بیانیۀ کمیتۀ مرکزی «حزب مارکسیست-لنینیست آلمان» (MLPD)

 

۱- خطر جنگ جهانی باز هم در نقطۀ دیگری و این بار در در اسرائیل/فلسطین شعله‌ور می‌شود. حماس فاشیست حصار مرزی با اسرائیل را زیر پا گذاشت، به شهرها حمله کرد و ۹۰۰ نفر از جمله بسیاری از غیرنظامیان را کشت که برخی از آن‌ها به طرز وحشیانه‌ای قتل عام شدند. اسرائیل امپریالیست بلافاصله اعلان جنگ صادر کرد و ۳۰۰۰۰۰ غیرنظامی را به خدمت نظامی فراخواند و دسترسی مردم غزه به آب، برق و غذا را قطع کرد. بمب‌های آن حداقل ۷۰۰ قربانی گرفته است. تهدید یک جنگ زمینی خونین به وجود آمده است. ایالات متحدۀ آمریکا به عنوان جنگ‌افروز اصلی جهان، یک ناو هواپیمابر را برای حمایت از حملات نظامی اسرائیل به دریای مدیترانه فرستاده است.

۲- دولت صهیونیستی اسرائیل چندین دهه است که سیاست سرکوب، اشغال و آپارتاید را علیه مردم فلسطین در پیش گرفته است. نقشه‌های نتانیاهو برای یک “جنگ طولانی و دشوار” مدت‌هاست که توسط دولت راست‌گرای افراطی که فاشیست‌ها در آن دخیل هستند تدارک دیده شده است. مسئولیت اصلی این وضعیت بر عهدۀ اسرائیلِ امپریالیست است.

۳- «حزب مارکسیست-لنینیست آلمان» (MLPD) از حق موجودیت اسرائیل دفاع کرده و قاطعانه با یهودستیزی مخالفت می‌کند. این حزب به همان اندازه در مخالفت با تجاوزات اسرائیل قاطع است. اخیراً بنیامین نتانیاهو نقشۀ جدیدی از خاورمیانه را در سازمان ملل اعلام کرد. در همان زمان، اسرائیل گذرگاه مرزی ایرز (بیت حانون) را بست و از شروع به کار هزاران کارگر فلسطینی که دارای مجوز کار بودند، جلوگیری کرد. صهیونیست‌ها چندین دهه است که با یک رژیم بی‌رحمِ اشغالگر مناطق وسیع‌تری از سرزمین فلسطین را تصرف کرده‌اند. در غزه، ۲ میلیون نفر در محله‌های تنگ در زندگی فلاکت‌باری به سر می‌برند. تنها در سال ۲۰۲۲، ۱۹۰ فلسطینی از جمله ۳۳ کودک توسط سربازان و شهرک‌نشینان اسرائیلی کشته شدند.

۴- «حزب مارکسیست-لنینیست آلمان» قبلاً در سال ۲۰۱۱ موضع روشنی اتخاذ کرده بود: “رژیم اسرائیل با نقض قوانین بین‌المللی، بخش اعظم فلسطین را اشغال کرده و مردم آن را آزار می‌دهد، سلب مالکیت می‌کند، آواره کرده و به قتل می‌رساند. … صهیونیست‌های مرتجع، سیاست دولت اسرائیل را با این ایدئولوژی نژادپرستانه توجیه می‌کنند که یهودیان “قوم برگزیدۀ خدا” هستند. … این یک وظیفۀ انترناسیونالیستی و ضدامپریالیستی جنبش انقلابی طبقۀ کارگر است که با تجاوزات دولت اسرائیل و ترور صهیونیستی مقابله کند. («بامداد انقلاب سوسیالیستی بین‌المللی»، ص ۲۳۴f.)

۵- حماس فاشیست-اسلام گرا نمی‌تواند بخشی از مبارزات ملی و اجتماعی مردم فلسطین برای آزادی باشد. حماس به این مبارزات آسیب می‌زند و بهانه‌ای ایجاد می‌کند تا به مبارزۀ عادلانه برای آزادی فلسطینیان گند بزند. «حزب مارکسیست-لنینیست آلمان» هر گونه “هم‌عرضی در یک جبهه” (Querfront) را به عنوان تاکتیکی فاشیستی برای مصالحۀ علنی راست و چپ رد می‌کند. سخنگوی حماس در بی‌بی‌سی به حمایت مستقیم ایران مباهات می‌کند. یهودستیزی حماس و حزب‌الله، یک دولت فاشیستی اسلامی مانند ایران را مقصود خود قرار داده است. این نمی‌تواند چشم‌اندازی برای مردم فلسطین در تلاش برای آزادی باشد!

۶- دولت آلمان خواستار حمایت سازش‌ناپذیر از اسرائیل است. خبری از یک کلمه انتقاد از ترور و ارتجاع دولتی نیست! اتحادیۀ اروپا و آلمان تهدید کردند که کمک‌های توسعه‌ای به سازمان‌های فلسطینی را لغو خواهند کرد. حق مردم فلسطین برای دفاع از خود به تکفیر شده است. «شوستر» از «شورای مرکزی یهودیان» قبلاً خواستار «ممنوع کردن» فعالیت‌های همۀ سازمان‌های مرتبط با مبارزات رهایی‌بخش فلسطین در آلمان شده است. «حزب مارکسیست-لنینیست آلمان» به شدت به این امر اعتراض می‌کند!

۷- «حزب مارکسیست-لنینیست آلمان» همچنین در همبستگی با تظاهرات ضدفاشیستی و دموکراتیک صدها هزار نفر از مردم اسرائیل که ماه‌هاست علیه دولت نتانیاهو به خیابان‌ها آمده‌اند، می‌ایستد. و به حق چنین می‌کند! اکنون نتانیاهو می‌خواهد این اعتراضات را نیز با حکومت نظامی و حکومت اضطراری سرکوب کند.

۸- جنگ اوکراین آغازگر بحران آشکار سیستم جهانی امپریالیستی شد. رقابت تهاجمی بین کشورهای نو-امپریالیستی و امپریالیستی قدیمی به مناطق بیشتر و بیشتری گسترش می‌یابد. در این کشمکش، ایرانِ نو-امپریالیست به صورت تهاجمی عمل می‌کند. اسرائیل به همان اندازه امپریالیست است و پل ارتباطی مهمی در خاورمیانه برای ابرقدرت آمریکا به شمار می‌آید. این جنگ‌افروزان به خاطر آرزوهایشان برای قدرت جهانی، بر روی اجساد مرده گام برمی‌دارند. این کانون جنگ می‌تواند به سرعت شعله‌ور شود و بسیاری از کشورهای خاورمیانه از جمله کشورهایی مانند ترکیه، روسیه، چین، اتحادیۀ اروپا یا ایالات متحده را درگیر کند. این امر به خطر حاد جنگ جهانی سوم کمک می‌کند!

۹- حزب نژادپرست «آلترناتیو برای آلمانِ» (AfD)، اکنون از قول همۀ مردم، علیه “یهودستیزان چپ” فرضی صحبت می‌کند. هیچ “یهودستیزی چپ”ی وجود ندارد، همانطور که نژادپرستی چپ هم وجود ندارد! از زمان کارل مارکس و آگوست ببل، همۀ سوسیالیست‌ها به وضوح علیه یهودستیزی صحبت کرده‌اند. هر که یهودستیز باشد چپ نیست، بلکه مرتجع است!

۱۰- چالش مبارزۀ آزادی‌بخش فلسطین و جنبش توده‌ای ضدفاشیستی و دموکراتیک در اسرائیل، گسترش دادن مبارزۀ مشترک است. بدین منظور، طبقۀ کارگر و توده‌های هر دو طرف باید بر ملاحظات و تأثیرات ناسیونالیسم خرده‌بورژوایی غلبه کنند. «حزب مارکسیست-لنینیست آلمان» چشم‌انداز ملت‌های اسرائیل و فلسطین را در یک کشور دموکراتیک مشترک می‌بیند که در آن برابری، احترام متقابل و اعتماد بدون تبعیض حاکم باشد. این دولت در نهایت، تنها می‌تواند دولتی سوسیالیستی باشد. مرحلۀ انتقالی می‌تواند شامل راه‌حل دو دولتی باشد که تنها می‌تواند در مبارزه با امپریالیسم، نژادپرستی، یهودستیزی، صهیونیسم و ضدکمونیسم به دست بیاید.

۱۱- مبارزۀ آزادی‌بخش فلسطین قوی‌ترین متحدان خود را در طبقۀ کارگر بین‌المللی و توده‌های همۀ کشورها، در جنبش انقلابی بین‌المللی، و در انترناسیونالیسم پرولتری دارد. اما کسانی که دوستان اشتباهی دارند به سرعت دوستان واقعی را از دست می‌دهند. سازمان جهانی انقلابی «ایکور» یک بار دیگر برای جنبش همبستگی با مبارزات آزادی‌بخش فلسطین بر مبنایی ضدفاشیستی در سراسر جهان فراخوان اعلام می‌کند!

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)