با هوشیاری تمام می کوشند مخفیانه عمل نمایند و کارهای روزمره را در کمپ ها در دست مراقبینی از اهالی خاورمیانه نهاده اند که درست برای همین کار بسیج گشته اند. آنها پس از دیدن ماه ها آموزشِ آمیخته به تبلیغات و مغزشویی، مجهز به تسلیحات و تاکتیک های بقاء زندگی، مراقبت و رد گم کردن در انتظار می مانند تا زمانی که وارد عملیات گردند.

مرحله ی بعدی آنها این است که با هدفِ آتی که به دقت در سفارت برنامه ریزی شده است آشنا گردند. اگر ساختمانی هدف عملیات باشد، تسلیحات و وسایل فنی در خانه های مطمئنی آماده و در انتظار آنهاست.

این کار، اتفافی یا محصول ذهنیات نیست که شورای اطلاعات ملی آمریکا تخمین زده است که نیجریه در ۲۰۱۵ از هم خواهد پاشید. هدف عملیات اخلالگرانه چنان حساب شده است که نیجریه از راه بحرانی ابهام آلود تا سال ۲۰۱۵ که زمان انتخابات آتی است به ضغف دچار گردد.

 

Gvgceywطرح تجزیه نیجریه

آنگاه تا آن زمان عدم اعتماد مردم نیجریه چنان افزایش خواهد یافت که یا انتخابات انجام نخواهد شد و یا کشور به سقوط قطعی خواهد رسید و آنگاه آماده خواهد بود برای اینکه مورد حمله قرار گرفته و غارت گردد.

به گزراش بعدیِ ائتلافِ سبز و سفید توجه نمائید: با توجه نمودن به کارِ ترنس پ مک گالی، سفیر آمریکا در نیجریه. او یکی از دیپلمات های برجسته ی آمریکاست که در اصطلاح وزارت امور خارجه بدان «دستِ پیرِ افریقا» گویند.

چند تذکر:

آیا می دانید که ترنس پ مک گالی که در حال حاضر سفیر آمریکا در نیجریه است یکی از طراحان ابتکار واکنش در قبال بحران افریقا ACRI می باشد که زیر پای نیجریه را در ECOMOG خالی کرد؟

آیا می دانید که مک گالی که یکی از سازمان دهندگان AFRICOM در وزارت امور خارجه می باشد در دوره دوم خدمتش ، با این مقامی که دارد به لحاظ دیپلماتیک قادر است راه ورود AFRICOM به نیجریه را باز نماید؟

آیا بر این نیز واقفید که وظیفه اصلی او در مقام سفیر، این است که فعالیت های دولت آمریکا را تحت لوای مناسبی با مقام سفیر آمریکا در نیجریه سامان دهد؟

آیا می دانید که سراسر گزارش مخفیانه شورای اطلاعاتی ملی آمریکا در باره از هم پاشیدن نیجریه که فقط بخشی از آن افشا گشته است، دارای اجزایی است که چگونه آمریکا قصد دارد به هدف مورد نظرش برسد؟

اجزاء مربوط به عملیات انفجاری در ساختمان سازمان ملل در ابوجه که چه کسی آن را انجام داد و چگونه.

شما باید به رسالت واقعی باصطلاح کارشناسان امنیتی خارجی نیز آگاه باشد که آمدند تا انجام اقدامات ضربتی را «بررسی نمایند». آیا آنها واقعا بدین قصد آمدند که سوء قصد مزبور را بررسی نموده و نتیجه ی کارشناسی خود را در اختیار مقامات نیجریه ای قرار دهند یا اینکه وظیفه حقیقی آنها این بود که مدارک مربوط به سوء قصد مزبور را از بین برده یا مخفی نمایند که چه کسی آن عملیات را تأمین مالی کرده است.

ما در گزارش آتی ائتلاف سبز و سفید در باره اجراء، موقعیت و نشانی خانه های امن در نیجریه اطلاع خواهیم داد.

در باره ائتلاف سبز و سفید
همانگونه که از نام آن می توان دریافت این دو از رنگ های پرچم نیجریه اخذ شده اند. هدف این ائتلاف دفاع از منافع ملت نیجریه در قبال طرح های آمریکا برای تجزیه کشورمان می باشد.

در روزها و ماه های آتی ائتلاف سبز و سفید از راه های گوناگون و قانونی به مردم آگاهی خواهد داد، با این هدف که از رفتن کشورمان به زیر چکمه های آمریکایی جلوگیری گردد. این اولین مقاله از یک رشته مقالات می باشد.

بدین ترتیب به آمریکا اخطار داده میشود: ما اجازه نخواهیم داد که زنان ما به بیوه گان تبدید شده و کودکانمان بی سرپرست گردند، همانگونه که در عراق و جاهای دیگر شده است. ما تبدیل به پناهندگانی نخواهیم گشت که به بخشش سازمان های موصوف به انسان دوست وابسته گردند. نیجریه باید به مقام خویش در زیر تابش آفتاب برسد.
ترجمه فارسی با استفاده از ترجمه آلمانی متن توسط اَینار شلِرِت

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com