مجازات اعدام چون قابل جبران نیست  و تولید خشونت می کند و حق حیات انسان را می گیرد باید لغو شود

در نظامهای استبدادی، اعدام از ابزارهای بکار گرفته شده برای ایجاد خفقان و ترس در جامعه است. بنا بر گزارشهای سازمان های مدافع حقوق بشر، نظام جمهوری اسلامی که در راس کشورهایی که مجازات اعدام را اعمال می کنند قرار دارد. نظام ولایت فقیه از این مجازات خلاف حقوق انسان که حق حیات ازجمله عمده ترین و برجسته ترین آنها است برای سرکوب مخالفین خود استفاده می کند.

حکم اعدام محمد قبادلو از شرکت کنندگان دراعتراضات مردمی که بازداشت و به قتل یک مامور نیروی انتظامی متهم شده بود علیرغم نقض حکم دادگاه اولیه توسط شعبه اول دیوان عالی کشور اجرا شد.

فرهاد سلیمی، روحانی کُرد اهل سنت و زندانی عقیدتی، پس از گذراندن ۱۴ سال حبس، صبح روز سه‌شنبه، سوم بهمن، در زندان قزلحصار کرج اعدام شد. پیش از این، داوود عبداللهی، زندانی عقیدتی کرد نیز پس از ۱۴ سال حبس اعدام شده بود.

با توجه به جو حاکم بر ایران در آستانه “انتخابات” فرمایشی که از تحریم گسترده از سوی مردم حکایت دارد همچنین وضعیت فلاکت بار معیشتی مردم که بیش از پیش به نارضایتی ها دامن زده است نظام ولایت مطلقه را نگران بروز اعتراضات غیر قابل کنترل کرده است. از این رو سیاست النصر بالرعب را فعال کرده است.

ما،مجامع اسلامی ایرانیان ضمن محکوم کردن اجرای حکم  ضد حقوقی اعدام، خواهان لغو این مجازات و پایان دادن به تمامی مجازات های غیر انسانی هستیم.

و شما ای کسانی که در برابر این جنایات سکوت می کنید و در برابر به قتل رساندن جوانهای وطن به هر بهانه نظاره گر باقی می مانید! بدانید با سکوت و بی عملیتان خود را شریک این جنایات می کنید.

 

مجامع اسلامی ایرانیان

سه شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۳

dabirkhaneh@majame.com

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)